Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij wordt ze niet meer verdoofd voor de HS.
griebels schreef:Een praam ipv verdoven?
Igor is nooit iets mee gedaan als op de wei gezet. Vandaar dat hij zo'n angsthaas is. Vindt alles eng, met mij naast hem heeft hij minder schrik van dingen. Dus het vertrouwen is er wel, maar dat wil niet zeggen dat hij zomaar alles toelaat! Ook met mij vindt hij dingen eng, maar minder...
En eerst oefenen, ben ik al mee bezig... Maar niet alles gaat in 1 dag! En wachten totdat hij het wel compleet zonder stress toelaat zit er niet in, zijn hoeven moeten toch echt gedaan worden!
Ik wil alleen niet dat hij dat spuitje krijgt! Miss indd dat een praam beter is

. Mijn paardje was in het begin echt helemaal panisch als je alleen maar in de buurt kwam van haar benen. Als je haar poetste en je kwam voorbij haar schouder naar haar been dan was het al raak, daar kon je toen dus echt niet aankomen (weet helaas haar achtergrond niet dus is nog steeds een raadsel waardoor het is gekomen
!!). Maar langzaam kon ik aan haar been komen, maar omhoog houden ging nog steeds niet, ze hield gewoon haar evenwicht niet en dan raakte ze in paniek(en die paniek die hield bijna niet op
. Het lukte al steeds beter, maar iemand anders hoefde het niet te proberen dan ging het weer helemaal mis
......... maar ja de hoeven moesten toch echt gedaan worden. De hoefsmid wilde het met een praam proberen, ze flipte écht totaal!!!!!(had de hoefsmid nog nooit zo meegemaakt/en ik ook nog nooit en heb het toch al heel vaak gezien!). Dus toen maar voor de optie suf spuiten gekozen. Ze is dus sufgespoten, dus kon het nog wel "meemaken", en dat ging redelijk!! Het is na deze gebeurtenis niet weer verergerd dus heb er een zeer goed gevoel aan over gehouden!!! ...nog steeds gaat het weer een beetje beter, misschien kunnen we het de volgende keer wel zonder
.......maar dan moet ik eerst ook nog oefenen dat ze het toelaat dat anderen aan haar been zitten, want dat is nu ook nog echt taboe!! en dan vind ik sufspuiten toch een betere optie dan dat er geschort en getrokken wordt om fatsoenlijk te kunnen bekappen (met misschien een teleurstellend resultaat).... Richtje schreef:Idd Grid
Misschien een tip, probeer een ander eens het been op te laten tillen als je klaar bent met rijden.
Met die merrie van mij, heb ik in het begin alleen maar achteraf geoefend met voetjes geven, voor het rijden liet ze het niet toe.
Succes!
)
grid"]
[quote="Richtje schreef:Idd Grid
Misschien een tip, probeer een ander eens het been op te laten tillen als je klaar bent met rijden.
Met die merrie van mij, heb ik in het begin alleen maar achteraf geoefend met voetjes geven, voor het rijden liet ze het niet toe.
Succes!
)
Ik zou het niet weten, misschien omdat ze dan moe zijn en iets meer toelaten. Misschien ook omdat je dan al een tijdje met ze bezig geweest bent en ze weer vertrouwen in je hebben.
*