[VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:10

Hij ziet er echt wel leuk uit!

Fudge

Berichten: 1021
Geregistreerd: 26-03-08

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:45

Leuke pony. Nog een tip voor je mbt halster/hoofdstel wat voor mij erg fijn heeft geholpen ie een halster met extra clips (https://www.equ-all.nl/).

KittyDylan

Berichten: 8888
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:08

Wat super leuk! Nu op naar vele veilige kilometers!
Gezellig ook de andere 2 mee op pad :D

truus1957 schreef:
Wat ik me wel afvraag: hoe leuk Ronnie ook is, waarom kies je als volwassene voor een pony van 1.37? Is een wat grotere pony niet wat fijner, of een klein paard??


Als ik zou passen zou ik persoonlijk ook voor een pony van die maat gaan dan een paard. Voel ik me veel veiliger/zekerder op. Gewoon persoonlijke voorkeur denk ik hoor. De een heeft liever ponys dan paarden of andersom

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-20 14:46

truus1957 schreef:
Wat ik me wel afvraag: hoe leuk Ronnie ook is, waarom kies je als volwassene voor een pony van 1.37? Is een wat grotere pony niet wat fijner, of een klein paard??


Ha ja, goeie vraag hoor :)
Ik vind pony’s sowieso leuker dan paarden. Dus kies wel heel bewust voor een pony. Een grotere pony had ook gekund . Maar Ronnie is 1.37. En ik wou Ronnie :) Dus vandaar. Meer zit er niet achter

PS Floran, die zien er mooi uit, ik ken wel de halsters met klittenband maar deze had ik nog nooit gezien.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-20 21:20

Vanmorgen kwam de smid, de pony's staan alle drie weer keurig op hun voetjes, kunnen er weer even tegen :)
Ronnie deed het super en stond heerlijk relaxed.
Daarna nog een rondje gereden, ik heb alle filmpjes die ik van Ronnie heb op youtube gezet. Is wat makkelijker met delen.
Niks spectaculairs, uiteraard ;)






Anoniem

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:32

Wat een gave pony is het toch, een lot uit de loterij <3

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 18:29

-O-
Afbeelding
De muizen hebben aan m'n zadel geknaagd!
Jongens, dit is plastic. Ga wat anders eten ajb :roll:
Zadel ligt in een metalen archiefkast met van die roldeurtjes, het is me nog niet duidelijk hoe de muizen erin komen. Ik bewaar m'n zadel graag bij de pony's, dus als iemand nog tips heeft om ze weg te houden :?

Als het tijd is om de voertonnen aan te vullen mik je de papieren zakken gewoon even in de wei
Afbeelding
Jet is nooit ergens van onder de indruk en al helemaal niet van een paar zakken die naar brokjes ruiken :')
Ronnie vindt echter dat ze van hem zijn, maar hij vindt het ook wel spannend

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jet: 'Ah toe laat mij nou even... Ik weet precies hoe dat moet'

Als Ronnie even later is afgeleid ziet ze haar kans schoon
Afbeelding
Shake it! :D

Gezamenlijk hebben ze beide zakken vakkundig vermoord
Afbeelding
En daarna was het speelkwartiertje weer voorbij



(Ik heb de zakken natuurlijk niet in de wei laten liggen)

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:41

haha de zakken vermoord _O-
moordlustige monsters heb je daar ~~}>

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 18:48

Hahaha ja ik gebruik die zakken meestal om thuis het oud papier in te proppen... Maar ze waren helemaal in reepjes gescheurd deze keer :+

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:59

Wat een super leuke pony toch!

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 06:17

Gifdoosjes zetten voor je muizen, ze hoeven maar een minimaal kiertje of gaatje te hebben om erin te komen.

Haha met die zakken herkenbaar. Ik had wel eens een ontsnapper snachts en je wil niet weten hoe ze de stal over de kop trekken dan

xJen

Berichten: 189
Geregistreerd: 18-02-20

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 08:57

Leuke pony!

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 21:42

De muizen die ik wel eens zie lopen zijn tonnetje rond, komen niks tekort met onze knoeiende pony's haha. Maar blijkbaar passen ze toch door de super smalle kiertjes in de kast dan.
M'n landje grenst aan beide kanten aan een stuk bos, helemaal bestrijden is geen doen vrees ik. Zouden ze wel uit de kast wegblijven als ik daar gif neerzet?
Voorlopig ligt het zadel maar weer in de auto...

Vandaag weer een gezellig rondje met onze drie musketiers <3
Afbeelding



Voorop doet ie het ook goed. Maar hij gaat dan ook zonder de andere twee van huis.
Afbeelding
Hij is alert, maar dat vind ik wel prima, dan heeft ie nog wat om over na te denken :D
Echt heel onzeker of gespannen wordt ie niet :)



Hopelijk kan volgend weekend m'n man een keer mee met de fiets, kunnen we lekker een eindje draven. We draven nu ook wel stukjes maar niet zo ver, want de anderen moeten het wel kunnen bijhouden :+

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-20 20:59

Hoi hoi, daar zijn we weer :)
We hebben echt een TOPochtend gehad vanmorgen! Echt ik heb zo van Ronnie genoten <3 Hij overtrof m'n stoutste verwachtingen weer eens!
Het werk van m'n man ligt op slechts 1,6km van de wei, dus ik dacht, daar kunnen we best eens naartoe rijden! M'n moeder gezellig mee met mijn fiets. Helemaal leuk.
Dus, hup over het distributieterrein voorbij al het denderende vrachtverkeer, door het fietserstunneltje onder het spoor, dwars door het dorp langs de basisschool waar het net speelkwartier was - kakofonie van spelende kinderen, vond Ronnie wel gezellig, hij hinnikte in elk geval netjes terug naar de roepende kids :D zoals een echte droompony betaamt O:)
Vervolgens verdwaald had ik me in de route vergist dus kriskras door de woonwijk. Bladblazers, klussende mensen met slijptollen op hun oprit, Ronnie maakt zich nergens druk om.
Het enige wat ie spannend vond was zo'n hele gewone donkergroene niet-bewegende gemeente-vuilnisbak :+ Hebben ze zeker niet in Engeland :D En toen viel ie ook bijna over z'n eigen hoeven.

Uiteindelijk bij het kantoor aangekomen.
Pony netjes in het vak voor bezoekers geparkeerd...
Afbeelding

Telefoon tevoorschijn vissen om m'n man te bellen
Afbeelding

Zit ie in een training! -O- En kan niet naar buiten komen. Staan we daar met ons goeie gedrag...
Hij stuurt in plaats daarvan een afgevaardigde, die het abstracte idee dat ik pony's heb, super tof vindt (er wordt over me gepraat :') ) maar blijkbaar wel best bang is voor paarden in het echt _O-
Ze is wel zo lief om voor bewijs te zorgen voor m'n man die zich ergens aan de andere kant van het gebouw bevindt
Afbeelding

Mja, dan gaan we maar weer naar huis :wave: :wave:




We mogen volgende week wel weer terugkomen aldus de collega's _O-
Ik heb al aangeboden om met een sponsor dekje met logo rond te gaan rijden *D

Onderweg door het dorp heeft Ronnie nog een meterslang kakspoor op de stoep achtergelaten, echt recht bij mensen voor hun deur dus die heb ik later nog maar even weggeveegd :o was nog best een klus haha.
Hoe dan ook; Ronnie deed het weer top <3 Het was gewoon genieten. Zo blij met deze kanjer!

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:11

Superleuk :D

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:18

Ohhhh wat is ie leuk!!! <3

DayDream21

Berichten: 1077
Geregistreerd: 30-06-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 21:32

Ik volg ook! Wat een ontzettend leuke pony <3

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-20 18:14

Kom ik vanmiddag het pad op gefietst...

Afbeelding

Afbeelding

-O-
Nou wist ik wel dat dit ging gebeuren, er wordt een verbindingsweg aangelegd en die zal onder de N2-A2 door gaan lopen. Die weg zal gedeeltelijk over 'mijn' wei en het naastgelegen bosje van de scouting komen.
(er is gezorgd voor een vervangend stuk land tijdens de werkzaamheden dus de pony's worden niet helemaal dakloos, anders had ik er ook zeker geen pony bij gekocht natuurlijk)
De daadwerkelijke aanleg laat nog even op zich wachten maar ze zijn nu al gaan kappen want dat mag niet in het broedseizoen.
Het scoutingterrein ligt er nu zo bij

Afbeelding

Afbeelding

Niks aan he Ronnie
Afbeelding

Omdat ze ook aan onze kant moesten zijn had Jan (van wie ik het weiland huur) met hekken een soort kraal rondom de schuilstal aangelegd en de pony's daar even in gezet met wat hooi.
(op de foto's zijn ze ieder op hun eigen plekje brokken aan het eten)
Afbeelding

Afbeelding

Ronnie Does Not Approve
Afbeelding
Ik ook niet Ronnie, ik ook niet :n
Het is maar een klein lapje bos maar er zit/zat toch heel wat leven in, prachtige roofvogels enz die ik vrijwel dagelijks over m'n wei zie zweven.
Jan vertelde trouwens dat de pony's totaal niet onder de indruk waren van de voertuigen, omvallende bomen enz. Maar ik ben toch wel benieuwd hoe Ronnie zal reageren op de houtstapels bij de eerstvolgende buitenrit ;)

Afgelopen zaterdag zijn we nog een keer gaan rijden, m'n man mee op de fiets, Ronnie was aardig vlot in draf op een lang recht stuk, dus ik zei tegen mezelf; laaaangzaam lichtrijden (wat hielp!) en niet trekken' We waren ergens waar hij nog niet eerder was geweest, hij was weer erg braaf en keek rustig rond maar ik merkte toch wat spanning, het viel me op dat ie verstrakte als ik maar een fractie ging verzitten in het zadel. Wil er ook wel op letten, dat ik m'n benen niet afsteek, hij moet er toch aan wennen dat ze tegen zijn buik aan liggen :)
Op de terugweg liet ik m'n man een eindje vooruit fietsen, ik voelde wel dat Ronnie even wilde versnellen maar hij liet zich meteen heel goed corrigeren.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 13:02

Een klein mijlpaaltje vandaag :):) Het lukte om Ronnie's hoofdstel op de 'normale' manier om te doen :D
Ik maakte tot nu toe nog één bakstuk los. Maar vanmorgen hadden we lekker alle tijd om te oefenen, brokje in z'n mond, bit erachteraan en het hoofdstel over z'n oren.
Vier keer achter elkaar om gedaan en weer af, helemaal toppie :j Weer een stapje vooruit gemaakt! Daarna nog een stukje gewandeld samen.

Een maandje geleden is Kim (Kimm4 @ Bokt) met haar vader een kijkje komen nemen bij ons. Zij zijn de eigenaar van Perlhof Gable, de vader van ons veulen Binky. En Kim is degene die mij de advertentie van Ronnie doorstuurde. Zonder haar was Ronnie nooit bij mij terecht gekomen!
Het was een regenachtige ochtend en de pony's waren vuil, maar Kim heeft toch een paar mooie foto's gemaakt.
Toen ik ze zag drong het pas echt goed tot me door dat die knappe pony ècht van mij is! <3
Zeg nou zelf:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DayDream21

Berichten: 1077
Geregistreerd: 30-06-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 20:50

Fijn dat het hoofdstel om doen nu goed gaat! En wat een mooie foto's, hij heeft een lieve uitstraling.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 11:07

Gisteren wilde onze dochter weer eens mee naar de pony's. Ze gaat niet vaak mee, het is niet echt haar hobby (haar jongere broertje heeft wel ruim 4jr ponyrijles gehad, is onlangs gestopt met lessen bij de manege).
Het was koud en guur, wat mij betreft niet de beste dag om mee te gaan, maar goed ze wilde per sé mee.
Wat volgde was ons meest chaotische ritje tot nu toe :')
Jet, onze Welsh Mountain weet blijkbaar dondersgoed dat er iemand op haar rug zit die niet echt kan rijden. Waar ik ervanuit ging dat ze gewoon braaf mee zou hobbelen - dat doet ze namelijk altijd, niet van d'r stuk te brengen die pony - wilde ze eerst überhaupt niet in beweging komen, vervolgens ging ze alleen maar slingerend achteruit. Veulen Binky, die aan de hand mee ging met een vriendin, probeerde dit gedrag uiteraard 1-op-1 te kopieren en zo vormden we een tamelijk ongeorganiseerde 3-persoons stoet.
Ronnie's gedrag was overigens vlekkeloos gedurende de escapades van de andere twee <3
Toen we eindelijk op een veilig stuk waren aangekomen voor een rustig drafje besloot Jet met kind en al de wereld uit te rennen en zag ik ze samen zo'n beetje aan de horizon verdwijnen in gestrekte draf, haha. 'Jij wou draven? Dan zúllen we draven!'
Ondanks bevroren teentjes in haar ongevoerde rubber laarzen :brr: kon er toch wel een lachje vanaf :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wel heel erg tof om zo een ritje samen met je kind te maken :)
Na de rit laat Ronnie nog even z'n nieuwe dekje zien, hij heeft er nu wel twee _O-
Blauw staat hem goed!
Afbeelding

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-20 17:27

w00t! *\o/* Het eerste solo-ritje zonder begeleiding is een feit! Leuk Sinterklaascadeautje <3
Ronnie was wat kijkeriger onderweg, naar dingen waarvoor hij normaal zijn hoef niet omdraait: plastic rotzooi in de berm, ‘gekke’ paaltjes/hekken enz. Maar hij liet liet zich steeds goed overtuigen en bleef mooi voorwaarts :)
Ik koos een korte bekende route, a la 3x rechtsaf en we zijn weer thuis. Op het kruispunt bij de laatste keer rechts besloot ik vrij spontaan om links te gaan, dus weer wat verder van huis af. Meteen in draf om mijn keus wat overtuigender neer te zetten, Ronnie ging met de rem erop, maar hij ging wel! Ik wil niet dat ie zelf gaat lopen verzinnen wanneer het tijd is om naar huis te gaan, dus af en toe een onverwachte detour wil ik er wel in houden. Het moet niet te voorspelbaar worden voor hem ;)
Onderweg ook eens geprobeerd om een pasje opzij te zetten (niks extreems, een merkbare reactie vind ik genoeg) maar hij versnelt direct. Leuk, hij mag dus leren dat been niet altijd gelijk staat aan voorwaarts :) Misschien een mooi projectje voor aan de hand.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:43

Ronnie is zo leuk <3 Heerlijke verhalen!

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-20 15:57

Zondag hebben we voor het eerst samen 'gesprongen'! :D




Okee, spectaculair :')
Ronnie had al eens gesprongen maar voor ons samen was dit de eerste keer.
Hij luisterde goed en deed het braaf :) We hebben later nog één keer een ander, iets hoger boomstammetje gesprongen. Leuk leuk :j

Vandaag een beetje grondwerk aan de hand gedaan. We hebben een mooie brede betonnen baan vlakbij, waar we alle ruimte hebben om te oefenen.
Afbeelding

Afbeelding
Ronnie wijkt eerder van je af dan dat ie in jouw ruimte komt. Dus hem daar ook een paar keer toe uitgenodigd.
Ik heb nog niet eerder gewandeld of gereden met een zweep en was benieuwd naar zijn reactie, maar hij liet de aanrakingen goed toe. Het was voor ons beiden even zoeken. En soms na een beloning met een brokje werd hij enthousiast en slordig, begon dan alvast te bewegen terwijl ik daar nog geen opdracht voor gegeven had.
Ik vond het leuk om te merken hoe hij veranderde van, gewoon braaf met me mee wandelen naar echte focus op mij; Oh we gaan ook echt wat dóén vandaag! :D
Van de oefeningen heb ik geen beeld maar het lijkt me zeker leuk en leerzaam om eens foto's/video's van ons samen te hebben, dan kan ik ook beter zien hoe mijn lichaamshouding is tov die van hem.
Al met al had hij de 5 verschillende oefeningen erg snel door :)

Afbeelding

Afbeelding
Knappie <3

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 16:29

Wat super leuk!!
En eerste sprong wat heerlijk zo’n pony