Elke dag kreeg elke combinatie 2 uur les, en ook de andere lessen konden bijgewoon worden. Ook van de ruiter die hun paard er op trainingsweek hadden staan.
Aangezien mijn instructeur ook les volgt bij Antoine, was ik al min of meer bekend met zijn "methode". Voor de andere 3 was het nog nieuw.
Aangezien ik het rechtrichten al aardig onder de knie had van de lessen thuis, hebben we met Licor vooral verdergewerkt aan het voorwaarts zijn en daaruit voortvloeiend de verzameling. Ik heb erg veel complimenten gekregen over mijn paard, Antoine zag er een heel goed paard in met veel mogelijkheden en ook mijn eigen zelfvertrouwen werd een stuk groter, aangezien mister De Bodt mij veel talent en ruitergevoel vond hebben. Altijd leuk om horen natuurlijk

Dag 1 zei hij me dat ik tegen het einde van de week wel de passage kon, wat ik natuurlijk weglachte. Dag 3 echter moest ik Licor extreem verzamelen en kwamen de eerste passage passen al naar boven

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het eruitzag, er zijn videobeelden gemaakt maar ik heb ze nog niet gezien. Lic vond het iig zelf wel erg leuk, want was de hele tijd aan het briesen

Middendraf lukt ook plots veel beter als je je paard netjes kan verzamelen, ik had echt een brok power onder mij en dat voelde super

Wat betreft mijn medebokkers, moeten ze zelf maar hun ervaringen hier neertypen, ik zag iig bij alle combinaties een vooruitgang.
Met als hoogtepunt natuurlijk Anja (Anjatjeuh) en Ushi. Dag 1 was Ushi een borsthappend geschift paard, dag 2 reeds was al een groot stuk van die spanning verdwenen, en dag 4 en 5 liep er een ontspannen, ruim dravend, lichtgevoelig paard door de bak.
Ik weet dat Antoine nogal omstreden is op Bokt, maar ik heb iig enorm veel bijgeleerd op deze week. Ik kan niet lovend genoeg zijn over de didactische kwaliteiten van deze instructeur, hij heeft imo erg veel inzicht in een combinatie en ik kan niet geloven hoe sterk Licor en ik er op zijn vooruitgegaan in die 5 dagen tijd. Andere instructie werkt toch steeds verfrissend!!
Antoine heeft de gave om de klassieke rijkunst op zulk een manier uit te leggen dat het voor iedereen duidelijk en uitvoerbaar wordt.
Dat hij voor de rest soms "een lastige mens" kan zijn, heeft hij zelf tegen mij gezegd