Mjetterd & Thesserd live op Horse Event 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 15:47

Mjetterd schreef:
XjesLiess schreef:
gaan jullie kijken bij de shetlanders? :)

De shetlanders zijn al geweest :). Daar zijn wij niet geweest.

ja ik wist de tijd niet van vandaag ;)

Hikarii

Re: Mjetterd & Thesserd live op Horse Event 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 15:54

Ziet er leuk uit! Jammer dat ik niet kon :(

Manege van de Carrousel was trouwens manege Hillergersberg, die reden afgelope NK ook met die jasjes :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 15:59

Britt in de bokt lounge, hartstikke leuk :D!

Ze verteld dat haar paard eigenlijk uit een springlijn komt, maar ze heeft hem 'omgetuned' tot een dressuurpaard.
Bit redactielid Tessa van Dalen intervieuwd Britt.
Het is druk in en om de lounge om te luisteren na wat Britt te vertellen heeft.
Gelukkig verteld ze ons wel de reden waarom ze te laat was in de lounge. Ze was zo trots op haar paard, dat ze haar paard nog even een extra knuffel moest geven.
Britt verteld dat ze een hekel heeft aan springen, maar als ze het heel soms wel doet, dan doet ze het om een gave foto te hebben voor facebook.
Britt verteld dat ze in de toekomst wil gaan wedstrijd rijden met haar nieuwe paard, haar andere paard Jack is haar allerbeste vriend maar is leuk voor buitenritten en recreatief rijden.
Ze vind het wel lastig dat iedereen haar direct in de gaten houd als ze op ander terrein is. Maar daar moet ze haar maar overheen zetten vind ze zelf.
Op stal kent iedereen haar al heel lang, en daar kan ze gelukkig wel gewoon haar eigen ding doen.
Haar paard Jack werd een tijdje geleden wel steeds dikker, dat bleek te komen door alle manege kinderen die HET paard van Britt wat te eten gaven.

Helaas heeft Britt nog geen bokt account, maar dat komt omdat ze er wel eens na gekeken had maar er niet veel van snapte.
Aan het eind van het interview neemt Britt nog even de tijd om op de foto te gaan.

Afbeelding

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:10

Grappig, als je haar zo ziet zitten op de foto had het net zo goed een bekende amazone kunnen zijn.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:15

wat een leuk verslag zeg, leest heerlijk weg :) !
Wat heeft Britt toch prachtige laarzen en een cap op <3

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:23

Ben ik het niet mee eens, ze is dan wel niet bekend geworden door het paardrijden. Maar ze is wel degelijk een bekende, en ook een amazone :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:26

:+

Je snapt wel wat ik bedoel toch? Ze is inderdaad bekend en een amazone.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 16:32

Jaime_ schreef:

Ik snap wat je bedoeld, als iemand zou zeggen dat ze heel enthousiast als grandprix amazone over de dressuursport verteld, zou je het ook geloven :Y)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:43

Mjetterd schreef:
Jaime_ schreef:

Ik snap wat je bedoeld, als iemand zou zeggen dat ze heel enthousiast als grandprix amazone over de dressuursport verteld, zou je het ook geloven :Y)

Juist! Haha

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:53

Wat een super leuk verslag :D

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 16:53

Wat een superleuk verslag. Voor de thuisblijvers is het zo net of je er toch even bij bent. :)
Dank je wel *\o/*

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 16:54

De Tennessee Walking Horse, een apart ras waar wij eigenlijk heel veel vragen over hebben.
Dit vooral na aanleiding van alle rare filmpjes die er op internet te vinden zijn over dit ras.

Er zijn 4 paarden in de ring, 3 onder het zadel en 1 aan de longe.
Een vrouw aan de zijkant verteld over dit ras, het is jammer dat ze het voorleest, zo komt het verhaal helemaal niet goed over. -O-
Het klinkt zo aardig saai en er worden allerlei namen over grootouders en kleinzonen verteld.
Eigenlijk dingen die mij helemaal niet interesseren, en ook niet waarom ik hier zit te kijken.
Ik ben van mening dat dit leuk is voor de raskenners, maar niet voor buitenstaanders die van alles wil leren over het ras en niet over stambomen etc.
De paarden worden met western en engelse optoming geregeld.
Er word verteld dat de paarden makkelijk te rijden zijn en niet snel schrikken, dit is ook goed te zien. De paarden lopen er rustig bij.
De aparte gang van dit paard is de flat walk, een snellere versie hier van heet de running walk.
Helaas word er verder niet veel verteld over deze gang, helaas.

Ook word 'de parkeerstand' gedemonsteerd. Eigenlijk is het volgens mij een kleinere versie van de spagaat en is bedoeld zodat ze langer kunnen blijven staan en dat de paarden lager zijn en dus makkelijker om op te stappen.
Ik vraag mij af in hoeverre dit goed is voor het paard, want uiteindelijk staan de benen niet onder het lijf maar er achter. Misschien iemand die hier meer over weet en kan vertellen?
Deze parkeerstand word ook gebruikt om paarden te showen.
Afbeelding

De mevrouw verteld gelukkig iets over de rare dingen die op youtube langs komen. In Europa is het niet toegestaan om andere hoefijzers, kettingen e.d. te gebruiken. In Amerika is deze regel er nog niet, maar daar zijn ze wel mee bezig de regelgeving te veranderen. De mensen in Europa vinden het ook niets en willen hier ook niets mee te maken hebben.

Helaas heeft het deze demonstratie mij niet gebracht wat waarschijnlijk het doel was van de demo. Het heeft me niet kunnen boeien en ik ben nou niet echt laaiend enthousiast over het ras. Maar gelukkig heb ik wel antwoord op mijn vraag wat betreft de filmpjes op youtube, dat soort rare dingen zijn hier gelukkig verboden!
De palomino in de ring was wel erg leuk, dat moet nog even gezegd worden *D.
Afbeelding

Afbeelding

Gientje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:03

leuk dat van Britt! Wist niet dat ze paard reed :)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:03

Leuk om verslagje te lezen van de SGW clinic, ik heb meegereden en vond dat erg leuk om te doen! Ik was met één van die 'zwarten', haha. Laatste foto op de brug ben ik. Mijn vriend had zelfde uitzicht, dus jullie hebben waarschijnlijk vlak bij elkaar gestaan ;)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 17:08

Bienotje schreef:
Leuk om verslagje te lezen van de SGW clinic, ik heb meegereden en vond dat erg leuk om te doen! Ik was met één van die 'zwarten', haha. Laatste foto op de brug ben ik. Mijn vriend had zelfde uitzicht, dus jullie hebben waarschijnlijk vlak bij elkaar gestaan ;)

Haha, naast Thessa stond er inderdaad een man *D! Dat zal hem geweest zijn.
SGW clinic was erg leuk!

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:16

Wat schrijf je leuk! Ben gisteren geweest en kon vandaag helaas niet meer gaan, ben ik er toch nog een beetje bij :D

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:17

Dat zal hem best wel eens geweest kunnen zijn ja :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 17:22

Aangeland bij de Voltige. Gisteren ook al gezien, maar we zijn er vast, om een mooi plekje te hebben voor de eindshow.
Gisteren deden ze het met z'n 3en, maar helaas zijn er toen twee afgevallen en één van de meiden had toen haar arm uit de kom. Ze heeft nu de microfoon vast, en verteld van alles over de paarden en de sport voltige.
Gisteren was mooi om te zien, maar ook erg interessant dat er word verteld tijdens de oefeningen.

Er lopen twee paarden in de bak die afwisselend gebruikt worden.
Het ene paard het Troebadoer, dit paard heeft eerst hoog in de dressuur gelopen en is sinds een jaar voltige paard. Hij doet het erg goed, maar reageert bijvoorbeeld nog wel op applaus. Dit zie je wel, het paard gaat wat harder galopperen, wat eigenlijk niet de bedoeling is.

Het andere paard is Bram, het grootste paard van Horse-Event dit jaar. Wauw, wat een mooi paard!
Dit paard heeft Z dressuur gelopen. Maar is nu al een tijd voltige paard.
Nu tijdens het typen vraag ik mij af of paarden ook wel rechtsom lopen tijdens voltige, of dat het altijd linksom is. Helaas zal deze vraag waarschijnlijk onbeantwoord blijven.

Beide dames laten eerst de verplichte technische oefeningen zien en daarna een vrije kür.
Ik heb vorig jaar gekeken bij de mannen voltige, maar dit is duidelijk wel heel anders. De meiden zijn leniger en doen in mijn ogen moeilijkere oefeningen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:31

Die Twh ers in parkeerstand is voor mij wel typish het ras.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:35

Ik vind het prettig om te lezen en leuk samengevat! Je zou er zo bij willen zijn.

Over je vraag over de voltige, ze lopen altijd linksom dacht ik :)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 17:45

voltige
vaak doen de paarden warmdraaien rechts om en dan tijdens de oefeningen linksom.

ook tijdens de conditietrainingen tussendoor zonder oefeningen veel rechtsom om dat te compenseren. teminste dat is wat ik
er nog van weet uit mijn tijd (jaartje of 25 geleden ergens)

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:12

Mjetterd schreef:
Helaas heeft het deze demonstratie mij niet gebracht wat waarschijnlijk het doel was van de demo. Het heeft me niet kunnen boeien en ik ben nou niet echt laaiend enthousiast over het ras.

Leuke verslagen en met je bovenstaande uitspraak kan ik het jammer genoeg alleen maar eens zijn...

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 18:20

Mikkee schreef:
Mjetterd schreef:
Helaas heeft het deze demonstratie mij niet gebracht wat waarschijnlijk het doel was van de demo. Het heeft me niet kunnen boeien en ik ben nou niet echt laaiend enthousiast over het ras.

Leuke verslagen en met je bovenstaande uitspraak kan ik het jammer genoeg alleen maar eens zijn...

Heb je mee gedaan? Of de demo ook gezien een van deze dagen :)?
Ja, viel echt heel erg tegen.
Kun jij misschien vertellen of die parkeerstand niet slecht is voor het paard tijdens het opstappen?

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 18:26

Nee, ik heb niet meegereden, wel gisteren de demo gezien met 1 paard onder zadel en 2 aan de hand. De organisatie hiervan is in handen van iemand anders.

Zo opstappen is bij geen enkel ras aan te raden voor de rug.
Waarom sommigen het dan toch doen?? Tja, je paard kan zo niet zo snel weglopen tijdens het opstijgen en is ook een paar cm kleiner voor de minder lenigen onder ons ;)
Maar dus zeker niet de bedoeling!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-13 18:47

De paardenfluisteraar Frédéric Pignon, gisteren deze show ook al gezien natuurlijk. Wat een gave show en vreselijke mooie paarden :D.
Voor zover ik heb gekeken werkt hij met allemaal hengsten. Zelfs 1 keer met 3 hengsten tegelijk. Dat is ook wel te zien, want af en toe komt er toch een beetje hengstengedrag na boven.
De show van vandaag was nog mooier dan die van gisteren, de paarden werkten iets meer mee had ik het idee :o.
Ik kan natuurlijk een heel verhaal gaan typen, maar eigenlijk valt er verder niet veel te zeggen.
Foto's zeggen immers meer dan woorden.
Er waren 3 losse onderdelen in de show. Dus even per show een post.

Geniet *D! Dit waren Frédéric en zijn vrouw.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb de hele show gefilmd, die houden jullie nog van mij tegoed, want niemand heeft een kabeltje voor mij :Y). Speciaal voor de thuisblijvers!

Ohja, Thessa heeft maar 1500 foto's gemaakt, helemaal geen probleem om uit te zoeken.