ik hoor heel vaak dta mensen zeggen van : ja ze liep heel mooi want ze liep aan te teugel !!! maar ik denk dat als een pony aan de teugel loopt dan loopt hij niet gelijk mooi,, een paard kan nog zo mooi aan de teugel lopen en verder met ze benen enzo niet mooi dan loopt ie tog niet mooi of vinden jullie dat als een paard aan de teugel loopt dat hij dan gelijk moooi loopt ? graag reacties !!!!! braand maar los
aan de teugel, nageefelijk is altijd goed. In de krul getrokken is inderdaad niet goed maar dan loopt het paard ook niet aan de teugel of nageefelijk dus.
Als het paard ontspannen nagevelijk is (aan de teugel) dan kan het er mooi uit zien, maar vaak als het paard ontspannen is, dan loopt ie met zijn benen ook goed. En zelf als lopen zijn benen er niet mooi onder, dan kan het er wel mooi uitzien, omdat je ontspanning ziet. Wordt het paard echter in de krul getrokken, ja dan heeft hij vaak zijn hoofd wel in de goede houding, maar ziet het er voor de rest niet uit. Er is dan alleen spanning te zien, en zie je vaak een paard wat toch probeert uit die houding weg te komen.
Ik zie liever een paard, die mooi van achter naar voren loopt en met mooie stelling en zachte hand dan een paard die meters op de voorhand loopt en stijf is en aan de krul getrokken.
Aan de teugel is vaak wel mooi, maar dan ligt het natuurlijk ook wel aan hoe het paard voor de rest beweegt. Maar ik vind wel dat je gelijk hebt, een paard dat niet aan de teugel loopt kan ook heel mooi zijn!
Resfeber
Geplaatst: 25-11-10 17:07
Ik vind een paard dat aan de teugel loopt wel mooi, maar een paard dat niet aan de teugel loop net zo mooi. Ook lopen er wel paarden met de kin bijna op hun borst, zo "mooi" worden ze aan de teugel gereden en dat is nou juist niet te bedoeling vind ik..
Hier zijn al heel wat topics over Je kan ze even doorlezen:
nee dat iedereen altijd zegt : ja me les ging zo goed want hij liep aan de teugel ! terwijl het paard dan met de rest van zijn lijf niet goed loopt dan heb ik liever dat het paard niet aaan de teugel loopt en de rest van zijn spieren goed gebruikt want dan komt de nagefelijkheid vanzelf .