Ik ben sinds vandaag de eigenaresse van een (halve) pony, Candy.
Mijn vriendin (eigenaresse van bruun) en ik hebben een pony voor de slacht weggekocht.
Het is een 30+er met jarenlange trouwe dienst op de manege. Ze liep tot zaterdag nog gewoon in de lessen mee, maar die dag kreeg ze een lichte koliekaanval. Ze is moe, heel moe. Maar de slacht vonden we beiden geen goed idee. Zeker nu niet, ze is zo moe, ze wil gewoon liggen. Dus vervoeren was volgens ons echt niet te doen. De trailer was al onderweg, dus we moesten op dat moment beslissen.
De manege eigenaar deed ons een heel mooi voorstel, we mochten haar voor weinig kopen (helft van de slachtprijs ongeveer) plus de rest van de maand staat ze nog gratis. Daarom denken we dat de manege eigenaar er ook wel vertrouwen in heeft dat ze opknapt. Hij kan geen pony met een onzekere toekomst laten staan, zeker geen van 30 jaar, maar dit aanbod zegt ons toch wel dat hij het beestje ook liever wil laten leven.
Of we er goed aan gedaan hebben moet nog blijken. We hebben absoluut niet het idee dat ze lijdt, ze keek best vrolijk uit haar ogen, maar ze is hartstikke moe. Wanneer we denken dat ze toch pijn heeft gaat ze alsnog direct weg. We willen de veearts deze week laten komen om haar tanden te vijlen en haar na te laten kijken of er toch niet iets pijnlijk is.
Ik ben wel vaker impulsief, maar ik hoop toch dat deze beslissing de juiste is. Ik ga vanmiddag weer bij haar kijken en voorlopig maar een keer of 3 per dag heen. Als het fout gaat wil ik daar direct een einde aan maken.
Help me duimen!