Gisteren had ik weer eens les in de rijvereniging, dat is voor mij om de week, heb ik met een ander meisje geregeld, we gaan om de beurt.
Annemarie, mijn bijrijdster zou meegaan. Ik keek bezorgd naar de lucht of het wel door zou gaan met al die onweer en regen afgelopen avonden. Maar het bleef droog en het leek erop alsof het ons gegund was. Wij de paarden zadelen, en komt me daar toch een massamenigte voor de deur langs, zo hee! Mensenlieve. heel de weg was bezaaid met ouders en kinderen, zoveel, niet normaal meer. Overal. Over de hele weg. en ze liepen niet alleen rechts van de weg, nee, over de gehele breedte. En niet een klein stukje maar honderden meters lang! Hoe moesten wij daar door? Ik moet voor de les betalen, dus ik wilde dat niet laten schieten. Het hek ging open en ik wilde met paddy er tussendoor gaan, en dan naar de linkerkant van de weg, naar de berm om de menigte van links te passeren. Helaas............. trutje paddy werd weer eens een keer hysterisch en maakte een enorme sprong in de massa!!!!!!!!!

Zucht. en dan durven sommige mensen te beweren dat er geen sprake is van overbevolking. Nou, had je dat gisteren moeten zien.
De weg is openbaar en van iedereen, maar deze ouders en kinderen eigenden zich de hele weg toe waardoor anderen uitgesloten werden. Dit vind ik zo'n typisch gedrag he. Vandaar mijn kritiek altijd.