Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DuoPenotti schreef:Maar die peeskap geeft wel echte bescherming.
Die zit er dus niet alleen voor de sier. Wat bij een bandage dus wel is.
Suzanne F. schreef:Zo wat een mijlpaal. Jarenlang waren bandages de norm. En nu wordt het zelfs verboden. Ongelooflijk.
Op zich goed nadat de onderzoeken uitwezen dat het niet goed was. Toen dit ruim 20 jaar geleden tegen mij werd gezegd deed ik er nog wat lacherig over en ik keek alsof ik water zag branden. Want iedereen reed met bandages toch? Wat is er een hoop veranderd in die tijd.
speurneusc schreef:geen bandages zou ook veiliger zijn want ze kunnen losraken.... wel eens mee gemaakt wanneer een peeskap half losraakt? een rodeo bronco is er dan niet bij hoor als een paard een flapperende peeskap aan zijn been heeft...
Elisa2 schreef:speurneusc schreef:geen bandages zou ook veiliger zijn want ze kunnen losraken.... wel eens mee gemaakt wanneer een peeskap half losraakt? een rodeo bronco is er dan niet bij hoor als een paard een flapperende peeskap aan zijn been heeft...
Daar heb je speciale bandage klittenbandjes voor, kunnen ze niet losraken.
Heb zoveel gebandageerd (op werk), vond het altijd een crime die dingen. Wassen, bandages oprollen, bandageren. Zorgen dat het perfect zit met een kruis op de kogel voor een goede drukverdeling en niet te laag en niet te hoog. En dan afsluiten met zo'n klittenbandje.
Persoonlijk ben ik voorstander van zo min mogelijk tot geen bescherming. Alleen als het echt niet anders kan..wat natuurlijk makkelijker is zonder ijzers. Maar imo is dat het beste.
Volgend onderzoek zou best kunnen zijn wat dan wel de beste beenbescherming is.
Bielsje schreef:Ik ben trouwens helemaal geen voorstander voor bandages. Heb het alleen bij mijn huidige paard nodig en de onderzoeken die enkel naar de extremen kijken zonder enige nuance stoten mij gewoon een beetje voor het hoofd. Op alle gebieden en niet enkel over dit. Dingen "verbieden" omdat sommige mensen er niet mee om kunnen gaan, tja....
Elisa2 schreef:speurneusc schreef:geen bandages zou ook veiliger zijn want ze kunnen losraken.... wel eens mee gemaakt wanneer een peeskap half losraakt? een rodeo bronco is er dan niet bij hoor als een paard een flapperende peeskap aan zijn been heeft...
Daar heb je speciale bandage klittenbandjes voor, kunnen ze niet losraken.
Heb zoveel gebandageerd (op werk), vond het altijd een crime die dingen. Wassen, bandages oprollen, bandageren. Zorgen dat het perfect zit met een kruis op de kogel voor een goede drukverdeling en niet te laag en niet te hoog. En dan afsluiten met zo'n klittenbandje.
Persoonlijk ben ik voorstander van zo min mogelijk tot geen bescherming. Alleen als het echt niet anders kan..wat natuurlijk makkelijker is zonder ijzers. Maar imo is dat het beste.
Volgend onderzoek zou best kunnen zijn wat dan wel de beste beenbescherming is.