Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Monique1963 schreef:Goede stappen dit. Ik hoorde ooit van een d.a. dat een vaccin bijv 50 euro moet kosten voor ons, maar voor hen maar een tiende ervan.
eilleen333 schreef:Monique1963 schreef:Goede stappen dit. Ik hoorde ooit van een d.a. dat een vaccin bijv 50 euro moet kosten voor ons, maar voor hen maar een tiende ervan.
Bij een vaccinatie zit ook een consult in een kamer in een pand met een assistente achter de balie die betaald moet worden, dus het is logisch dat het vaccin zelf qua inkoop veel goedkoper is dan het totaal van een vaccinatie consult.
Ik moet nog zien wat er gaan gebeuren. Zullen we beginnen met die 21% btw afschaffen zoals in de humane gezondheidszorg?
eilleen333 schreef:Monique1963 schreef:Goede stappen dit. Ik hoorde ooit van een d.a. dat een vaccin bijv 50 euro moet kosten voor ons, maar voor hen maar een tiende ervan.
Bij een vaccinatie zit ook een consult in een kamer in een pand met een assistente achter de balie die betaald moet worden, dus het is logisch dat het vaccin zelf qua inkoop veel goedkoper is dan het totaal van een vaccinatie consult.
Ik moet nog zien wat er gaan gebeuren. Zullen we beginnen met die 21% btw afschaffen zoals in de humane gezondheidszorg?
callippo schreef:Effectieve wetgeving in het buitenland? In Duitsland hebben ze de minimumtarieven flink verhoogd, maar geen maximum ingesteld. Dat heeft het echt niet beter gemaakt.
Beter kijken ze naar de oorzaak: waarom is het zo interessant voor die investeringsmaatschappijen om dierenartspraktijken over te nemen? Welk (belasting)voordeel zit daar voor hen in?
Janneke2 schreef:Citaat:Dan gaat er geen cent van mijn rekening af. Ze hebben dan gewoon 21% meer.
Waar baseer je dit op...?
Rivendell schreef:purny schreef:Heel goed, maar laten ze dan ook naar de prijzen kijken van de spoed en weekenddiensten.
En naar de bereikbaarheid van spoedklinieken
Dat spoed en weekend diensten duurder zijn, is logisch. Praktijk is dan dicht, dus arts en assistent moeten er naar toe.