Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pillow schreef:Weet je dat zeker. Een vriend van mij heeft een heel stel van die agestippelde en dat zijn bij mijn weten echt wel shetten en mini shetten. Die man doet veel handel met deze eigenaar. Een vriendin van mij heeft ook een shet ook met stippels. En die zijn echt niet nachtblindheid.
mooney schreef:Wat mij betreft staat pro of anti wolf zijn compleet los van de bescherming die je je beesten biedt.
Je kan nog zo boos zijn om de wolf, je dieren onbeschermt buiten laten omdat je vindt dat hij er niet zou moeten zijn is gewoon nalatig. Ze zijn er nu eenmaal op dit moment, dan moet je soms voor het grotere goed maatregelen nemen die niet ideaal zijn.
Ik vind als mens de wolf een mooi dier, als dierhouder en bewoner van een dichtbevolkt land vind ik de wolf hier niet passend.
Ik zou mijn pony's graag 24/7 keuzevrijheid bieden, maar met wolven in de buurt gaan ze toch echt s nachts op stal en komt er een wolfwerende omheining om de centrale paddock.
Ben ik onder de illusie dat ze dan 100% veilig zijn? Nee.
Maar zie het als een cap dragen, je hebt nog steeds kans op letsel maar het is veiliger dan compleet zonder bescherming rijden.
DDDara schreef:Hier loopt ook een wolf in het bos en ik woon midden in het bos. Ik heb er ook voor gekozen mijn paarden gewoon buiten laten lopen. Ik vind het niet eerlijk mijn paarden op te sluiten omdat "ik" bang ben dat er iets met ze gebeurt. Ze lopen hun hele leven 24/7/365 buiten het zijn overigens 2 grote paarden.
Wel denk ik dat ik redelijk veilig (wat is veilig maarja) zit met een 2 meter hoog hek met 3 lage prikkeldraad en een 50 cm ondergronds hek. Daar heb heb ik ook 24/7 2 waakhonden buiten lopen dus ik zal vast niet de eerste keus zijn van de wolf.
karrij schreef:Ik woon ook in wolvengebied en ik heb mijn pony ook een aantal nachten op stal gezet, met als gevolg dat mijn tinker last kreeg van opgezette benen! Plus dat hij de hele nacht zo onrustig was (hij kan 24/7/365) zelf in en uit zij box lopen, zo de wei in! Ik vond het zo zielig dat hij hele nachten binnen stond dat ik hem toch weer helemaal buiten heb staan, net als het paard van mijn man trouwens, allebei dikke stal benen en badend van het zweet sochends weer naar buiten.
Er is simpelweg geen ruimte voor zo'n groot roofdier in dit dichtbevolkte land, dat is het hele eieren eten, geen ruimte!
En tja de wolf is slim, die denkt, waarom zou ik achter een hert of ree aan gaan die alle kanten op kunnen , terwijl er vele dieren , vooral schapen achter een hek zitten en uiteindelijk geen kant meer op kunnen. Het is vreselijk! En dan nog het feit, dat ik zo meteen ook weer, ik mijn honden uit moet laten, het is nu 6.45 en nog aarde donker en ik moet er toch met mijn honden door! Linksom of rechtsom moet ik door het bos en landerijen , neem van mij aan dat ik weer met samengeknepen billen loop met in de ene hand een zaklamp die bekans het hele bos en dorp verlicht en in mijn andere hand een flinke greep waarmee ik eventuele wolven (jazeker hier in meervoud inmiddels) op afstand probeer te houden!
Maar hey dat zullen de wolvenwappies uit he verre westen een zalige zorg wezen
Lukasje schreef:Er gebeuren ook wolvenaanvallen bij daglicht. ‘s Nachts ophokken is geen waterdichte garantie.
Steppe schreef:Heel triest dat er een pony is overleden door wolven? aanval.
Maar de zin "
Maar hey dat zullen de wolvenwappies uit he verre westen een zalige zorg wezen" gaat mij echt te ver.
Dat soort opmerkingen ben ik zo klaar mee net alsof iedereen uit het westen hetzelfde denkt.
Hou dit soort opmerkingen voor je en dan zeker de term wappie daar ben ik echt allergisch voor geworden tijdens corona.
Nieuwsredactie schreef:Bokt Nieuwsredactie
Algemeen
In de nacht van donderdag op vrijdag is een grote Shetlandpony doodgebeten in een weiland Friesland, tussen Boijl en Elsloo. Vermoedelijk is dit gedaan door een wolf, hier wordt nog onderzoek naar gedaan. Het gaat om een drachtige merrie van vijf jaar oud. Een tweede pony, die in dezelfde wei stond, raakte gewond. Dat dier liep bijtwonden op. De pony’s behoorden tot een kudde van acht dieren.Zij liepen ook ’s nachts buiten, vlakbij het Drents-Friese Wold. De eigenaar van de dieren, die eerder al een Shetlandpony verloor door een wolvenaanval vlakbij Dwingeloo, wil graag anoniem blijven.
Eind oktober 2022 werd in de omgeving van Elsloo ook al een pony doodgebeten, maar dit was niet het werk van een wolf. Uit DNA-onderzoek is gebleken dat die pony werd gedood door een hond.
karrij schreef:Steppe schreef:Heel triest dat er een pony is overleden door wolven? aanval.
Maar de zin "
Maar hey dat zullen de wolvenwappies uit he verre westen een zalige zorg wezen" gaat mij echt te ver.
Dat soort opmerkingen ben ik zo klaar mee net alsof iedereen uit het westen hetzelfde denkt.
Hou dit soort opmerkingen voor je en dan zeker de term wappie daar ben ik echt allergisch voor geworden tijdens corona.
Dat is mijn mening en als jij daar niet tegen kan dan kun je verder scrollen, dat mag!