kan jij je paard ook wel eens schieten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 21:09

ha ha ... je zal je uitgelaten stemming wel overgebracht hebben op je wederhelft !!! Haha! "Achter het behang plakken" is misschien niet zo''n "definitieve" oplossing (kun je altijd nog losweken).

Maar, ja, dat kan ik ook regelmatig.... eigenlijk elke keer dat ik op die schimmel van mij rijdt Extreme duivel (al 18 jaar lang) gelukkig is die andere van mij een stuk socialer!

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 21:38

Ja a;s ze niet wil springen. Argggg kan ik echt boos om worden, of als ze soms alleenmaar wil crossen.

Aifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-03 22:25

nou heb net les gehad (naja van 6 tot 7, maar ben net terug, nog 'even' zitten tutten Haha!)
ze begon weer even vervelend als gister stap ging lekker, draf ging lekker en toen rustig aangalloperen en *BOK* "Neeee niet weer" was mn gedachte, maar toen riep de instructrice: "Gas d'r op!!!!!"
Dat klonk me leuk in de oren en racen maar haha! Toen weer rustig terug gereden, dr weer opgepakt en een rustig, netjes galopje gedaan
Toen de andere kant eens proberen, ging weer allemaal lekker, totdat ik weer aan ging galloperen. En toen dacht ze: 'Jaaa de andere kant moet ook getest worden!' En daar kwam weer een bok, ze had meteen door dat ik dr een lel wou geven dus ze ging al stil staan en kwam omhoog. nou de zweep erop en toen vloog ik Ze sprong ineens heel gek de lucht in, zij naar rechts, ik naar links maar herstelde net op tijd, en weer t gas er op gezet!
Ze was gewoon aan 't miepen (zo zegt mn instructrice t Haha!) ECHT een merrie he Schijnheilig

Maar heb t gewonnen en ze liep super, nog nooit zo'n lekker lesje gehad

Heb dus de behangrollen maar achterwege gelaten Haha!

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 22:34

Zo'n moment heb ik nu dus Boos!

Ik kan hem echt nu wel schieten he! Ik kom net terug van het rijden en het ging gewoon helemaal niet goed! Alleen maar hard rennen en hangen en trekken, noem maar op. En niet opgeven hoor. Ik ben echt zo boos geworden maar het hielp toch allemaal niet want daardoor werd het toch alleen maar erger. En ik wou maar niet opgeven maar na anderhalf uur heb ik opgegeven. Echt, wat ging dat bagger. Lips are sealed

Morgen gelukkig weer een dag maar ik hoef die pony van mij nu even niet te zien hoor Boos!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 10:51

Heb het ook wel eens ja, vooral de laatste twee dagen kon ik haar wel wat aan doen. Maar goed, ben met m'n examens natuurlijk ook weinig geweest. En als ze dan nog echt wat deed, kan je een keer boos worden. maar ze loopt alleen maar heel nerveus te doen. Waardoor je niet lekker kan rijden, maar haar al helemaal niet kan straffen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 20:38

Nee, dat heb ik echt nooit! Maar ik heb dan ook de liefste paarden die er zijn Schijnheilig

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 21:53

Ja zo af en toe Dan roep ik ook het hardst dat ze dezelfde dag nog te koop staat op marktplaats }> (en op zo'n moment meen ik het meestal, maar 5 min later is het weer het beste en liefste paard Haha! )
Ookal gaat het niet altijd even goed, kben dol op mn dr Lovers

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 23:25

Ik denk dat iedereen daar weleens last van heeft. Solide en ik hebben dat ook weleens. Op het begin vind ik het niet leuk en kan ik boos worden, maar na een paar seconde is dat weg, ik kan niet lang boos op haar zijn. Och ja wij hebben ook weleens onze mukken, toch????

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 12:06

Ik heb hem ook zo vaak "verkocht". Ik kan hem, iets vaker dan gemiddeld Knipoog , wel schieten . Als hij wat uit kan vreten, dan doe hij het ook. Maar gelukkig, heeft hij ook zijn positieve kanten en kan hij ook erg lief zijn. Hij is nog steeds mij beste maatje Lovers

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 14:51

nee, daar heb ik echt nooit (meer) last van. Zelfs nu ze hengstig is (was vroeger echt altijd een drama), is ze ontzettend attent en lief. Da's voor mij een teken dat het goed gaat, als zelfs nu alles allemaal perfect gaat.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 17:15

nee, ik kan mijn paard nooit schieten, als er wat fout gaat, dan schiet ik mezelf. ik denk dat je de vraag beter anders kunt stellen

HEY PAARDJES, KUNNEN JULLIE JULLIE BAASJES OOK WELEENS SCHIETEN????????

JA
JA
JA
JA
JA
JA
JA

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 17:38

Ja zo heel af en toe als ik alleen naar buiten moet (als ik bv een wedstrijd in de buurt heb en ik kan niet met de trailer) dan schrikt Jamy altijd van alles wat ze normaal niet eng vind als ze met meerdere is Scheve mond dat vind ik echt heel erg vervelend, eerst was ze namelijk wel 100% verkeersmak in haar eentje en dat is nu niet meer zo Verward Voorderest kan ik er niet tegen als ze weer een dag je heeft dat ze het niet nodig vind om op haar eigen benen te lopen (hangen op me handen dus), of de bak weer uit rent (dat grapje hebben we vorig jaar gehad maar wil ze zo af en toe weer eens uithalen Gaaaap )
Maar dit komt eigenlijk zelden voor, het is gewoon een hele lieve pony Lovers

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 00:56

inderdaad kinglover, dat heb ik ook. Als er dan een keer iets mis gaat, heb ik ook altijd zin om mezelf te schieten. Waarschijnlijk ben ik te snel gegaan of heb ik "de vraag" verkeerd gesteld. Goed nadenken wat je zelf verkeerd doet, en daarna gaat het dan weer perfect.

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 08:43

Ja hoor, ik kan haar ook wel eens schieten. Begin mei had ik concours, erg modderig. We gaan het parcours in, nr 1 en 2 springt ze perfect, ik geef haar een hele fatsoenlijke afstand om te springen voor de eerste dubbelsprong, maar mevrouw steekt haar pootjes in de grond! 3x! Dat kreng! Gelukkig was het 2e parcours er gelijk achteraan en sprong ze dat wel (na een kleine schreeuw/scheldpartij Haha! ik had nl. geen zweep bij me) Ik denk dat ze gewoon onzeker was door de ontzettend natte bodem, maar ja, het tweede parcours sprong ze wel, dus zo erg kan dat nou ook weer niet geweest zijn. Schijnheilig

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 12:47

applaus voor sanne83

Aifa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-03 15:42

sanne83"]
inderdaad kinglover, dat heb ik ook. Als er dan een keer iets mis gaat, heb ik ook altijd zin om mezelf te schieten. Waarschijnlijk ben ik te snel gegaan of heb ik "de vraag" verkeerd gesteld. Goed nadenken wat je zelf verkeerd doet, en daarna gaat het dan weer perfect.
[/quote]
[quote="kinglover schreef:
applaus voor sanne83

uuh is dit bedoeld dat het aan mij lag? nou dat is dus niet zo, mn paard is jong, pittig en een echte merrie. ze probeert je wat uit, en dat moet je altijd even rechtzetten. (verder hou ik me er stil over voordat er weer felle discussies gaan ontstaan Lips are sealed)
ze liep trouwens vandaag weer super

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 19:59

nee, geen aanval op jou. meer omdat iedereen iets over zichzelf schreef, meestal ligt het namelijk aan jezelf, dus dan probeer ik te bedenken wat ik fout zou kunnen doen. Gewoon een andere manier van benaderen.

dola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 14:23

bekijk het eens niet van de mensen kant!Maar hoe het paard doet denkt en reageert.Ik weet eigenlijk niet hoe ik het moet uitleggen en ik denk dat dit heel raar overkomt maarjah......

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 15:07

Afgelopen woensdag nog, toen was ik met d'r naar de manege gelopen en ging s'avonds weer terug, wist ik veel dat het nu hooitijd was en ze dus 4 keer langs kwamen met een tractor!!!!
'k heb d'r een knal voor de kop gegeven bij de laatste die langs kwam, want ik liep d'r naast en dan nog gaat ze bijna aan de kletter.
Ik weet het nu wel goed gemaakt, ik laat haar flink rennen voordat ik ga rijden, want ze is een gevaar op de weg, zelfs geparkeerde auto's zijn te eng! En dan springt ze ineens opzij terwijl er net een auto langs komt, omdat ze dus bang is voor die stilstaande auto!!!!

Nee hoor, op dat soort momenten begin ik dus te twijfelen of ik haar nog wil hebben. Maar dan kom je er de volgende dag en begint ze te hinniken als ze me ziet, en dan weet ik weer waar ik zo verliefd op ben geworden Lachen

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 21:04

Ja hoor ik heb vaak genoeg dat ik denk : Jij grote achterbakse *^%$#@ stik er maar in!

Maar ik denk dat iedereen dat wel heeft, zo gaat dat nou eenmaal met mensen en dieren waar je van houd, ruzies en botsingen zijn niet te voorkomen, die horen er bij en vaak word daardoor de band ook nog beter Knipoog

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 10:24

nou ik had dat zondag ik kon mijn paard inderdaad wel schieten
hij moest naar een andere wei en dus moest hij de trailer in
en omdat hij heel lastig is met laden hadden we een trailer genomen met 2 groote deuren
nou de gene die meegingen hadden allebei die deuren open gezet

eerst wou hij er niet in toen opeens nam hij een sprint de trailer in
maar ik had hem vast toen ging hij gewoon bukken en onder de voor stang heen en dus was hij weer uit de trailer

opnieuw geprobeerd alleen nou met die andere deur dicht
toen stond hij er eindelijk in
Ik moest hem nog vast maken dus ik stond ook nog in de trailer gaat hij toch opeens hinniken ik dacht dat ik gelijk doof was

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:12

Hoe vaak ik Jur al niet door de plee heb willen trekken? Deze week ook, ze is zoooooooo oervervelend en dwars! Boos!
Maar ja, ze maakt het altijd weer goed. Lovers

Wentos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:21

Zeker, jeetje, af en toe.....dan heb ik echt een afschuwelijk paardje.. Extreme duivel eigenwijsje.., maar ik kan nooit zo heel lang boos zijn.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:25

Nee, heb ik nooit.

Vergeet niet, je paard is een paard en heeft net als jij ook wel eens een 'off-day'. En je paard zit je niet opzettelijk dwars hoor. Je behandeld hem op dat moment op de verkeerde manier Lachen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 11:32

bij iones heb ik dat eigenlijk nooit. maar bij paddy wel. Wat die mij soms toch levert, dat gaat alle perken te buiten. Als ze hysterisch wordt en de stoppen slaan door (en dat heeft met mijn rijden dan nog niet eens iets te maken) dan kan ik haar echt wel wat doen. Zoals er met mij vandoor gaan buiten (omdraaien omdat ze iets engs ziet en op hol slaan) en de rem werkt niet meer en de situatie is echt gevaarlijk voor haar en mij (en geloof me, ik ben echt niet flauw!), dan zou ik haar helemaal af kunnen slaan. of in deze topic: [AM] ouders en kinderen, zucht! waar ze anderen in gevaar brengt. DAt ze met mij alle fratsen uit haalt is tot daar aan toe, maar anderen mogen niet de dupe worden. Of ze heeft in de verte een vrachtwagen gezien en ze weet dat die in haar richting komt, ze gaat dan als een gek op en neer rennen, niets werkt nog, vervolgens wil ik dan maar afstappen maar dat LUKT nog niet eens meer zonder te verongelukken!!!!!!!!! Als ik dan een geweer in mijn handen had..........................