*wacht op volgende berichten*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
amsolusa schreef:wij hebben goed contact met een slager, en als er dan een leuk paardje tussenzit ( met papieren), waar wij denken iets van te kunnen maken dan gaan we die inrijden en weer verkopen.
CarS schreef:Het verhaal hier klinkt mooi maar hoevaak lees je niet dat een paard doorverkocht word terwijl een oude eigenaar zijn paardweloverwogen aangeboden heeft bij de slacht.
Dus ik ken ook de mooie verhalen(gestoord paard dat nu met 2 hoeven in de neus het Z doorloopt) maar zeker ook de diep trieste verhalen( manege die paarden voor de slacht nog "even" gebruikt tot ze echt helemaal op zijn)dus ben ietwat sceptisch over paarden die binnen komen door de voordeur maar verkocht worden door de achterdeur.....
ponyzotje schreef:De goede verhalen zijn echt prachtig om lezen. De slechte tonen wel het gebrek aan informatie soms aan. Desondanks sterk wat jullie doen hoor!! Proficiat
VanillaQueen schreef:Als iemand nog een geweldige New Forest pony wilt redden van de slacht......PM
CarS schreef:amsolusa schreef:wij hebben goed contact met een slager, en als er dan een leuk paardje tussenzit ( met papieren), waar wij denken iets van te kunnen maken dan gaan we die inrijden en weer verkopen.
Hoe goed ik het ook vind dat er paarden zijn die een tweede kans krijgen(heb er zelf nml. ook 1) moet ik toch even hier op reageren....
Er zijn zat paarden die om de meest onzinnige rede naar de slacht gaan maar ook zeker paarden die in zoverre iets mankeren(niet aan de buitenkant zichtbaar) dat de dood een opluchting voor ze kan zijn.
Hoe weet een slager het verhaal achter het paard...wie is hij om te beslissen dat ze verkocht kunnen worden(incl. papier).
Buiten dat het volgens mij stik illegaal is om een paard vanuit het slachthuis de handel weer in te doen vind ik het ook niet kunnen ten opzichte van een oude eigenaar(of worden die ingelicht).
Het verhaal hier klinkt mooi maar hoevaak lees je niet dat een paard doorverkocht word terwijl een oude eigenaar zijn paardweloverwogen aangeboden heeft bij de slacht.
Dus ik ken ook de mooie verhalen(gestoord paard dat nu met 2 hoeven in de neus het Z doorloopt) maar zeker ook de diep trieste verhalen( manege die paarden voor de slacht nog "even" gebruikt tot ze echt helemaal op zijn)dus ben ietwat sceptisch over paarden die binnen komen door de voordeur maar verkocht worden door de achterdeur.....
Een ding is voor mij zeker mocht ik mijn paard aanbieden aan de slacht....dan is dat voor mij een weloverwogen beslising die ik voor hem heb genomen!!!!! en zal hij idd ook sterven met een snoepje tussen de kiezen terwijl ik toekijk.....
Dat is het laatste wat ik voor hem kan doen.