[KIJKTIP] Zeeman confronteert: Rabia verkoopt pensioenpaarden door

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14128
Geregistreerd: 20-04-16

[KIJKTIP] Zeeman confronteert: Rabia verkoopt pensioenpaarden door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 18:52

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding
Afbeelding ter illustratie. Dit is niet het paard uit de aflevering van vanavond.
Foto: Marlies Trap Fotografie


Thijs Zeeman komt op het spoor van Rabia. Met valse namen en mooie verhalen overtuigt zij nietsvermoedende paardeneigenaren ervan dat zij hun oude of geblesseerde paarden een comfortabel pensioen kan bieden. Maar in feite heeft zij totaal andere plannen met de dieren. En daarbij geeft zij niets om het leed dat ze haar slachtoffers bezorgt.

In de aflevering van vanavond zien we hoe een paardenliefhebber werd bedrogen. Zij wilde haar paard een mooi pensioen geven en verkocht het paard aan iemand die al twee pony's had en nog een maatje zocht voor erbij. Ideale plek voor een paard dacht ze. Maar het dier kwam daar nooit op de locatie aan en werd, zoals de eigenaresse zegt, "de dood ingejaagd". Bekijk hier een fragment uit de aflevering die vanavond wordt uitgezonden.

Deze aflevering van Zeeman Confronteert wordt vanavond uitgezonden op RTL5 om 20.30. De herhaling is zondag 2 juli om 22.00 te zien.


Gebruikte bronnen:

Reggledoos
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 20:46

De slechtheid van sommige mensen kent geen grenzen.
Zelf advertenties plaatsen op zoek naar een weidemaatje. Nog voor ze het paard over neemt al informeren bij een handelaar wat die er voor wil geven.
Dan ben je echt spijkerhard.

Het is helaas echt een groot risico om je pensioenpaard uit handen te geven...
Laatst bijgewerkt door Reggledoos op 27-06-23 21:24, in het totaal 5 keer bewerkt

idylle
Berichten: 5815
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: [KIJKTIP] Zeeman confronteert: Rabia verkoopt pensioenpaarden door

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 20:56

Zit het nu te kijken. Wat een ellende dat mens zeg.

Cinnepin

Berichten: 8940
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 21:23

Reggledoos schreef:
De slechtheid van sommige mensen kent geen grenzen.
Zo'n groot risico om je pensioenpaard uit handen te geven



Even als afgekeurde paarden. Beter is ze om ze zelf te houden.
Maar vreselijk natuurlijk als er zo met je paard wordt omgegaan

Zoe_85
Berichten: 1
Geregistreerd: 30-04-22

Re: [KIJKTIP] Zeeman confronteert: Rabia verkoopt pensioenpaarden door

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 21:41

Wat een verdriet voor die slachtoffers, die vrouw spoort echt niet

nicole_floor

Berichten: 3267
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 21:42

Dit is dus de reden waarom ik mijn paarden nooit als weidepaard weg zal doen. Zij is helaas niet enige oplichter.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 21:58

Het enige wat ik hoop dat mensen eens gaan leren: neem je verantwoordelijkheid als je paard kapot of oud is!!!

Hoe dan ook triest voor de eigenaren en de paarden.

Vanes_6
Berichten: 176
Geregistreerd: 15-05-23
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 21:58

Vreselijk, wat een verdriet als je hoort dat je paard geslacht is of doorverkocht is, terwijl je dacht een mooi huisje te hebben gevonden… heel erg!

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: [KIJKTIP] Zeeman confronteert: Rabia verkoopt pensioenpaarden door

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 22:20

Wat een nachtmerrie..
En dat mens heeft echt geen benul wat ze die mensen EN paarden heeft aangedaan..

Geblesseerde paarden verkopen als rijpaarden.. Wat een ellende :'(

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 22:21

Wat een nachtmerrie..
En dat mens heeft echt geen benul wat ze die mensen EN paarden heeft aangedaan..

Geblesseerde paarden verkopen als rijpaarden.. Wat een ellende :'(

NoekAa_

Berichten: 1465
Geregistreerd: 24-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 22:29

Jeetje wat een vreselijk mens. Paarden direct doorbrengen naar een handelaar en nog schijnheilig appen met de vorige eigenaar.

Dan heb je ook echt geen geweten.

Ilse_123

Berichten: 3774
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 22:30

Het was een heftige beslissing, maar ik ben ‘blij’ dat ik de keuze heb gemaakt om mijn kapotte paard in te laten slapen en niet als weidemaatje weg te doen toen ik z’n pensioen niet meer kon betalen.
Schandalig wat deze vrouw doet.

Oskarrino
Berichten: 799
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: [KIJKTIP] Zeeman confronteert: Rabia verkoopt pensioenpaarden door

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 22:32

Triest deze aflevering.

Ook de reden dat mocht mijn paard ooit afgekeurd worden/oud zijn dat hij zolang het kan altijd bij mij blijft...

Charaz

Berichten: 24329
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 22:33

Wat een vreselijk mens, hoe kan je zo harteloos zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 22:34

Schandalig wat deze vrouw doet, maar eerlijk gezegd kan ik er ook met m'n pet niet bij dat mensen hun oude of chronisch geblesseerde paard verkopen. :x

prompter

Berichten: 11192
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 22:35

Deze vrouw is slecht. Maar de hoeveelste keer lezen we nu al soortgelijke berichten? Twintig jaar geleden gebeurde dit ook al. Het is makkelijke handel, mensen willen van hun kapotte paard af, zoeken "een gouden huisje" en gaan er vanuit dat dat ook bestaat.

Paardeneigenaren zijn erg naïef op dit vlak, er zijn zat lieden die hier geld ruiken. Doe je oude of kapotte paard toch niet weg maar zoek zelf een oplossing, dat voorkomt verdriet bij de oude eigenaar en een heleboel pijn bij het paard, dat het grootste slachtoffer is.

pillow
Berichten: 7827
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 22:35

Cinnepin schreef:
Even als afgekeurde paarden. Beter is ze om ze zelf te houden.
Maar vreselijk natuurlijk als er zo met je paard wordt omgegaan


Beter is om ze in te slapen of naar de slager brengen.

Charaz

Berichten: 24329
Geregistreerd: 12-04-02

Re: [KIJKTIP] Zeeman confronteert: Rabia verkoopt pensioenpaarden door

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 22:43

Ja wellicht wel, ik heb zelf mijn eerste pony die we verkocht hadden na een paar jaar van zijn nieuwe eigenaar terug gekregen omdat hij wat ouder werd en zijn ruitertje fanatieker en langer.

Ik ben heel blij dat zij niet de keuze hebben gemaakt om hem in te laten slapen, maar ons hem gegund hebben.

BarbaLala

Berichten: 9618
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 00:24

Ilse_123 schreef:
Het was een heftige beslissing, maar ik ben ‘blij’ dat ik de keuze heb gemaakt om mijn kapotte paard in te laten slapen en niet als weidemaatje weg te doen toen ik z’n pensioen niet meer kon betalen.
Schandalig wat deze vrouw doet.


Heel veel respect voor je keuze.
Als alle paardenmensen zoveel verantwoordelijkheid namen, stonden dit soort lui snel buiten spel.
Helaas is voor velen struisvogelpolitiek nog altijd makkelijker en trekken veel paarden daardoor aan het kortste (en dus juist lange) eind.
Heart breaking...

Wintu

Berichten: 3043
Geregistreerd: 30-01-23

Re: [KIJKTIP] Zeeman confronteert: Rabia verkoopt pensioenpaarden door

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 01:19

Dit soort mensen hebben geen handel als eigenaren zelf verantwoordelijkheid nemen voor hun oude of zieke dier. Dus alhoewel deze vrouw super fout bezig is, vind ik ook dat de eigenaren van de paarden niet buiten schot hoeven te blijven.

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 07:56

Mooi staaltje Victimblaiming hier.

Er bestaan heel veel fijne plekken en mensen om je oudere paardje heen te brengen, zij deed zich precies zo voor. Alles goed geregeld, mooie plek, fijn contact, maar daarachter zat een kwaadaardig persoon.
Ik heb ook wel eens een paardje met chronische rugklachten bij rijden overgenomen, hij kon niet meer belast worden maar verder geen pijn. Eigenaresse kon zijn stalling niet meer betalen. Deze vriendelijke haf heeft nog 6 heerlijke jaren bij mij gelopen op de track/paddock/wei en als wandelpaard mee om de jonkies verkeersmak te maken. Zonde als die dood gemaakt had moeten worden omdat er een paar procent van de mensen kl##tzakken zijn.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 08:06

Ik heb 2 paarden en wat er ook gebeurd met mijn paarden en als mijn paarden niet meer gereden kunnen ik zal mijn paarden nooit als weidepaard weg geven of verkopen. Mijn paarden blijven bij mij staan tot aan hun dood.

Jeetje waar woont die vrouw ? Er kwam een weiland voorbij dichtbij mij in de buurt. Wat een vreselijke mens is die vrouw, mooie praatjes hebben en haar kinderen in de auto.

BeFunny

Berichten: 10666
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 08:19

Mkango schreef:
Schandalig wat deze vrouw doet, maar eerlijk gezegd kan ik er ook met m'n pet niet bij dat mensen hun oude of chronisch geblesseerde paard verkopen. :x


Ze verkopen ze toch niet.
Ze brengen hun paard ergens in goed vertrouwen onder waar die zoals afgesproken een fijne tijd zou moeten hebben. Niet meer rijden maar lekker de laatste tijd nog op de wei.

En dan te horen dat je paard door verkocht is dat lijkt me echt heel erg.

Elisa2

Berichten: 37429
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 08:24

Bonita_Bon schreef:
Mooi staaltje Victimblaiming hier.

Er bestaan heel veel fijne plekken en mensen om je oudere paardje heen te brengen, zij deed zich precies zo voor. Alles goed geregeld, mooie plek, fijn contact, maar daarachter zat een kwaadaardig persoon.
Ik heb ook wel eens een paardje met chronische rugklachten bij rijden overgenomen, hij kon niet meer belast worden maar verder geen pijn. Eigenaresse kon zijn stalling niet meer betalen. Deze vriendelijke haf heeft nog 6 heerlijke jaren bij mij gelopen op de track/paddock/wei en als wandelpaard mee om de jonkies verkeersmak te maken. Zonde als die dood gemaakt had moeten worden omdat er een paar procent van de mensen kl##tzakken zijn.


Ga eens op een markt kijken, staan een heleboel paarden met allerlei problemen die door hun eigenaren afgedankt zijn en zo van hand naar hand gaan. :(

Het is maar dat er maar een paar % van de mensen echt doen wat ze zeggen/ goed zijn en dat risico moet je niet willen nemen. Dus gewoon je oude paard zelf houden, en geen ongezonde paarden verkopen/ wegdoen etc. omdat er zo nodig een andere moet komen waar wel op gereden kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-23 09:10

Bonita_Bon schreef:
Mooi staaltje Victimblaiming hier.

Er bestaan heel veel fijne plekken en mensen om je oudere paardje heen te brengen, zij deed zich precies zo voor. Alles goed geregeld, mooie plek, fijn contact, maar daarachter zat een kwaadaardig persoon.
Ik heb ook wel eens een paardje met chronische rugklachten bij rijden overgenomen, hij kon niet meer belast worden maar verder geen pijn. Eigenaresse kon zijn stalling niet meer betalen. Deze vriendelijke haf heeft nog 6 heerlijke jaren bij mij gelopen op de track/paddock/wei en als wandelpaard mee om de jonkies verkeersmak te maken. Zonde als die dood gemaakt had moeten worden omdat er een paar procent van de mensen kl##tzakken zijn.
Een slachtoffer ben je als iets je overkomt, niet als je zelf een keuze maakt waarvan je weet dat de kans groot is dat het misgaat. Je leest zo vaak op internet dat dit soort dingen gebeuren, en toch verkoop je "met pijn in het hart" je oude of kapotte paard? Dat gaat er bij mij echt niet in. De enige slachtoffers hierin zijn de paarden, niet de mensen die "hun liefste maatje" van de hand doen omdat ze er niet meer op kunnen rijden.

Dat niet iedere pensionstal de juiste plek is voor een oud paard of een paard met een chronische blessure, akkoord, en ik vind ook niet dat al die paarden dan maar meteen ingeslapen moeten worden, maar bij het verkopen van je paard (zeker voor een laag bedrag) weet je dat je een groot risico aangaat. Er zijn nog andere manieren om je paard een goede oude dag te geven, waarbij je zelf gewoon eigenaar blijft. Als iemand echt goede intenties heeft en graag alleen een weidemaatje wil, neem ik aan dat ze genoegen nemen met een tegemoetkoming tegen kostprijs van de eigenaar. Althans, ik zou dat prima vinden.

BeFunny schreef:
Mkango schreef:
Schandalig wat deze vrouw doet, maar eerlijk gezegd kan ik er ook met m'n pet niet bij dat mensen hun oude of chronisch geblesseerde paard verkopen. :x


Ze verkopen ze toch niet.
Ze brengen hun paard ergens in goed vertrouwen onder waar die zoals afgesproken een fijne tijd zou moeten hebben. Niet meer rijden maar lekker de laatste tijd nog op de wei.

En dan te horen dat je paard door verkocht is dat lijkt me echt heel erg.

Er staat letterlijk:

Citaat:
Zij wilde haar paard een mooi pensioen geven en verkocht het paard aan iemand die al twee pony's had en nog een maatje zocht voor erbij.