In het verslag staan alleen maar medische termen.. Ik snap er niet veel van, moet nog om uitleg gaan vragen. Miss dat er hier ondertussen iemand mij kan helpen met het 'vertalen' van de tekst en me eventueel vertellen of ze hier iets aan over houdt?
Chirurgie:
In rechterzijligging.
Intercarpaalgewricht gepuncteerd geen lekkage bij onder spanning brengen.
Laterale portal voor scoop en mediaal voor instrument, portal gewisseld. Kraakbeen proximale en distale rij g.b., twijfel over geringe lekkage naar de wond.
Radiocarpaalgewricht gepuncteerd volop lekkage naar de wond. Scoop van lateraal en instrument van mediaal, regelmatig portals gewisseld. Kraakbeen niet beschadigd, wel lateraal gewrichtkapsel beschadigd.
Antibiotica intrarticulair achtergelaten.
Gewrichten uitgebreid gespoeld.
Uitgebreid wondtoilet en debridement. Laterale collateraalband deels aangetast door de wond.
Facie gesloten in twee lagen met vicryl -0
Subcutis knoophechtingen vicryl -0, huid met knoophechtingen vicryl -1 deels near far far near suture aangevuld met knoophechtingen.
Scoop portals gesloten met enkelvoudige knoophechtingen ethilon -0
Robert jones verband aangevuld met elastoplast. (dit snap ik wel

Anesthesie:
120 minuten inhalatie-anesthesie (isofluraan) in combinatie met ketamine en detomidine infuus. Automatisch beademd. Onregelmatig hartritme (onregelmatig interval PQRS complexen).
Vooral dit snap ik niet

Advies:
eerste 10-14 dagen onder verband houden
Elke 4-5 dagen laten wisselen
Minimaal 3-4 boxrust...
En dan??