Moderators: Firelight, Essie73, Muiz, NadjaNadja, Maureen95
Captain schreef:Niks mis mee om eens goed naar onze sport te kijken en in hoeverre we de topsport nog moeten willen. Ik zie en lees nog te vaak dat paarden het grootste gedeelte van de dag op stal staan en maar een paar keer per dag een uurtje buiten komen, maar dan nog geen contact hebben met soortgenoten of lekker kunnen doen wat ze willen.
Popstra schreef:Omdat veel mensen in ene Woke zijn!
Suliko schreef:Popstra schreef:Omdat veel mensen in ene Woke zijn!
Als je niet weet wat een term betekent of waar het vandaan komt, moet je het misschien niet gebruiken. Woke heeft absoluut niets te maken met dierenwelzijn, maar met racisme, discriminatie en sociale onrechtvaardigheid.
VuurVleugels schreef:Suliko schreef:
Als je niet weet wat een term betekent of waar het vandaan komt, moet je het misschien niet gebruiken. Woke heeft absoluut niets te maken met dierenwelzijn, maar met racisme, discriminatie en sociale onrechtvaardigheid.
Maar het klinkt zo lekker hip om anti-woke te zijn
VuurVleugels schreef:Oh hihi ik bedoelde het absoluut niet serieus hoor, ik vind uitgesproken anti-woke mensen voornamelijk héél irritant eigenlijk
Suliko schreef:VuurVleugels schreef:Oh hihi ik bedoelde het absoluut niet serieus hoor, ik vind uitgesproken anti-woke mensen voornamelijk héél irritant eigenlijk
Daar ging ik al een beetje vanuit, maar ik wilde het toch nog even benadrukken voor de meelezende mensen die onder jouw laatst genoemde groep vallen.![]()
Het is zo absurd hoe mensen zich compleet achter een ideologie scharen, zonder überhaupt te weten waar het is ontstaan, waar het voor staat en waar zij eigenlijk als tegenbeweging daadwerkelijk voor staan.
Elisa2 schreef:Is dit echt een discussie voor deze plek?
Ik ga met Captain mee, het is goed om kritisch te zijn en blijven kijken. Teveel paarden staan nog teveel op stal/ eenzaam in een paddock alleen.
Daarnaast is het belangrijk denk ik dat het niet doorslaat. Soms lijken mensen dingen te roepen zonder eigenlijk precies te weten wat de functie van iets is. En juist in onwetendheid kan denken dat je diervriendelijk bezig bent weleens helemaal niet zo zijn.
Bonte schreef:De dierenactivisten willen zover gaan, dat er op een paard niet meer gereden wordt of voor de wagen. Niet meer hoeven werken, want dat willen de paarden niet, volgens hun.... Maneges mogen niet meer.
Ze slaan gewoon te ver door.
VuurVleugels schreef:Elisa2 schreef:Is dit echt een discussie voor deze plek?
Ik ga met Captain mee, het is goed om kritisch te zijn en blijven kijken. Teveel paarden staan nog teveel op stal/ eenzaam in een paddock alleen.
Daarnaast is het belangrijk denk ik dat het niet doorslaat. Soms lijken mensen dingen te roepen zonder eigenlijk precies te weten wat de functie van iets is. En juist in onwetendheid kan denken dat je diervriendelijk bezig bent weleens helemaal niet zo zijn.
Hmm, misschien niet per se voor een discussie over wokeness an sich inderdaad. Maar het raakt elkaar natuurlijk wel heel erg, op precies de manier zoals jij zegt. Kritisch kijken is top en het zou écht goed zijn als dat volledig zonder woke/niet woke labels kan om zoveel mogelijk bias te veroorzaken.
Citaat:Uit onderzoek is gebleken dat mensen met betere normen en waarden ons zelfbeeld schaadt. Heb de link van het onderzoek voor je
VuurVleugels schreef:Ja bizar hè! Alles om maar tegen verandering aan te schoppen, denk ik...
Knikmops57 schreef:#Captain; helemaal eens.
Ik zie op Bokt vaak reacties van ‘liefhebbers’ waarvan ik denk...mwah. Het is zeker niet verkeerd om eens goed naar de omgang en huisvesting van onze (sport)paarden te kijken met een kritisch oog.
Maar ja...dan ben je dus woke...
Raineri schreef:Bonte schreef:De dierenactivisten willen zover gaan, dat er op een paard niet meer gereden wordt of voor de wagen. Niet meer hoeven werken, want dat willen de paarden niet, volgens hun.... Maneges mogen niet meer.
Ze slaan gewoon te ver door.
wat is daar mis mee? Voor nu lijkt het mogelijk, met specifieke en scherpe randvoorwaarden. Maar als er meer informatie boven tafel komt dan is het direct klaar voor mij. We zijn paardenLIEFHEBBERS geloof ik. Dat betekent voor mij dat hun welzijn op 1 komt, en mijn wensen in de sport op 2.
Gebruikers op dit forum: Bytespider, Groetje, Jooytjee, Lisanne_S, Pasje03, SayaJones, SennaS, Valerie_V, vierhoef en 10 bezoekers