Mjetterd & Thesserd live op Horse Event 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mjetterd & Thesserd live op Horse Event 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:50

Wat een heerlijk einde! , ben je weer thuis ondertussen?

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:54

Je schrijft echt leuke verslagen :D Leuk om te lezen over Britt, had haar nog niet eerder zien rijden :)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:55

leuk! wie deden allemaal voltige demo? ( dacht alleen de zusjes :p )
en om je vraag te beantwoorden : ja, ze lopen ook gewoon rechts om hoor! ook de oefeningen trainen wij rechtsom. staan in stap, draf en galop ( en binnen en buitenwaarts ) flanken (Galop) en eigenlijk heel de plicht wel. kuren doen we hier in stap rechtsom. zo worden de paarden ook steeds van kant gewisseld ;) ook draven ze warm rechtsom.
dat is tenminste hoe het hier gaat. het is dus lang niet altijd rechtom en je wordt super handig van beide kanten om!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 18:57

Daarna kwam er een fries in de ring, na een tijdje kwam er een tweede fries in de ring en op het laatst kwam er nog een andalusiër achtig paard binnen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:58

Wooow wat gaaaf!!! Baal wel heel erg dat ik dit niet heb gezien.. :( Volgend jaar beter! :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 19:00

unihorses schreef:
en om je vraag te beantwoorden : ja, ze lopen ook gewoon rechts om hoor! ook de oefeningen trainen wij rechtsom. staan in stap, draf en galop ( en binnen en buitenwaarts ) flanken (Galop) en eigenlijk heel de plicht wel. kuren doen we hier in stap rechtsom. zo worden de paarden ook steeds van kant gewisseld ;) ook draven ze warm rechtsom.
dat is tenminste hoe het hier gaat. het is dus lang niet altijd rechtom en je wordt super handig van beide kanten om!

Oke, bedankt voor de uitleg!

Carola deed gisteren ook mee, maar die was dus gevallen. Ze praatte nu via de microfoon
Esther en Cindy deden de voltige vandaag.

takkie_muis schreef:
Wat een heerlijk einde! , ben je weer thuis ondertussen?

Nee, we gaan nu de laatste foto's plaatsen vanuit de bokt lounge en gaan dan een kleine 2 uur naar huis rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:02

Wow dacht die is al thuis :') , niet dat ik je weg wil hebben hoor *D (ik wil alleen je uiteindelijke verslag <<) )

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:04

Suppeer gaaf zeg :j :j

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 19:09

En dan de allerlaatste foto's, wij denken een PRE.
Ook een hartstikke gave show!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als laatst een laatste groet van de familie Pignon. Onder een luid applaus verlaten zij de ring.
Afbeelding

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:12

Mooie foto's en leuke verslagen. Mooiste foto's vind ik wel die van rmh hengst Sam! Maar ben bevooroordeeld want hij is de vader van mijn merrie :Y)
Ik vond verder de voltigeoefeningen vrijdag ook heel indrukwekkend! Tijdens training lopen ze trouwens op beide handen, dat werd vrijdag verteld. De paarden worden ook gewoon onder het zadel gereden. :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:18

Fijn verslag zo. Ik ben dit jaar thuis gebleven, dus ben heel benieuwd naar het filmpje van de slot-show!
Volgend jaar ga ik er toch maar weer heen :P

stella92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:24

Leuk verslag! Volgens mij moet je er wel wat voor over hebben om iedereen zo up to date te houden. :)
Ik heb meegereden met de enthousiaste haflinger in de SGW clinic :D
Zou je, als je wil en als je een paar foto's van mij hebt, deze op willen sturen? Je maakt echt mooie foto's!

Jizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:29

gaaf verslag, vooral de foto's van pignon :3 volgend jaar wil ik heeeel graag weer heen, heb het dit jaar echt gemist :(

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:34

Mjetterd schreef:
unihorses schreef:

Oke, bedankt voor de uitleg!

Carola deed gisteren ook mee, maar die was dus gevallen. Ze praatte nu via de microfoon
Esther en Cindy deden de voltige vandaag.

Heb ze gisteren inderdaad zien vallen. Het leek mee te vallen, tot ze weg liep en duidelijk zag dat er iets niet meer klopte in dr arm/elleboog/pols.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 19:35

Wat gaaf zeg! leuk verslag! :D

Wou ook erg graag heen, maar het is zo ontzettend ver weg :n

Iemand die de Barock Pinto hengst Lotti heeft gezien tijdens de demonstratie van het IHW stamboek?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:37

edit zie dat je vraag over voltige al is beantwoord

Uberpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 20:55

Wat een leuk verslag!

Je vroeg je toch af welke manege de carrousel reed? Dat waren wij :D van manege hillergersberg. Ik heb zelf ook meegereden en het is super leuk om terug te lezen hoe enthousiast mensen waren. En wat waren onze ponys braaf!
Vraag je je af wie ik ben? Ik rijd in het turqoise. Ik rijd op een vos als hoofd tweede sectie, donker vosje met smalle bles.
Mijn eigen pony, brix rest staat in profiel, reed ook mee. Hij was de blonde vos met smalle bles en 3 witte benen. Mijn beirijdster reed er op, zijnwas gekleed in het zwart.

Zijn er meer fotos gemaakt? Kan per pb

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 21:45

Leuke verslagen! Ik ben gister geweest en had het niet erg gevonden vandaag weer te gaan haha!
Leuke foto's hebben jullie ook gemaakt, leuk om Britt zo te zien etc. Die palomino TWH zag ik gister bij het rassendefile, en vonden wij ook errrug mooi....

Voor zover ik weet zijn de paarden van Frederic Pignon, op de Friezen na natuurlijk, Lusitano's (a). Vond het erg indrukwekkend ook...

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 21:57

Zo, 5 minuten geleden parkeerde ik de auto onder de carport.
Eindelijk thuis, waar ik warm verwelkomd werd door mijn hond die deed alsof ik een jaar was weg geweest *D.
Het was weer een geweldig weekend HorseEvent, Thessa en ik hebben allebei heel erg genoten.
Moe maar hartstikke voldaan, stap ik zo onder de douche en daarna heel snel het bed in. :Z

Hopelijk hebben jullie genoten van onze verslagen en foto's. Erg leuk om de reacties allemaal te lezen!
Morgen komt het eind verslag, de energie voor vandaag is op :O.

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 08:36

Wat zou dat ene zwarte paard nu om zijn benen hebben?

Prachtige show hoor!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 08:44

Was geweldig gister ik en me vriendinnen stonden met eindshow naast jullie haha
Heb ook ruim 1000 foto's gemaakt. Vandaag maar uitzoeken helaas ziek oo bed. Vorige week al masr moest en zou mee naar horse event

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 10:04

ulyse schreef:

Prachtige show hoor!

Grappig dat je dat zegt, ik zag het namelijk net pas toen ik de foto's aan het terug kijken was. :)

BenWLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 10:15

Mjetterd schreef:
ulyse schreef:

Prachtige show hoor!

Grappig dat je dat zegt, ik zag het namelijk net pas toen ik de foto's aan het terug kijken was. :)

Laat ik nu precies dezelfde vraag hebben :')

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 10:28

Mjetterd schreef:
Nu tijdens het typen vraag ik mij af of paarden ook wel rechtsom lopen tijdens voltige, of dat het altijd linksom is. Helaas zal deze vraag waarschijnlijk onbeantwoord blijven.

Nee hoor, als je in de boktlounge was geweest toen , had je geweten dat ze in de training ook rechtsom lopen om ze recht te houden. Ze worden ook dressuurmatig gereden om ze soepel, recht en los te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 10:54

Volgens mij had het paard een oppervlakkig wondje aan zijn been (dacht ik in ieder geval op de fotos van vrijdag te zien) en is het op zaterdag en zondag afgeplakt :) Denk ik hoor, op de zaterdag had hij het ook al :)