Vorig jaar eind Oktober bracht ik mijn kereltje in goed vertrouwen naar de opfok van stal Hommelink in Terborg.
Ik kreeg regelmatig foto's en updates over hoe goed hij het deed en ik ben hem een aantal keren op bezoek geweest. Wat ik wel raar vond was dat je eerst een afspraak moest maken anders kon je niet komen kijken bij je paard, maar goed.
Sinds deze zomer kreeg ik geen updates of foto's meer maar ik zocht er niks achter. Inmiddels weet ik wel beter

13 Juli was ik nog bij hem en zijn vriendjes op visite geweest. Hij was een wel beetje schraal maar ja hard groeien en dat verschrikkelijke droge weer, dan zijn ze wel vaker een beetje schraal, dacht ik.
Dus gingen we, candalisa en ik, vrolijk op weg om mijn ventje op te halen

Eenmaal daar zijn we eerst langs de stal gereden om het paspoort op te halen en dan samen naar de wei te rijden (want zelf mocht dat niet).
Ik kreeg letterlijk de schrik van mijn leven..
Bij de wei aangekomen, de trailer geparkeerd en met zijn halster richting de wei gewandeld.
Het was al redelijk donker (19:45) maar met wat roepen kwamen ze onze kant op. Eenmaal bij de afrastering zag ik al dat hij nog schraler was geworden maar heel duidelijk was het niet zo in het donker. In de trailer stond ik voor zijn neus en had ik nog steeds niet goed gezien hoe erg het wel niet was...Ik was nog een beetje in een roes dat hij lekker mee naar huis zou gaan en ik hem eindelijk weer dichtbij zou hebben denk ik. Met geen mogelijkheid had ik mij kunnen voorbereiden op wat ik zag toen hij bij mij op stal in het licht kwam..
Ik ben zo enorm geschrokken

Mijn pensionhoudster schrok zich ook dood en zei dat ze nog nooit zoiets ergs had gezien

Ik ben die avond totaal in shock naar huis gegaan. De volgende ochtend (gisteren) heb ik geappt dat ik dus enorm geschrokken was van hoe erg Rudi er wel niet uitzag en dat ik zoiets alleen heb gezien op tv bij "Animal Rescue". Het hele app verhaal zal ik jullie besparen. In het kort kwam het er op neer dat ze altijd wel wat schraler konden zijn als ze in de groei zijn en dat ze hem zelf ook graag wat dikker had gezien en dat ze altijd heel begaan was met de dieren...
De foto zegt genoeg, lijkt me

Ik heb gelijk die middag mijn dierenarts laten komen en ook die spreekt er schande van hoe Rudi eruit ziet. Hij zit onder de wormen en heeft al zijn bespiering verteerd.
Hij heeft hem gelijk ontwormd met een pasta én gespoten tegen de wormen samen met nog een vitamineboost. Normaal zou hij het zo niet doen zei hij, maar in dit geval moest het anders kon het wel verkeerd aflopen met Rudi. Zaterdag komt hij de behandeling nog een keer herhalen en verder moeten we hem voorzichtig aan bijvoeren zodat er weer een beetje vlees op komt. Dit proces gaat zeker wel een maand of 4 in beslag nemen en dan hebben we het nog niet over de blijvende schade die Rudi misschien heeft door de wormeninfectie..