Tienermeisje steelt twee paarden om vriendin te bezoeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Tienermeisje steelt twee paarden om vriendin te bezoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-23 21:11

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Een quarter horse, dit is niet een van de paarden uit dit artikel.
Foto: Marlies Trap Fotografie

Bezoekers van de binnenstad van het Duitse Kassel keken afgelopen donderdag even vreemd op, toen twee paarden hen voorbij kwamen. Een tienermeisje van rond de 13-15 jaar had de dieren uit een weiland gestolen en was ermee naar de stad gereden. Ter hoogte van het raadhuis werd de amazone staande gehouden door de politie.

De paarden, twee quarter horses, waren even daarvoor gestolen uit het nabijgelegen Vellmar. De eigenaresse had de diefstal al bij de politie gemeld en kon dus snel weer herenigd worden met haar dieren. Het meisje wou, naar eigen zeggen, een vriendin in Kassel bezoeken. Ze reed op het ene paard en voerde het andere dier aan een touw aan de hand mee. Ze had al zeker acht kilometer afgelegd toen ze staande werd gehouden. Volgens de politie was zij zich niet bewust van de mogelijke gevaren van haar actie.

De paarden zijn ongedeerd gebleven en staan weer lekker in de wei op de boerderij van de eigenaresse.

Gebruikte bronnen:
Laatst bijgewerkt door JPitty op 29-10-23 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast.

Neon

Re: Tiener (15) steelt twee paarden om vriendin te bezoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 21:16

Nou lekker dan :(

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 21:22

t is natuurlijk te erg dit, maar (nu het goed is afgelipen) moet ik ook wel beetje gniffelen. Meeste mensen pakken de bus, trein of fiets. Wat gaat er in zo'n meisje om dat ze denkt:goh laat ik een paard pakken. En dan, ws goed bedoeld, de 2e ook nog meeslepen.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 21:26

Holy shit, en 8 km is ook niet een klein stukje :') Dan heb je wel 2 brave dieren gejat.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 21:29

En dan maar hopen dat het gezonde dieren zijn...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 21:31

Hoe kom je op het idee, laat staan het ook nog echt doen 8)7
Ik mag hopen dat er een goed gesprek met de politie en haar ouders heeft plaatsgevonden en daarna een flinke straf van haar ouders. Maargoed dat is tegenwoordig nog maar afwachten.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 21:36

Mmm te veel penny gelezen denk ik

Maar ook wel schattig

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 21:47

Je kan er natuurlijk niet 1tje alleen achter laten.
Vind het ook echt slecht dat ik er om moet grijnzen. Het zal je paard maar zijn!

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 21:56

''Volgens de politie was zij zich niet bewust van de mogelijke gevaren van haar actie.''
Mhm, tuurlijk. Op deze leeftijd vind ik het niet meer grappig, dat 'n grietje van een jaar of zes dat wilt kan ik bevatten maar komop. Je weet dondersgoed dat het niet kan. 'T zal je dier maar zijn met alle gevaren van dien.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 22:06

Anastasia24 schreef:
''Volgens de politie was zij zich niet bewust van de mogelijke gevaren van haar actie.''
Mhm, tuurlijk. Op deze leeftijd vind ik het niet meer grappig, dat 'n grietje van een jaar of zes dat wilt kan ik bevatten maar komop. Je weet dondersgoed dat het niet kan. 'T zal je dier maar zijn met alle gevaren van dien.

Juist op deze leeftijd gebeurt dit. De hersenen zijn nog volop in ontwikkeling. Hierdoor doen pubers soms dingen waarvan je denkt:dat weten ze toch dat dat niet kan. Tuurlijk is het niet okay, maar wel verklaarbaar

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 06:04

IHN schreef:
Anastasia24 schreef:

Juist op deze leeftijd gebeurt dit. De hersenen zijn nog volop in ontwikkeling. Hierdoor doen pubers soms dingen waarvan je denkt:dat weten ze toch dat dat niet kan. Tuurlijk is het niet okay, maar wel verklaarbaar

Nou ik weet niet hoe jij als 15 jarige was... maar ik wist dondersgoed dat dit niet kan...
Maarja tegenwoordig moet je alles begrijpen en je moet overleggen met je kind, en nee zeggen mag niet want dan verstoor je de creatieve ontwikkeling van het kind.. bla bla bla.. Wordt nog wat met deze generatie als ze hotel mama verlaten en erachter komen dat ze gewoon moeten luisteren naar hun baas op het werk en dat de politie geen begrip voor ze heeft, en niet wil overleggen of je nou wel of niet door rood mag rijden :+

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 07:13

Dorine, hoe ik als 15 jarige was? Om te beginnen spijbelde ik veel en had lak aan alle straffen (kwam dan ook gewoon niet) dat school me maar toestemming gaf om weg te blijven. Dat heeft er overigens toe geleid dat ik mijn diploma heb gehaald en niet uitviel. Ik kon nl niet tegen dat stramien wat jij noemt. Heb nu eigen boerderij met 2 ha grond en eigen bedrijf. Ik krijg echt de kriebels van mensen die zeggen:ze moeten gewoon luisteren. Nee! Op die leeftijd moeten ze juist leren zelf te denken. Niet klakkeloos alles aannemen, maar onderzoeken waar ze zelf voor willen staan. 2 paarden jatten kan natuurlijk niet. En dat zal heus, consequenties voor dr hebben. Maar t is wel belangrijk om te weten dat de hersenen van een 15 jarige anders functioneren. Dat is gewoon een feit en heeft niks te maken met soft gedoe ofzo. En daarom doenn pubers soms dingen waarvan ze best weten dat het niet mag. En fijn dat jij niet zo was. Weet je wat het vpordeel is van mensen die zelf niet perfect zijn? Ze kunnen empathie en begrip (is iets anders dan goedkeuren) opbrengen voor anderen die een fout maken.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 08:01

Omdat het met jou goed is gekomen wil dat niet zeggen dat dat de norm is. Als 15 jarige weet je heel goed wat oké is en wat niet. Net als dat je heel goed weet dat je niet mag spijbelen en dat dat gevolgen heeft. Alhoewel ik spijbelen en 2 paarden stelen nog wel van een andere orde zijn. Onbegrensd door het leven gaan levert alleen maar problemen op. Net als te strak in het stramien overigens

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 08:54

Ik vind het achterlijk. Als je 15 bent hoor je te weten dat diefstal niet oké. Als je die normen en waarden niet hebt bijgebracht gekregen, dan zit er iets goed fout. En dat je dan zo dom bent om het op klaarlichte dag te doen, getuigd niet echt van intelligentie.
Ik hoop dat ze er niet met een berisping of zo vanaf komt, maar minstens een taakstraf ergens krijgt in bijv een zorgmanege of zo. Ze moet leren wat er allemaal gebeurd had kunnen zijn met de dieren, en mensen ook, wat voor gevaar ze heeft kunnen veroorzaken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 09:24

Als 15 jarige zie je het gevaar of de gevolgen van je acties niet altijd in nee, dat klopt, maar je weet heel goed dat stelen niet mag en daar voor gestraft worden + een goed gesprek lijkt mij absoluut op zijn plaats.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 09:34

Toen ik 15 was had ik een pony, dan weet je donders goed het verschil tussen "mijn en dijn". Dat je roekeloze dingen kan doen ok, maar stelen zit ook dan al in de hoek "absoluut niet toegestaan". En het zullen je paarden maar zijn zeg :n

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 09:37

Was er laatst niet zo’n zelfde verhaal hier ergens op Bokt?

En als dit met je eigen paarden zou gebeuren.. Ik hoop voor de eigenaar dat de rest goed is afgelopen.

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 09:51

Wiens paarden lijkt me niet belangrijk toch?… paarden zijn eigenlijk van zichzelf. Schijnbaar vonden deze paarden het prima als ze braaf mee gingen en het meisje zover ongedeerd met ze kon afleggen. Of het meisje is een natuurtalent in het aanvoelen van de paarden. Denk dat ik blij zou zijn dat ze door dit meisje zijn gestolen en niet door iemand die de paarden iets aandoet.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 10:03

Ineke2 schreef:
Als 15 jarige zie je het gevaar of de gevolgen van je acties niet altijd in nee, dat klopt, maar je weet heel goed dat stelen niet mag en daar voor gestraft worden + een goed gesprek lijkt mij absoluut op zijn plaats.

Meiden weten de risico's over het algemeen wel, jongens niet.
Ik zie deze actie eerder als lenen dan stelen. Ik ga er wel vanuit dat ze van plan is geweest ze terug te brengen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 10:12

Rangeela schreef:
Wiens paarden lijkt me niet belangrijk toch?… paarden zijn eigenlijk van zichzelf. Schijnbaar vonden deze paarden het prima als ze braaf mee gingen en het meisje zover ongedeerd met ze kon afleggen. Of het meisje is een natuurtalent in het aanvoelen van de paarden. Denk dat ik blij zou zijn dat ze door dit meisje zijn gestolen en niet door iemand die de paarden iets aandoet.

Je weet als eigenaar toch nooit door wie de paarden zijn gestolen? Die heeft niet voor niets aangifte gedaan en ja de eigenaar zal heel blij zijn dat de paarden snel gevonden zijn en er niets ernstigs mee is gebeurd, maar toch geruime tijd enorm ongerust zijn geweest.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 10:17

Het meisje moet toch haast wel een bekende geweest zijn. Verzorgster ofzo. En dat ze zich daarom van geen kwaad bewust was als in 'Ik rij wel vaker op deze paarden, dus ik mag ze vast wel meenemen naar een vriendin.'

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 10:20

Het is geen slimme actie, laten we het daarop houden. Hopelijk zijn de paarden weer ongedeerd terug bij hun eigenaar.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 10:22

Rangeela schreef:

Als je op mij geantwoord hebt dan zou je eerst moeten weten wat ik bedoelde. Dit dus niet.
En dat hier een discussie is is oké, maar ik wilde niet in de discussie.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 10:38

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 11:34

IHN schreef:
Dorine, hoe ik als 15 jarige was? Om te beginnen spijbelde ik veel en had lak aan alle straffen (kwam dan ook gewoon niet) dat school me maar toestemming gaf om weg te blijven. Dat heeft er overigens toe geleid dat ik mijn diploma heb gehaald en niet uitviel. Ik kon nl niet tegen dat stramien wat jij noemt. Heb nu eigen boerderij met 2 ha grond en eigen bedrijf. Ik krijg echt de kriebels van mensen die zeggen:ze moeten gewoon luisteren. Nee! Op die leeftijd moeten ze juist leren zelf te denken. Niet klakkeloos alles aannemen, maar onderzoeken waar ze zelf voor willen staan. 2 paarden jatten kan natuurlijk niet. En dat zal heus, consequenties voor dr hebben. Maar t is wel belangrijk om te weten dat de hersenen van een 15 jarige anders functioneren. Dat is gewoon een feit en heeft niks te maken met soft gedoe ofzo. En daarom doenn pubers soms dingen waarvan ze best weten dat het niet mag. En fijn dat jij niet zo was. Weet je wat het vpordeel is van mensen die zelf niet perfect zijn? Ze kunnen empathie en begrip (is iets anders dan goedkeuren) opbrengen voor anderen die een fout maken.

Ik spijbelde ook de hele boel bij elkaar. Daar heb ik het niet over. Maar paarden jatten is wel iets heel anders. Ik heb er geen begrip voor, verder heb ik ook een huis en een stuk grond en ben ook niet perfect. Maar geen idee wat dat er mee te maken zou hebben