Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Earth schreef:Ik vind het trouwens wel schandalig dat je paard per ongeluk is gecastreerd!Je zou toch denken dat ze daar iets meer secuur mee zijn als ze een dier uit stal trekken? Ik vind dat echt een grove fout
![]()
En los daarvan, ik ben nog wel benieuwd waarom je hem hengst wilde houden? Voor het dekken? Voor meer dier? Niet dat het uitmaakt in deze situatie hoor, ik ben gewoon nieuwsgierig.
anjali schreef:Earth schreef:Ik vind het trouwens wel schandalig dat je paard per ongeluk is gecastreerd!Je zou toch denken dat ze daar iets meer secuur mee zijn als ze een dier uit stal trekken? Ik vind dat echt een grove fout
![]()
En los daarvan, ik ben nog wel benieuwd waarom je hem hengst wilde houden? Voor het dekken? Voor meer dier? Niet dat het uitmaakt in deze situatie hoor, ik ben gewoon nieuwsgierig.
Ik herinner me een geval bij de Rijdende Rechter,dat ging dan over een hond die bij een DA per abuis gecastreerd was.De eigenaar was helemaal over de rooie. De Rijdende Rechter heeft toen een hondenfluisteraar (!!!!) laten komen die psychisch met honden zei te kunnen communiceren en die beweerde toen dat de hond het niet erg vond dat hij gecastreerd was.Daar moest de eigenaar het toen mee doen.
Kiwiaa schreef:Een hond kan toch ook minder waard zijn als hij gecastreerd is, stel het is een dekreu? Bij PRE's zie ik wel vaker de waarde dalen als ze ruin zijn maar heeft denk ik meer te maken met traditie/uitstraling dan met dekdienst. Maar dat is misschien ook van toepassing op honden? Hoe dan ook, beide gevallen fout en niet eens zo heel verschillend vind ik.
Kiwiaa schreef:Een hond kan toch ook minder waard zijn als hij gecastreerd is, stel het is een dekreu? Bij PRE's zie ik wel vaker de waarde dalen als ze ruin zijn maar heeft denk ik meer te maken met traditie/uitstraling dan met dekdienst. Maar dat is misschien ook van toepassing op honden? Hoe dan ook, beide gevallen fout en niet eens zo heel verschillend vind ik.
ikke schreef:_Tarzan schreef:Ik heb de advertenties verwijderdReageer wel op mensen als ik denk dat het zou kunnen matchen. Als ik hem weer erop zet wil ik eerst even goede foto’s maken en misschien nog een filmpje van hem in de omgang + rijden.
Maar van de andere kant twijfel ik enorm, hij is gewoon m’n droompaard alleen dat ik er niet op durf te rijden![]()
Soms denk ik, ik houd hem, maar van de andere kant mis ik het rijden ook enorm en wil ik graag opstappen en buitenrijden.
Moraal van het verhaal, ik weet het zelf ook niet
Zou een andere instructeur werken?
Zoeentje die je op de juiste toon weer een dosis lef aanpraat?
[RUI] Kletstopic voor angstige ruiters
Wellicht is dit dan een beter topic voor je.
Ania schreef:Ik kom mij hier even melden, ik heb in september meegepraat en mede door jullie steun een prachtige andalusier hengst gekocht en deze op de opfok geplaatst, maar nu heeft de opfok hem "per ongeluk" gecastreerd.![]()
Ik baal hier zo erg van. Als het paard een ruin was geweest bij aankoop had ik hem al niet gekocht, en nu is ie alsnog een ruin. Voor mij heeft ie echt zijn waarde verloren. Ik baal ervan en ik weet zeker dat hij als ruin ook heel leuk is, maar ik ging voor een hengst en heb nu alsnog een ruin. Ik weet even niet wat ik moet doen.
Kimberly_83 schreef:Ik ga vanavond kijken bij een PRE van 16. Ik zoek een leuk recreatie ( buitenrij) paard en geen witte hihi, ga ik toch weer bij een witte kijken. Eigenlijk vind ik het wel al oud maar verschillende mensen wezen mij op dit paard dus dat zal vast niet meer toevak zijn
Fly_high schreef:Kimberly_83 schreef:Ik ga vanavond kijken bij een PRE van 16. Ik zoek een leuk recreatie ( buitenrij) paard en geen witte hihi, ga ik toch weer bij een witte kijken. Eigenlijk vind ik het wel al oud maar verschillende mensen wezen mij op dit paard dus dat zal vast niet meer toevak zijn
Ziet er heel leuk uit dit paardjeals je betrouwbaar/ bombproof zoekt dan is 16 helemaal geen gekke leeftijd, die hebben meestal al wat meer gezien.
Het enige waar ik heel goed op zou letten (bij dit paard maar ook elke andere Spanjaard) is of je er wel uitkomt qua zadelmaat, ik kan me herinneren dat je best lang bent en PRE's hebben over het algemeen hele ondankbare ruggen voor langere ruitersVaak is 17 inch al teveel voor zo'n korte spaanse rug en als je zelf langer dan 180cm bent valt het niet meer te combineren tenzij je stuk van je benen eraf zaagt ofzo
Ania schreef:Alweer dank voor jullie fijne antwoorden. Ik vind het heel moeilijk, weet niet goed wat te doen en wat ik nu wil, heb de rekening van de castratie en medicatie wel al gehad en betaald. Ik wil er online ook niet te veel over plaatsen omdat dit toch openbaar is.
Kimberly_83 schreef:Ik ga vanavond kijken bij een PRE van 16. Ik zoek een leuk recreatie ( buitenrij) paard en geen witte hihi, ga ik toch weer bij een witte kijken. Eigenlijk vind ik het wel al oud maar verschillende mensen wezen mij op dit paard dus dat zal vast niet meer toevak zijn
suffie schreef:Ania schreef:Alweer dank voor jullie fijne antwoorden. Ik vind het heel moeilijk, weet niet goed wat te doen en wat ik nu wil, heb de rekening van de castratie en medicatie wel al gehad en betaald. Ik wil er online ook niet te veel over plaatsen omdat dit toch openbaar is.
Dit is toch de valk met een chip?
Ik begrijp dat je er niet al teveel over wilt zeggen online, maar in je berichten is terug te lezen dat je hem van het voorjaar wilde laten castreren. Dit is alleen eerder gebeurd zonder overleg, wellicht toch een misverstand?
goldenarrow schreef:Fly_high schreef:
Ziet er heel leuk uit dit paardjeals je betrouwbaar/ bombproof zoekt dan is 16 helemaal geen gekke leeftijd, die hebben meestal al wat meer gezien.
Het enige waar ik heel goed op zou letten (bij dit paard maar ook elke andere Spanjaard) is of je er wel uitkomt qua zadelmaat, ik kan me herinneren dat je best lang bent en PRE's hebben over het algemeen hele ondankbare ruggen voor langere ruitersVaak is 17 inch al teveel voor zo'n korte spaanse rug en als je zelf langer dan 180cm bent valt het niet meer te combineren tenzij je stuk van je benen eraf zaagt ofzo
Of voor een Spaans/Portugees zadel gaan (die heb je ook in Engelse uitvoering, maar dat de kussens wel Spaans/Portugees zijn). Die zijn natuurlijk precies voor dit type paard gemaakt en kom je als lange ruiter best goed op weg
Ania schreef:Ik kom mij hier even melden, ik heb in september meegepraat en mede door jullie steun een prachtige andalusier hengst gekocht en deze op de opfok geplaatst, maar nu heeft de opfok hem "per ongeluk" gecastreerd.![]()
Ik baal hier zo erg van. Als het paard een ruin was geweest bij aankoop had ik hem al niet gekocht, en nu is ie alsnog een ruin. Voor mij heeft ie echt zijn waarde verloren. Ik baal ervan en ik weet zeker dat hij als ruin ook heel leuk is, maar ik ging voor een hengst en heb nu alsnog een ruin. Ik weet even niet wat ik moet doen.