Wat was het gisteren lekker weer en alles liep helemaal volgens plan

Voor de bokkers die het niet weten, gisteren ben ik samen met mijn vriendin Thessa (Thesserd op bokt) reporter geweest op HorseEvent.
In dit topic: [HE] Mjetterd & Thesserd live op Horse Event 2013 plaatsten wij de hele dag live berichten van wat wij zagen en hoe wij dingen ervaarden.
Dit was niet het eerste jaar dat wij dit mochten doen namens bokt.nl, vorig jaar zijn wij ook al geweest als reporters

Hier een eind verslag met een overzicht met wat wij allemaal hebben gedaan en gezien!
S'ochtends vroeg opgestaan in de bungalow om alle spullen in te pakken en dan richting HorseEvent!
Het was zo ongeveer 25 minuutjes rijden, dus we waren er zo

Als eerst zijn we naar het VIP paviljoen gelopen, om kennis te maken met Gijs Bartels. De organisator van dit evenement. We maakte kennis met elkaar en met de andere reporter Marlies (Bellatrix).
Daarna even snel langs de bokt lounge voor de wifi code en toen door naar de fokkerijwereld, waar een demo werd gegeven over het friese paard.
Het verslag daarover kun je HIER! lezen.

Daarna zijn wij direct doorgelopen naar de NH cirkels, hier zou namelijk een clinic Working Equitation gegeven worden. Dit is een sport die helaas nog niet veel voor komt in Nederland.
Bokkers konden zich opgeven op bokt.nl om mee te doen en uit de inzendingen werden er 3 bokkers per dag uit gekozen. Een leuke en interessante clinic over een sport die ik leuk vind om te kijken

Het is wel duidelijk dat dit veel oefening vraagt en dat het niet in één keer goed zal gaan.

Toen was het een kwestie van heel hard lopen om bij de mensport piste te komen. Daar zou namelijk de SGW clinic om 12:00 beginnen.
We kwamen bijna op tijd, de deelnemers waren net bezig met zich voor te stellen.
Volgens mij reed er ook een ervaren SGW rijder mee, die steeds voorop ging bij spannende dingen als de greppel of waterbak.

Het volgende wat op de planning stond was de demonstratie van de rocky mountain horse in de fokkerijwereld. De mensen die wel eens op HE zijn geweest, weten dat dat best een eindje lopen is.
Helaas waren wij wel op tijd, maar was de rocky mountain horse al eerder begonnen.
Dit was een erg leuke en informatieve demonstratie. De spreker sprak met veel enthousiasme, wat het interessant maakt om er na te luisteren.

Toen gingen we naar de BIT piste, waar carrousel gereden zou worden. Daar hebben wij helaas best een tijdje moeten wachten, want het liep allemaal een kwartier uit. Het team bestond uit bijna alleen maar manege paarden en een enkel prive paard. Dit team was in mei nederlands kampioen geworden

Het was erg gaaf om te zien, wat ik alleen jammer vond, was dat de coach (?) steeds 'mars' er door heen riep. Dat was toch wel een klein minpuntje.
Zouden ze dat ook op een officieel NK doen?

Daarna kwam Britt Dekker met haar 4 jarige paard Eve in de bak. Ik denk dat ze heel veel mensen versteld heeft doen staan, want ze kan prima rijden

Om even tijd te hebben om wat verslagen te typen, zijn we in de bokt lounge gaan zitten. Hier moesten we toch wezen omdat Britt daar zou komen. We hadden even een half uurtje de tijd om de verslagen af te maken en toen kwam Britt. Een BIT redactielid intervieuwde Britt en daarna mocht het publiek nog vragen stellen. Ik heb gevraagd of Britt wel gewoon haar gang kan gaan op stal of dat ze steeds word lastig gevallen omdat ze bekend is. Maar ze vertelde dat dat geen probleem was, omdat ze er al staat vanaf dat ze 8 jaar is en iedereen haar dus al kent

Even snel wat drinken in het VIP paviljoen en een muffin eten, daarna weer heel snel door naar de fokkerijwereld om te kijken naar de tennessee walking horse. Een ras wat onze interesse had gewekt door sommige youtube filmpjes. Helaas viel deze demo heel erg tegen. De paarden waren absoluut mooi, vooral de palomino die flink aan de maat was

Er werd voorgelezen vanaf een papiertje en het verhaal boeide mij helemaal niet, waardoor ik echt moeite moest doen om de concentratie er bij te houden.

Rond kwart voor 5 zijn wij bij de BIT piste gaan staan, voornamelijk omdat wij graag bij de eindshow een goede plek zouden willen hebben. Daar begon het voltige, wat ik zaterdag ook al had gezien. Het leuke van zondag was dat er dit keer ook werd verteld over de sport en verschillende oefeningen.

En als laatst de eindshow. Ik had vrijdag al ergens gelezen dat de meest doorgewinterde dressuurmiep bij de eindshow nog penny gevoelens zou krijgen, en dat is denk ik ook echt zo

Wauw, wat een show en zo gaaf!

De show bestond uit 3 delen. Als eerst een kür op muziek.

Daarna kwamen er een friese hengst in de ring en uiteindelijk waren er 3 hengsten. Dit vond ik het mooiste stuk van de show, en eigenlijk had dit de afsluiter moeten zijn in mijn ogen.

Als laatst werd er afgesloten met een schimmel

En zoals beloofd komt er nog het filmpje van de hele show

Bokt, hartstikke bedankt dat wij weer mochten reporten

En voor wie niet genoeg kan krijgen, hier nog wat foto's van de zaterdag:
[HE] [Foto] Zaterdag op HE