Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nico12 schreef:Algemeen is de rijstijl niet wat ik van een professional verwacht. Het getoonde zweep gebruik is m.i. binnen het reglement en is meer aaien dan slaan omdat het niet "onderhands" is. Maar in onze mooie sport heb je te maken met (jaloerse, ondeskundige) outsiders waar wij wel rekening mee moeten houden. Dus dit niet op een wedstrijd doen.
Nico12 schreef:Algemeen is de rijstijl niet wat ik van een professional verwacht. Het getoonde zweep gebruik is m.i. binnen het reglement en is meer aaien dan slaan omdat het niet "onderhands" is. Maar in onze mooie sport heb je te maken met (jaloerse, ondeskundige) outsiders waar wij wel rekening mee moeten houden. Dus dit niet op een wedstrijd doen.
uxgranta schreef:Het paard wordt niet stilgezet, maar trekt naar de in-uitgang en staakt. De ruiter probeert de buitenschouder weer onder paardenlichaam te krijgen en straft niet maar deelt paar tikken uit om hem voorwaarts te krijgen dus correctie. Als dit niet meer mag kunnen we beter stoppen met de wedstrijden en de sport in het algemeen.
Gewoon lekker genieten onze paarden in de wei en dat voor maar 350 euro per maand. De slager gaat het nog druk krijgen.
Tazzey schreef:Hij maakt en fout en dus wordt alles wat hij verder goed doet maar vergeten. Kijk even naar de zorgen voor Clooney, kijk even naar hoe hij zijn paarden houdt en berijdt. Ja wat hij doet hier is niet netjes maar zijn we allemaal zulke heilige boontjes dat we nooit een fout hebben gemaakt?
uxgranta schreef:Het paard wordt niet stilgezet, maar trekt naar de in-uitgang en staakt. De ruiter probeert de buitenschouder weer onder paardenlichaam te krijgen en straft niet maar deelt paar tikken uit om hem voorwaarts te krijgen dus correctie. Als dit niet meer mag kunnen we beter stoppen met de wedstrijden en de sport in het algemeen.
Gewoon lekker genieten onze paarden in de wei en dat voor maar 350 euro per maand. De slager gaat het nog druk krijgen.
Ayasha schreef:uxgranta schreef:Het paard wordt niet stilgezet, maar trekt naar de in-uitgang en staakt. De ruiter probeert de buitenschouder weer onder paardenlichaam te krijgen en straft niet maar deelt paar tikken uit om hem voorwaarts te krijgen dus correctie. Als dit niet meer mag kunnen we beter stoppen met de wedstrijden en de sport in het algemeen.
Als dit de enige manier is waarop het kan houd er dan idd maar mee op. Ik kan genieten van mijn grazers zonder sport ook.
Wat een walgelijke reacties en dat van paarden’liefhebbers’.
AlwaysH schreef:Tazzey schreef:Hij maakt en fout en dus wordt alles wat hij verder goed doet maar vergeten. Kijk even naar de zorgen voor Clooney, kijk even naar hoe hij zijn paarden houdt en berijdt. Ja wat hij doet hier is niet netjes maar zijn we allemaal zulke heilige boontjes dat we nooit een fout hebben gemaakt?
Je moet niet alle fouten willen compenseren met goede daden, hè?
Hij verliest zijn geduld omdat paard simpelweg niet doet wat hij wil, en corrigeert hem met flink straffen en geeft ook gene duidelijke hulpen (want hij is gefrustreerd).
Dat hij zijn paarden verder goed houdt (geen idee of dat zo is), is prima, maar neemt niet weg wat hij hier doet.
Ik vind ‘een paar tikken uitdelen’ overigens geen correctie meer anno 2022, @uxgranta. Daarnaast hangt hij na de eerste sprong voor het staken als een malle aan de voorkant. Voordat er wat uitzonderlijks gebeurt. Niet zo gek dus dat paard zo reageert. Die staakt omdat de ruiter geen duidelijke hulpen geeft maar wel heel veel druk.
Tazzey schreef:Hij maakt en fout en dus wordt alles wat hij verder goed doet maar vergeten. Kijk even naar de zorgen voor Clooney, kijk even naar hoe hij zijn paarden houdt en berijdt. Ja wat hij doet hier is niet netjes maar zijn we allemaal zulke heilige boontjes dat we nooit een fout hebben gemaakt?