Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 11:36

Klinkt als een goede keuze om niet te doen.. :=

Voor 10K kun je echt wel een leuke pony vinden denk ik die wel goed in training staat..

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:39

Lieser schreef:
Wat me ook verbaast is dat sommige advertenties blijven staan als het paard al verkocht is. De 13-jarige bonte ruin van 1m70 op marktplaats is al naar zijn nieuwe eigenaar, maar de advertentie staat er nog gewoon.

Er is betaald voor de advertentie ruimte. Waarschijnlijk is er een automatische verlenging en afschrijving geweest waardoor het paard is blijven staan. De verkoper van mijn veulen vertelde toevallig dat ze was vergeten om hem tijdig af te melden waardoor de advertentie actief bleef en er dus weer voor betaald was. Niet veel later is er een ander paard aangeboden op de oude advertentie.
Ik denk dat er zo’n soort reden achter zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:46

upendo schreef:

Voor 10K kun je echt wel een leuke pony vinden denk ik die wel goed in training staat..

Bedankt!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 11:57

upendo schreef:

Mee eens...
Je kan dan ook lastig een beeld krijgen van hoe een paard/pony echt is.
Sommige kunnen best veranderen als ze in/uit training zijn, conditie doet best veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 12:08

Ja.. ik heb zelf ook de oerdomme fout gemaakt om iemand op mijn makke 20 jarige Fjord te zetten (die alleen volop in training of ver weg buiten van stal nog wel eens fratsen had, dacht ik...) Ik ken haar vanaf veulen..
Ze liep lekker koeteldekoet door de bak ook na enige tijd weinig gedaan te hebben, dus ik dacht mooi. Ruiter kan ook wel een drafje. Nou ze kwam er nog redelijk goed met een gebroken rug vanaf (wat veel erger had kunnen aflopen)

De ruiter bleef maar liggen, ogen weg gedraaid, bloed uit de mond. Helikopter onderweg.. Ik dacht ik kan straks de familie bellen...

Gelukkig trok ze bij en viel het allemaal mee.

Daar heb ik wel van geleerd.

Alleen ben ik dan weer zo'n zwakkeling die zomaar zwaar verliefd kan worden op een paard zoals die ruin :o :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-01-22 12:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 12:10

He bah daar krijg je wel nachtmerries van..

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 12:18

C_alsemgeest legt het bovenaan deze pagina al heel helder uit.
De regels die zijn opgesteld voor dit topic zijn er ook niet voor niets.
Advertenties bespreken mag niet. Dat heeft er deels mee te maken dat het topic op PaardenPraat staat en alle informatie openbaar is. Als de advertentie positief besproken wordt is het niet zo'n probleem, maar negatief bespreken (je moet dit paard niet kopen want kijk die onderhals/slecht gereden/ongelijke voeten/lelijk hoofd) wordt problematischer voor de huidige eigenaar. Daarom is ervoor gekozen het gewoon in z'n geheel niet toe te staan. Plaatsen van linkjes is dus niet gewenst, en tot op zekere hoogte in verdekte termen bespreken zien we door de vingers.

Je eigen paard adverteren is ook niet toegestaan, daar hebben we de Bokt Markt voor. Het staat je vrij om een pb te sturen als je denkt dat jouw paard geschikt zou zijn voor iemand in dit topic.

Het bespreken van bedrijven en (handels)stallen is voor Ervaringen en Diensten. Ik snap jullie goede bedoelingen om dat in dit topic te willen doen, maar ED is de enige plek op het forum waar dit kan en mag.

Wil je wat meer vrijheid qua zoeken, bespreken en kletsen, dan zou het in dit huiskamer topic wel onder bepaalde voorwaarden mogen, voor dat topic zijn er enkele uitzonderingen gemaakt, zie de openingspost.

Een nieuw topic openen in de Huiskamer met dezelfde strekking of eigen regels is uiteraard niet de bedoeling.

Als laatste kun je natuurlijk uit alle macht tegen deze regels aanschoppen, maar dan loop je inderdaad tegen een waarschuwing aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 12:18

Galeobdolon schreef:

Ja, dat heeft wel wat gedaan. Ik stond er met mijn neus bovenop. Om die reden is mijn Fjord nu met vervroegd pensioen. Weiger er zelf nog op te zitten. Terwijl ik haar zelf heb ingereden op 3 jarige leeftijd. Ze is 23 nu. Ze is heel happy bij een toffe bokker nu en dat maakt veel goed :)

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 12:22

Evamarie schreef:
Galeobdolon schreef:

Ja, dat heeft wel wat gedaan. Ik stond er met mijn neus bovenop. Om die reden is mijn Fjord nu met vervroegd pensioen. Weiger er zelf nog op te zitten. Terwijl ik haar zelf heb ingereden op 3 jarige leeftijd. Ze is 23 nu. Ze is heel happy bij een toffe bokker nu en dat maakt veel goed :)

Maakte ze dan werkelijk nijdige bewegingen of was het frisheid? Ik kan me ook verstellen dat je je schuldig voelt omdat het jouw paard is...

Vroeger heb ik tijdens een buitenrit een keer van pony geruild, waarop zij na twee minuten er af lag met een gat in haar hoofd. Ondanks dat ik haar zelf niet van mijn pony af mieterde voelde ik me knap schuldig.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 12:26

Evamarie, klinkt als een goede keuze, voor 10k kun je echt wel wat ander leuks en écht braafs vinden!
En oef wat een nare ervaring van je fjord :=
Dé reden dat ik niet zomaar iedereen op m’n vorige paard liet, al was hij nog zo braaf, ik kon hem door en door, anderen niet…

Ik kwam op m’n persoonlijke FB trouwens nog een vrij groene springgefokte merrie tegen, staat te koop bij de fokker, ken het paard verder niet maar wel de fokker, lieve man met het hart op de goede plek. Wie weet is het iets voor iemand hier?

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 12:55

Ik zie nu ook weer een advertentie van een jonge merrie staan, die weggaat met als reden kinderen privé maar diegene heeft inmiddels al 4-5 merries zo verkocht denk ik. Hoewel de eerste keer dat ik een advertentie van diegene las ze maar 2 paarden had? Gaan mijn alarmbellen ook weer aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 13:05

Ja voel mij oerschuldig en ben er nog steeds verdrietig van.

De ruiter werd gecapultureerd.

En inderdaad en gelukkig heb ik geen haast. :)

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 13:14

zo had ik voor mijn paard nooit bijrijders, maar toen hij de laatste twee jaar met pensioen stond, zag ik een advertentie van iemand die een uberbraaf paard zocht, heel bang was (nog banger dan ik, nou das bijna onmogelijk) en daarom een paard zocht voor tutten, wandelen etc. Ik dacht dat is perfect. Komt hij er nog wat meer uit etc.

Komt dat meisje om kennis te maken. Dus ik zeg, zullen we een stukje gaan wandelen, dan kan je hem leren kennen. Zij houdt hem vast en achter ons komt opeens een groep van 30 wielrenners aan. Mijn paard was echt chiler dan chill. Ik ben de grootste angsthaas maar reed altijd met hem in het bos en als ze bezig waren met kettingzagen, houtvrachtwagens etc, liep hij er voorbij zonder te kijken.

Maar hij keek wel achterom naar die wielrenners... en sprong opzij. Op haar voet. Heel haar voet in de kreukels. Echt super sneu. Zij vond hem toch niet zo braaf. Ik zei nog vooraf braver vind je ze niet en normaal boeien zelfs een groep wierenners hem niet... Maar zo zie je maar, blijft een dier...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 13:20

Tarzan hoe gaat het met jouw verkoop?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 13:26

tita schreef:

Ik heb de advertenties verwijderd :+ Reageer wel op mensen als ik denk dat het zou kunnen matchen. Als ik hem weer erop zet wil ik eerst even goede foto’s maken en misschien nog een filmpje van hem in de omgang + rijden.
Maar van de andere kant twijfel ik enorm, hij is gewoon m’n droompaard alleen dat ik er niet op durf te rijden -O-
Soms denk ik, ik houd hem, maar van de andere kant mis ik het rijden ook enorm en wil ik graag opstappen en buitenrijden.

Moraal van het verhaal, ik weet het zelf ook niet :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 13:28

happy2014 schreef:
zo had ik voor mijn paard nooit bijrijders, maar toen hij de laatste twee jaar met pensioen stond, zag ik een advertentie van iemand die een uberbraaf paard zocht, heel bang was (nog banger dan ik, nou das bijna onmogelijk) en daarom een paard zocht voor tutten, wandelen etc. Ik dacht dat is perfect. Komt hij er nog wat meer uit etc.

Komt dat meisje om kennis te maken. Dus ik zeg, zullen we een stukje gaan wandelen, dan kan je hem leren kennen. Zij houdt hem vast en achter ons komt opeens een groep van 30 wielrenners aan. Mijn paard was echt chiler dan chill. Ik ben de grootste angsthaas maar reed altijd met hem in het bos en als ze bezig waren met kettingzagen, houtvrachtwagens etc, liep hij er voorbij zonder te kijken.

Maar hij keek wel achterom naar die wielrenners... en sprong opzij. Op haar voet. Heel haar voet in de kreukels. Echt super sneu. Zij vond hem toch niet zo braaf. Ik zei nog vooraf braver vind je ze niet en normaal boeien zelfs een groep wierenners hem niet... Maar zo zie je maar, blijft een dier...

Ze heeft er weinig voor hoeven doen, voor die gebroken voet :')

Wel sneu idd. Maar zo'n knullig incident. Daar kun je geen paard op afschrijven vind ik.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 13:33

Evamarie schreef:
happy2014 schreef:

Ze heeft er weinig voor hoeven doen, voor die gebroken voet :')

Wel sneu idd. Maar zo'n knullig incident. Daar kun je geen paard op afschrijven vind ik.

Och tegenwoordig kopen ze een paard als ze er af gevallen zijn, met gebroken rug, vanuit het ziekenhuis ;)

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 13:57

Jemig Evamarie wat een verhaal!
Een vriendin heeft ook ooit eens een krater geslagen (zoals ze dat zelf noemt) in onze bak toen ze mijn ruin een keer ging rijden en hij ontplofte.
Dat was de reden dat ik hem nooit verkocht heb, hoewel ik wel een bijrijder had die hem fijn kon rondrijden later en er alles mee kon, maar zij had ook ervaring met jonge paarden.

Happy2014, ik snap wel dat ze er niet meer zoveel vertrouwen in had :o

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 14:07

_Tarzan schreef:
tita schreef:

Ik heb de advertenties verwijderd :+ Reageer wel op mensen als ik denk dat het zou kunnen matchen. Als ik hem weer erop zet wil ik eerst even goede foto’s maken en misschien nog een filmpje van hem in de omgang + rijden.
Maar van de andere kant twijfel ik enorm, hij is gewoon m’n droompaard alleen dat ik er niet op durf te rijden -O-
Soms denk ik, ik houd hem, maar van de andere kant mis ik het rijden ook enorm en wil ik graag opstappen en buitenrijden.

Moraal van het verhaal, ik weet het zelf ook niet :=

Zou een andere instructeur werken?
Zoeentje die je op de juiste toon weer een dosis lef aanpraat?

[RUI] Kletstopic voor angstige ruiters
Wellicht is dit dan een beter topic voor je.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 14:16

Ik kom mij hier even melden, ik heb in september meegepraat en mede door jullie steun een prachtige andalusier hengst gekocht en deze op de opfok geplaatst, maar nu heeft de opfok hem "per ongeluk" gecastreerd. -O-

Ik baal hier zo erg van. Als het paard een ruin was geweest bij aankoop had ik hem al niet gekocht, en nu is ie alsnog een ruin. Voor mij heeft ie echt zijn waarde verloren. Ik baal ervan en ik weet zeker dat hij als ruin ook heel leuk is, maar ik ging voor een hengst en heb nu alsnog een ruin. Ik weet even niet wat ik moet doen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 14:19

De advertentie voor het paard dat ik donderdag zou proefrijden staat ineens op gereserveerd |(

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 14:21

Aatrox schreef:
Ik zie nu ook weer een advertentie van een jonge merrie staan, die weggaat met als reden kinderen privé maar diegene heeft inmiddels al 4-5 merries zo verkocht denk ik. Hoewel de eerste keer dat ik een advertentie van diegene las ze maar 2 paarden had? Gaan mijn alarmbellen ook weer aan..

Privé is hier waarschijnlijk de privé rekening spekken :+ :+
Als je geen officiële handelaar bent maar particulier (en ja er zijn zat particulieren die eigenlijk gewoon handel bedrijven en meerdere paarden per jaar kopen en met winst verkopen)en je biedt een paard aan als een superfijn paard, dan kun je moeilijk zeggen, reden ik wil eraan verdienen. Ik geloof die reden bij particulieren standaard niet, vaak wordt er maar een draai aangegeven. Heeft lang stil gestaan vanwege tijdgebrek, is meestal vanwege blessure of durf er niet meer op. Maar goed, ik ben dan iemand die een goede professional 100 x meer vertrouw als een particulier plus dat je als koper nog eens veel meer consumenten bescherming geniet.

Kiwiaa, is je paard al onderweg/gearriveerd?

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 14:23

Hier is voorzichtig de kogel door de kerk om te gaan kijken voor een eerste eigen paard.
Bedoeling is om vanaf mei dit jaar echt actief te gaan zoeken en bezichtigen.
Tot die tijd lees ik graag met al jullie ervaringen mee. :D
Ben redelijk bekend in de paardenwereld alleen het hele kopen/verkopen ben ik compleet bleu in. :')

Wat ik ga zoeken; (een speld in een hooiberg heb ik al wel gezien)

Ruin
1,70+ (ben zelf 1,87 dus moet ook wel redelijk rond gebouwd zijn.)
Betrouwbaar buiten zowel alleen als in groep. (Mag wel fris zijn maar niet staatsgevaarlijk)
Dressuurmatig op recreatieniveau en moet z'n nek niet breken over een klein sprongetje.

Geen koudbloeden.
Friezen wil ik evt. ook nog wel naar kijken.
Als ik dit alles zo bij elkaar bekijk kom ik voor nu voornamelijk uit bij ieren en andere aanverwanten.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 14:24

Ania schreef:
Ik kom mij hier even melden, ik heb in september meegepraat en mede door jullie steun een prachtige andalusier hengst gekocht en deze op de opfok geplaatst, maar nu heeft de opfok hem "per ongeluk" gecastreerd. -O-

Ik baal hier zo erg van. Als het paard een ruin was geweest bij aankoop had ik hem al niet gekocht, en nu is ie alsnog een ruin. Voor mij heeft ie echt zijn waarde verloren. Ik baal ervan en ik weet zeker dat hij als ruin ook heel leuk is, maar ik ging voor een hengst en heb nu alsnog een ruin. Ik weet even niet wat ik moet doen.

:oo :oo :oo Oh wat erg! Hoe kan dat nou gebeuren? Hebben ze de verkeerde uit de wei gehaald om te castreren? Ik zou hier toch wel kijken of de opfok hiervoor niet aansprakelijk te stellen is.

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 14:26

Lieser schreef:
De advertentie voor het paard dat ik donderdag zou proefrijden staat ineens op gereserveerd |(

Misschien willen ze gewoon even een reactiestop en alle huidige bezichtigingen de kans geven? :D