Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik ben geen natural, maar die hard dressuur amazone, en ook ik rijd bitloos af en toe, daar is niets mis mee. Het is zelfs goed, om eens te voelen dat je je paard ècht kan vertrouwen zonder een bit nodig te hebben.
katiavl schreef:Ik denk het extremisme van sommige
)
(mogen er wel elke dag uit), maar voor zo'n pensionhouder zeg ik 'petje af, waren er maar meer zoals jij'!!!

kasparonda schreef:Ik denk omdat iedereen het zo doet als dat die denkt dat het moet.
De een zo en de ander zus, maar de een kan dat andere weer niet begrijpen.
Ik zit er ook een beetje tussenin en ik moet eerlijk zeggen dat het hele nh niet mijn ding is omdat ik het op veel paatsen fout zie gaan.
Heel veel mensen gebruiken de term om hun paard zo goedkoop mogelijk te kunnen houden, zelf hoefjes kappen, niet veel voeren, geen stal enzo.
Ik blijf erbij dat onze gedomesticeerde paarden hier toch niet helemaal meer op gebouwt zijn en in de vaak kleine weitjes kun je nou eenmaal geen volledig natuurlijke manier erop na houden.
Ik ben wel iemand die vind dat een paard zoveel mogelijk van de dg buiten moet zijn en het liefst een buitenbox als die op stal moet, maar verder krijgt mijn paard zijn voer en er komt een gediplomeerde smit tussen de 6/ 15 weken, geen zelf geknutsel.
Dit is dus ook het onbegrip, iedereen past zijn manier toe en ik dus ook de mijne.
Daarbij wil ik wel nog kwijt dat nh een supergoede theorie heeft, maar dat dit in praktijk door de mensen vaak fout gaat.
)
Vue schreef:Nee dat niet, kleine meningsuiting.
Even offtopic; ben jij er trots op een 'harde?!?!' amazone te zijn dan ?