Welk vakantiepark met groep?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annet73

Welk vakantiepark met groep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-22 14:28

Volgend jaar meivakantie willen we met vrienden 10 dagen naar een huisje. Ik zat zelf aan Landal te denken, onze vrienden meer aan CenterParcs. Ik heb met laatste minder goede ervaringen qua huisje (vochtig, ouder, ‘vies’) vandaar mijn voorkeur voor Landal. Maar er zullen vast huisjes zijn waar dit niet speelt. Daarom jullie mening en tips gevraagd!

Hieronder onze wensen:
- Leuk voor jong (8 jaar) tot ‘oud’ (tieners zijn 17 en 5 volwassenen)
- Genoeg te doen op het park en/of nabije omgeving
- Huisje mag best beetje luxe zijn
- Mag in NL maar ook in België, Duitsland of Noord-Frankrijk

Graag jullie ervaring!

(we boeken wellicht 2 huisjes, hoeft dus niet één groot huis te zijn)

dalena

Re: Welk vakantiepark met groep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 15:06

Ik vind Landal huisjes vaak schoner en nieuwer maar Center Parcs vind ik zelf leuker met dingen die er te doen zijn. Met name het zwembad

Van Landal vind ik Lommerbergen mooi, geeft me ook een beetje CP gevoel door de overdekte jungle hal.

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:06

Ik lees mee.
Vorig weekend bij Land van Bartje geweest. Super leuk maar meer voor de kleintjes vind ik.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:11

De meeste Landal parken hebben veel voor kleine kinderen, maar weinig tot niets voor de groteren. Wel mooie huisjes.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:14

Volgens mij is cp behoorlijk bezig met vernieuwen van huisjes. Zeker voor kinderen zijn er veel leuke huisjes bij gekomen. Zowel bij Landal als CP kun je goed zoeken op bepaalde criteria. Bv zwembad of andere activiteiten/faciliteiten...
In de vakanties vind ik beide parken best duur.

Wij zijn vorige week een weekje in een wigwam in slagharen geweest. Dat was een stuk betaalbaarder zeker omdat zwembad en park er bij in zat. Ze hebben daar ook huisjes voor niet overdreven prijzen. Weet alleen niet of t park voor 17 jarige nog leuk is....

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-22 18:22

JustMe8484 schreef:
Volgens mij is cp behoorlijk bezig met vernieuwen van huisjes. Zeker voor kinderen zijn er veel leuke huisjes bij gekomen. Zowel bij Landal als CP kun je goed zoeken op bepaalde criteria. Bv zwembad of andere activiteiten/faciliteiten...
In de vakanties vind ik beide parken best duur.

Wij zijn vorige week een weekje in een wigwam in slagharen geweest. Dat was een stuk betaalbaarder zeker omdat zwembad en park er bij in zat. Ze hebben daar ook huisjes voor niet overdreven prijzen. Weet alleen niet of t park voor 17 jarige nog leuk is....

Super leuk zo’n wigwam. We willen echter wel een huis dit keer. Als we alleen gaan wil ik weleens wat anders proberen. Omdat we wat te vieren hebben mag het ook allemaal wat luxer dan we normaal doen.

Maar dank voor het meedenken!

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 18:28

Via Roompot heb ik dus goede ervaringen (sauna en of jacuzzi altijd lekker), bijvoorbeeld Arcen daar hebben een mini kinderboerderij met geitjes, de Hertog Jan fabriek bezoeken is leuk en Duitsland dichtbij.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 18:28

dalena schreef:
Ik vind Landal huisjes vaak schoner en nieuwer maar Center Parcs vind ik zelf leuker met dingen die er te doen zijn. Met name het zwembad

Van Landal vind ik Lommerbergen mooi, geeft me ook een beetje CP gevoel door de overdekte jungle hal.

Dit was natuurlijk eerst CP, vandaar dat je dit gevoel daar ervaart.

De Lommerbergen is pas vernieuwd, leuk voor jong en oud. Net zoals Het Vennenbos, ook leuk voor jong en oud.

Als je liever iets wilt waar jullie er ook op uit kunnen zou ik eerder richting Zeeland gaan of richting (Zuid-)Limburg.

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 18:33

Je hebt bij verschillende Landals op de Veluwe (in elk geval Beekbergen en Hoenderloo, maar misschien geldt dat voor meer) hele mooie nieuwe huizen voor grotere groepen. Ook meerdere badkamers enzo volgens mij. Ik vind de Veluwe altijd leuk en er is in de omgeving genoeg te doen voor iedereen. :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 18:36

Dido2316 schreef:
Je hebt bij verschillende Landals op de Veluwe (in elk geval Beekbergen en Hoenderloo, maar misschien geldt dat voor meer) hele mooie nieuwe huizen voor grotere groepen. Ook meerdere badkamers enzo volgens mij. Ik vind de Veluwe altijd leuk en er is in de omgeving genoeg te doen voor iedereen. :j

De vraag is, moet je dat willen. Een eigen plekje is ook wel fijn zeker voor de oudere kinderen. Samen eten en dergelijke kan altijd samen.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 18:38

Annet73 schreef:
Volgend jaar meivakantie willen we met vrienden 10 dagen naar een huisje. Ik zat zelf aan Landal te denken, onze vrienden meer aan CenterParcs. Ik heb met laatste minder goede ervaringen qua huisje (vochtig, ouder, ‘vies’) vandaar mijn voorkeur voor Landal. Maar er zullen vast huisjes zijn waar dit niet speelt. Daarom jullie mening en tips gevraagd!

Hieronder onze wensen:
- Leuk voor jong (8 jaar) tot ‘oud’ (tieners zijn 17 en 5 volwassenen)
- Genoeg te doen op het park en/of nabije omgeving
- Huisje mag best beetje luxe zijn
- Mag in NL maar ook in België, Duitsland of Noord-Frankrijk

Graag jullie ervaring!

(we boeken wellicht 2 huisjes, hoeft dus niet één groot huis te zijn)

Hoeveel personen zijn het in totaal?
Vinden ze prison break of een klimbos leuk?
Villapark de weerribben, vlakbij Giethoorn (bootjes huren, wel reserveren!!)
Hebben zowel huisjes en grote groepsaccomodaties.
Zit wel een zwembad bij maar wel klein. En een paddelbaan.
Het restaurant daar wel af te raden.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 18:41

Wij gaan met een grote groep vrienden (en inmiddels kinderen) elk jaar naar de Ardennen en huren daar een groot huis. Gezellig samen koken, vuurtje stoken, wandelen, spelletjes spelen. En wij vermijden dan juist de parken, deels vanwege de kosten, maar ook omdat we graag wat meer privacy willen.

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 18:43

KimD schreef:
Dido2316 schreef:

De vraag is, moet je dat willen. Een eigen plekje is ook wel fijn zeker voor de oudere kinderen. Samen eten en dergelijke kan altijd samen.

Hier ben ik het ook mee eens overigens. Het was alleen maar een suggestie. :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 18:45

Er zijn veel parken met 8, 10, 12 & 24 persoons huisjes trouwens. En je hebt ook de 16 persoons geschakelde huisjes, dat zijn twee achterpersoonshuisjes met een deur in het midden. :D

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 19:29

Emj_23 schreef:
Wij gaan met een grote groep vrienden (en inmiddels kinderen) elk jaar naar de Ardennen en huren daar een groot huis. Gezellig samen koken, vuurtje stoken, wandelen, spelletjes spelen. En wij vermijden dan juist de parken, deels vanwege de kosten, maar ook omdat we graag wat meer privacy willen.

Wij doen dit jaarlijks met onze familie. We zijn net terug van de boerderij in Sevenum. Ook als eens bij de Ardennen wat gehuurd.
Wij zijn wel met vrij veel mensen. Stuk of 30. En leeftijden van 4 tot in de 70 :+
Wij pakken altijd een huisje met ook wat voor de kleintjes. Bij de boerderij in Sevenum zat ook een schommel binnen en meerdere van die schommels buiten, een jacuzzi, een speelhuis, pingpongtafel etc. Iedereen heeft het naar zijn zin gehad! En activiteiten genoeg daar, Toverland is leuk! :)

veerxsjimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 19:34

Wellicht is CP Port Zelande iets. Super zwembad, game hal en aan het strand

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-22 19:47

We zijn met 5 volwassenen en 4 kinderen, 8 - 15 - 16 en 17 jaar. Voorkeur voor 2 huisjes. Deels ivm privacy, deels omdat een vriendin zwanger is en dan wat makkelijker haar rust kan pakken.
Één groot huis heeft ook zijn charme, hebben we ook eens gedaan, maar op een park ook het gemak dat de oudere kinderen wat meer hun gang kunnen gaan. Vooral omdat we 10 dagen willen gaan.

Prison break of een klimbos is zeker leuk! Verder vinden ze een zwembad heel belangrijk :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 20:32

Annet73 schreef:
We zijn met 5 volwassenen en 4 kinderen, 8 - 15 - 16 en 17 jaar. Voorkeur voor 2 huisjes. Deels ivm privacy, deels omdat een vriendin zwanger is en dan wat makkelijker haar rust kan pakken.
Één groot huis heeft ook zijn charme, hebben we ook eens gedaan, maar op een park ook het gemak dat de oudere kinderen wat meer hun gang kunnen gaan. Vooral omdat we 10 dagen willen gaan.

Prison break of een klimbos is zeker leuk! Verder vinden ze een zwembad heel belangrijk :j

Dan zou je in Zuid-Limburg niet verkeerd zitten. Diverse klimbossen, blotevoetenpark, een Leiserdome met bioscoop, glowgolf, indoor soccer, trampolinepark etc, er is een indoor en outdoorkartbaan in de buurt, een doolhof, steden om te bezoeken etc.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 20:38

Oh had over de 10 dagen heen gelezen. Dan is wat meer privacy in aparte huisjes misschien juist wel fijn.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 21:56

Je zou ook kunnen kijken bij Capfun. Eens wat anders dan de bestaande parken.

Het is een Franse organisatie die in Nederland parken aan het overnemen en aan het moderniseren is.

Ze hebben parken in Frankrijk, België en Nederland (en Duitsland).

Is ons afgelopen zomer goed bevallen. Er zijn verschillende soorten onderkomens. Per park kun je aan een funmeter zien of er veel activiteiten zijn. En er zijn activiteiten per leeftijdsgroep.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 22:08

De huisjes van Landal vind ik vaak netter dan die van CP

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 22:21

Ter spegelt in Eersel is een heel erg leuk park met Ontzettendveel te doen voor jong en oud!!
Wij hadden daar een paar chalets gehuurd, waren erg netjes en heel schoon.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 22:22

Wat doe je daar dan als het geen topzomer weer is?

Als het 30 graden is vind ik het erg leuk met de zwemplas maar wij hebben vorige zomer daar gestaan met best wel wat buien en dan ben je snel uitgekeken op het zwembad. Luxe huisjes heb ik ook niet gezien.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 22:42

Al eens gekeken naar Hof van Saksen?

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 22:52

Heb je al eens bij Beekse Bergen gekeken?