Sabiha voorlopig in kliniek!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 00:31

Nou, succes met de revalidatie en boxrust.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-04 10:51

Renske, dat moet een DA doen... Ik hoop maar dat ik het verslag zsm in huis heb...

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 10:52

Heel veel betterschap voor Sabiha Vriendjes zijn?

Karin_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-04 13:20

heel veel sterkte Knipoog Ach gut

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:04

Someren is een goede en fijne kliniek waar ze je alles goed uitleggen en de tijd voor je nemen. Iones is er ook geopereerd toen hij iets stoms had gedaan (flinke beenwond, met dood botweefsel tot gevolg). Maar Sabiha heeft onnoemelijk veel pijn gehad, arm beestje. Het is goed dat ze zo jong is, dan geneest het sneller. Volgt er na stalrust nog een revalidatieperiode in de vorm van wandelen of zo?

Hoe ziet de wond er nu uit, komt er nog steeds vocht uit? Dan moet ie zeker wel een beetje open blijven. Moet er ook gespoten worden>?

Hebben ze gezegd dat het weer helemaal goed zal komen? Overigens, welke arts had je, V. Ooij? Ik had destijds Smeenk, is ook een hele goeie.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 13:25

Ik had Enzerink. Ze heeft indd heel veel pijn gehad Ach gut
In Someren zeiden ze ook dat het goed is dat ze zo jong is voor het genezingsproces. Ik heb het verslag van Someren nog niet in huis, maar van de DA die haar verband gisteren heeft verwisseld (en Enzerink dus gesproken heeft) moet ze 3 a 4 weken absolute boxrust hebben, daarna indd revalideren in de vorm van wandelen.

De wond ziet er netjes uit, veel hechtingen, en nog wat dik van het wondvocht. Dat komt er ook nog uit. Gisteren bij het verband verwisselen bloeide het zelfs nog wat, dus wilde de DA wachten met de hechtingen eruit halen tot volgende week maandag. Er hoeft niet gespoten te worden gelukkig.
Ze willen niet tegen me zeggen dat het helemaal goed gaat komen, waarom weet ik niet!? Maar ze zeggen wel dat als de genezing voorspoedig verloopt hij geen problemen ziet. Hopelijk bedoelt hij daarmee hetzelfde als "helemaal goed komen"...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:35

griebels schreef:
Ze willen niet tegen me zeggen dat het helemaal goed gaat komen, waarom weet ik niet!? Maar ze zeggen wel dat als de genezing voorspoedig verloopt hij geen problemen ziet. Hopelijk bedoelt hij daarmee hetzelfde als "helemaal goed komen"...

Het is bekend dat artsen nooit iets durven toe te zeggen of beloven. Je had het zo ook niet moeten vragen. JE had moeten vragen "hoe groot (in percentages) is de kans dat het volledig herstelt?". DAn had je meer geweten.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-04 13:36

Wat een verhaal! En dat je niet weet hoe het gekomen is... Erg sneu allemaal voor jullie. Hopelijk is ze goed geholpen en zal het goed genezen.

De artsen kunnen niet tegen je zeggen of het goed komt, da's begrijpelijk. Zal oa aan het gedrag van Sabiha liggen en aan het helingsproces. Zal haar nu zeker karig houden met voeren, gezien de boxrust. Bij beetjes hooi geven, dan heeft ze wat te doen. Radio aan en haar evt zicht geven op buiten oid, iets waar wat te doen is.

Blijf je een beetje up-daten Moniek, kunnen wij het een beetje volgen.
Succes en beterschap.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-04 13:55

Tuurlijk blijf ik updaten Haha!
Ze staat in haar eigen stal, dat is vertrouwd en zo kan ze haar vriendje Thymo zien. Als ik haar ga verplaatsen naar een drukkere stal dan zal zij niet rustiger blijven denk ik. Vandaar dat ik gekozen heb voor haar eigen stal. We houden haar indd de hele dag bezig met hoopjes hooi en wortels Haha!
Ik heb haar krachtvoer gehalveerd. Ze kreeg 2x per dag 0,5 kg veulenbrok en een handje maisbrok. Die maisbrok blijft hetzelfde, en ze krijgt nu 0,25 kg veulenbrok... maar meer hooi. Ze is tot nu toe nog steeds rustig, ook toen ze gisteren haar stal uitkwam om het verband te verwisselen.
Een radio is er niet op de stal, weet ook niet of het mag

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 15:05

Gelukkig blijft ze tot nu toe lekker rustig op stal.
Hopelijk blijft dat ook en zeker met dat frisse weer.
Wanneer komt de da nu weer??

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 13:53

De DA komt maandag en kijkt dan of ze de hechtingen eruit haalt. Het verband wordt dan ook weer verwisseld.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 18:59

Ik heb het verslag binnen. Er staat o.a. in (medische termen die ik toch niet begrijp) dat het gewrichtkapsel beschadigd was/is...
Weet iemand of dat blijvende schade geeft?

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 19:33

Naar mijn idee hoeft dat niet. Zal alleen maanden duren voordat eea genezen is. Net als bij een verstuiking is er een beschadiging van het kapsel.. dat duurt ook maanden. Mensen krijgen er dan fysiotherapie voor.. Jij zal ook best moeten oefenen met Sabiha straks.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 19:36

Er staat alleen maar op dat ze 3 a 4 weken absolute boxrust moet hebben... verder niets Verward

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 22:29