Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Morganlefay schreef:Mogen ze wel wat verder doorvoeren dan Z1.
Utixo schreef:Is het niet beter om de trekkers harder aan te pakken?
Ik bedoel, het maakt mij niet uit, of ik nou wat puntjes extra moet rijden voor de S&T, dat is dan maar zo. Die van mij loopt puur beter op S&T omdat hij blind is aan 1 kant en de begrenzing duidelijker is. En natuurlijk, dit zou niet uit moeten maken, maar vertel dat aan een sensibel paard.
Maar wat ik bedoel, de mensen die nu de paarden naar voren jagen en ze op de stang aan de handrem trekken, doen dit ook met een trens. Ik zie soms combinaties die een aangesnoerde neusriem hebben, een stang die horizontaal hangt, en dan toch dikke punten rijden omdat de oefeningen correct uitgevoerd worden. Moet daar niet eens naar gekeken worden? Want deze combinaties doen dit op trens ook.
Ik vind het ook een beetje kort door de bocht om de kunst van het verzamelen aan de S&T toe te schrijven. Ik vraag me af of dit nu veel verschil gaat maken.
Mousmous schreef:De ruiters die nu een eenvoudige wissel rijden door het paard op de rem te trekken, wat makkelijker is met s&t door de hefboomwerking, zullen straks afgestraft worden omdat het dan niet zo makkelijk is om een paard op de rem te trekken met een enkele trens. Dan komt toch boven dat het paard geen goede basis heeft en niet kan verzamelen voor een nette overgang. En dat komt terug in de punten. Dus goed besluit.
Mousmous schreef:liespr, dat zal door de hefboomwerking zijn . Daardoor zijn veel paarden lichter in de aanleuning dan op trens. Eigenlijk een basisprobleem. Het paard moet op trens al goed voor elkaar zijn , en als dat zo is pas overgaan op s&t voor de verfijning van de hulpen.
Mousmous schreef:De ruiters die nu een eenvoudige wissel rijden door het paard op de rem te trekken, wat makkelijker is met s&t door de hefboomwerking, zullen straks afgestraft worden omdat het dan niet zo makkelijk is om een paard op de rem te trekken met een enkele trens. Dan komt toch boven dat het paard geen goede basis heeft en niet kan verzamelen voor een nette overgang. En dat komt terug in de punten. Dus goed besluit.
Mousmous schreef:liespr, dat zal door de hefboomwerking zijn . Daardoor zijn veel paarden lichter in de aanleuning dan op trens. Eigenlijk een basisprobleem. Het paard moet op trens al goed voor elkaar zijn , en als dat zo is pas overgaan op s&t voor de verfijning van de hulpen.
Mousmous schreef:Dat kan, maar er zit wel degelijk verschil in hoe hard je dan moet trekken. Een paard loopt op een trens makkelijke door te duwen. Basisfout van de africhting natuurlijk, maar het gebeurt gewoon. Ik rijd al jaren niet meer met s&t , vind het ook veel prettiger voor de paarden. Ik vind het maar een mond vol ijzer. Maar niet gezegd dat ik het ook niet meer zal doen. Maar ik ga er nu vanuit van niet