Bestolen in eigen huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris1702

Bestolen in eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-18 07:59

Hoi hoi,

Afgelopen donderdag kwamen mensen een bed ophalen wat ik had verkocht. Toen ik het geld op wilde bergen in een envelop waar nog meer geld in zat kwam ik erachter dat er geld verdwenen is uit de envelop. Hij was niet helemaal leeg maar er ontbrak een flink bedrag.

De envelop lag niet op een zichtbare plek maar in een klein laatje tussen andere papieren. Het is natuurlijk stom dit niet op de bank te hebben gezet maar dat is achteraf gepraat natuurlijk.

Ik heb 2 dochters 1 van 3 die kan niet bij het laatje en een van 9 maar die heeft totaal geen benul van de waarde van geld. Verder gaat ze niet vaak naar buiten dus zelf uitgeven kan ze niet. Daarbij hebben we afgelopen weekend haar kamer verhuisd naar de zolder en zijn dus al haar spullen in mijn handen geweest. Dus dat zij het geweest is is uitgesloten.

Dan is er nog een huishoudster, die komt om de week. Ze poets al 3 jaar bij ons, heeft eerst alleen gepoetst toen ik thuis was maar sinds ik vorig jaar van baan ben veranderd is ze alleen in huis.

Ik kan het niet hard maken weet het ook niet zeker natuurlijk maar qua gelegenheid blijft er niemand anders over... er is eigenlijk nooit iemand zonder toezicht in huis, mijn ouders hebben opgepast maar die vertrouw ik voor 100%

Ik vindt het een verschrikkelijke gedachte dat iemand door mijn spullen heeft geneusd om dit envelopje te vinden, waar is allemaal nog meer gekeken? Is er meer verdwenen wat me niet opgevallen is? Ben ooit een horloge kwijt geraakt van de een op de andere dag, heb altijd gedacht dat de jongste het weg gegooid heeft... maar wie weet?

Ook hebben we een paar weekjes geleden een kinderverjaardag gevierd, voornamelijk buiten in de tuin, kan me niet voorstellen dat iemand op zijn gemak in de laatjes heeft lopen zoeken terwijl wij continu van binnen naar buiten liepen. Heb daar niemand gezien en de kast heeft 12 laatjes... daar heb je echt tijd voor nodig. Waarom is niet is het geld meegenomen maar alleen een deel?

Mijn vriend heeft contact gehad met de huishoudster en heeft het face to face gevraagd. Maar die geeft niets toe en vind het erg vervelend voor ons. We hebben uit voorzorg de sleutel terug gevraagd. Gewoon omdat we het niet zeker weten. Ik vertrouw nu even niemand meer alleen in mijn huis...

Wat nu...

Ik wordt gek van het denken en puzzelen.
Terug komt het niet.

Hebben jullie misschien nog ideeen? Of tips?

Groetjes Iris

pateeke

Re: Bestolen in eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 08:08

Heel vervelend, maar je kan er niet veel aan doen. Enige wat je zou kunnen doen is aangifte bij de politie. En je geld op de bank zetten ipv cash in huis laten liggen.
Wij hebben ook ooit een huishoudster gehad van we we vermoedde dat ze regelmatig wat geld wegnam. Uiteindelijk hebben we gezegd dat ze niet meer terug moest komen (dat had zeer zeker nog andere redenen). Of zij echt geld weggenomen heeft, konden we niet bewijzen en dat hebben we dus ook maar zo gelaten.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 08:16

Ik vind de huishoudster beschuldigen zonder het zeker te weten best heftig. Ik zou als ik haar was niet eens meer willen komen. Ze is er al 3 jaar en dan zou ze nu ineens gaan stelen? Dat geloof ik niet.

De les is dus je geld beter opbergen of idd geen cash in huis.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 08:32

Ik sluit me bij djuulsie aan.. Je kan niet zomaar mensen gaan beschuldigen zonder bewijs. Ik zou ook niet meer bij jou willen poetsen.. Niet banketstaaf bedoeld maar een kind van 9 echt wel geld kan "stelen". Ook al heeft ze geen benul van de waarde van geld..

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-18 08:44

Ze is ook niet beschuldigd er is alleen gemeld dat er geld weg is. Er is meerdere malen verteld dat het geen beschuldiging was. Maar hebben wel een gelegenheid geboden dat mocht het wel door haar weggenomen zijn ze het kon vertellen.
Wat moet je anders? Niets doen?
De sleutel is uit voorzorg terug gevraagd omdat ik nu NIEMAND vertrouw alleen in mijn huis.

En mijn dochter is echt uitgesloten daar is ze het type kind ook niet voor, zoals ik al zei heeft ze het ook nergens kunnen verstoppen en het gaat ook niet om een klein bedrag..

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 08:47

Nooit er zelf geld uitgehaald en vergeten?

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 08:49

Of je vriend? Dat die het eruit heeft gehaald en vergeten te zeggen/ terug te leggen?

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-18 08:53

Nee dat is helaas niet het geval.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 08:54

Lastig hoor.
Het zou best kunnen dat je hulp het nu voor gezien houdt, zeker als ze het niet gedaan zou hebben.
Ik heb in een soortgelijk geval ook eens gehoord dat het de partner was met een gok-probleem.
Weet je zeker dat er niet nog meer opties zijn?

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 08:57

Ik denk dat je de sleutel aan de huishoudster hebt teruggevraagd al genoeg voor haar zegt...
En idd precies dat.. zelf of je vriend niet toevallig eens wat er uit gehaald?
Anders zou iemand toch wel de hele envelop meenemen..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 08:58

Vind het ook nogal wat. Ze poetst al 3 jaar, ze lijkt mij dus uitgesloten.

Hoe lang ben je het al kwijt? Wie zijn er allemaal alleen geweest sindsdien.

En wbt je dochter, ik ken meerdere kinderen die gewoon stelen van hun ouders. Ook kinderen waar je het niet van verwacht. Van een paar euro's tot 200.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 08:59

Toch zou ik er niet zo zeker van zijn dat het je dochter niet is hoor.
Mijn dochter kent geen waarde van geld en vind het leuk om er mee te spelen. Als ik een 10tje op tafel heb liggen is het zo weg. Dat doet ze niet om te stelen maar omdat ze het leuk vind om net alsof te winkelen en dat soort dingen.
Zeker omdat je zegt dat er maar een deel van het geld weg is.
Misschien ligt het gewoon ergens bij haar speelgoed en is ze het vergeten?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 09:04

Lastige kwestie, op werk van vroeger was er ooit geld weg uit de kas die ik beheerde, maar de sleutel lag wel op het werk. Hoewel niemand mij ooit verdacht had voelde ik me zo ontzettend schuldig, dat het ook gelijk te doen heb met dat de huishoudster de sleutel in moet leveren. Als je nog ergens ooit een groot bedrag bewaard is het misschien een idee een onopvallende goedkope camera op te hangen, sommige kosten bijna niks maar doen wat ze moeten doen. Waren er geen ouders met het kinderfeestje? En hoe lang zou het er al uit zijn?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 09:10

Ik heb op mijn 8/9 ook ooit de portemonnee van mijn moeder leeggehaald en toen vroeg ze ernaar en toen begon ik meteen te huilen :=. Heb je het haar al gevraagd?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 09:11

Amy schreef:

Waarom uitgesloten? Iemand kan zoiets tegenkomen en het laten liggen, maar als er een (lange) tijd later zich een financieel probleem voordoet.... Je weet het niet, maar uitgesloten lijkt me niet.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 09:12

Ik zou ook not amused zijn als ik bij je zou poetsen en als ik m'n sleutel mocht inleveren was het meteen de laatste keer. Ik snap je maar ik vind het wel rigoureus.
Neem aan dat zij ook niet weet dat het geld daar ligt en dat ze de laatjes ook niet poetst.

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 09:18

Hmm een lastige situatie.. Ik snap de reacties van hierboven wel dat het alles behalve fijn is voor de schoonmaakster maar aan de andere kant, zo te lezen gaat het niet om een paar tientjes dus ik snap ts wel.. Je gaat nadenken en realistisch gezien zou het de schoonmaakster tot echt wel kunnen zijn? Al poetste ze daar al 10 jaar!
Maar buiten haar en hoe hard het ook klinkt en hoe graag je hier niet aan zou willen denken.. Wie weet is het wel je man? Of je kind? Je weet het niet. Je hebt nergens bewijs van, bij niemand. En niet om je man, kind of andere naaste te beschuldige of zwart te maken maar hun zijn niet uitgesloten, laten we eerlijk wezen. Dat bijv. Je dochter het 'type mens'daar niet voor is wil niks zeggen. De schoonmaakster vertrouwde je ook voorheen, tenminste dat lijkt me als je haar alleen in je huis laat..

In ieder geval heel vervelend voor je ts en ik hoop dat er nooit meer zoiets gelijkspel voorvalt en wie weet wordt dit nog opgelost! En snel dit geld wat je nu nog hebt liggen naar de bank brengen.

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 09:22

black_kelpie schreef:
Amy schreef:

Waarom uitgesloten? Iemand kan zoiets tegenkomen en het laten liggen, maar als er een (lange) tijd later zich een financieel probleem voordoet.... Je weet het niet, maar uitgesloten lijkt me niet.

Ook mijn gedachte, heb wel meer verhalen gehoord van mensen die jaren een huishoudster hadden die later toch af en toe iets zelf mee bleek te nemen. Ik kan me voorstellen dat je huishoudster nu een van je 'verdachten' is, zeker als je zeker weet dat er eerst geld in zat en iemand anders die enveloppe nauwelijks kan vinden. Hoe vaak keek je in die enveloppe? Heb je vaker gemerkt dat er wat geld uit was? En heb je het aan je dochter gevraagd?

Ik vind dat er best heftig wordt gereageerd over de huishoudster verdenken. Je kan sowieso niet bewijzen dat ze het was, maar het is toch vrij logisch dat zij nu één van de mogelijkheden is. Als ik je huishoudster was en ik onterecht beschuldigd zou worden zou ik ook niet meer komen, maar dat is dan een vervelende samenloop van omstandigheden. Bij sleutel inleveren is er sowieso al een breuk in het vertrouwen ontstaan aan beide kanten.

Vervelende situatie TS!
Laatst bijgewerkt door Art_ofLiving op 02-06-18 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 09:23

Je had ook een camera kunnen plaatsen. Dan had je misschien de dader kunnen betrappen.

Art_ofLiving

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 09:23

egnie schreef:
Je had ook een camera kunnen plaatsen. Dan had je misschien de dader kunnen betrappen.

Oeh, slim! Dat was mooi geweest..

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 09:37

Lastige situatie, maar toch, echt, vraag je dochter ernaar. Mijn ouders zijn ook ooit een heleboel geld kwijt geweest wat in een kistje zat. Ze hadden al het ernstige vermoeden dat er steeds iets uit verdween, en toen ineens een heel groot bedrag. In dat kistje zat overigens de opbrengst van de winkel die ze hadden (riim 25 jaar geleden, dus allemaal contant).
Heeft lang geduurd voor ze erachter waren wie het had. Bleek mijn broertje van toen 8 jaar oud te zijn. Hij moest een nieuw matras en was daar helemaal van over zijn toeren toen mijn ouders ineens met een nieuw matras aankwamen. Er bleek ruim 3000 gulden in zijn oude matras te zitten....
En mijn broertje is/was daar ook echt niet het type voor. Toen niet en nu niet.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 10:19

Wat ontzettend vervelend, kan mij voorstellen dat je vertrouwen nu wel even een deuk heeft opgelopen zeker omdat niemand er voor uit wil komen.
Misschien heel ongepast en overbodig om te vragen maar weet je ook zeker weten dat je het niet zelf was, dat je een keer iets nodig had en bij jezelf dacht 'ik pak het even en vul het later weer aan'? Ik ken iemand die ook geld in huis bewaard op zo'n manier, en wanneer ze even onvoldoende cash in de portomonee heeft dan pakt ze wat uit die voorraad.

Misschien heb je dit al lang gedaan maar ik zou het overgebleven geld ergens anders bewaren, deze verstopplek is niet meer veilig.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 10:33

Lastig verhaal zo heb ik afgelopen jaar een meid in huis gehad jong meisje begin 20
Op een dag vertrok ze zo zonder boe of bah wou ze haar spullen halen

Ik was bij Mn beste vriendin en kreeg ineens een telefoontje van Mn man in paniek nadat hij rustig werd bleek hij een pot te hebben met 5500€ erin die pot lag er nog maar het geld was verdwenen
Niemand had/heeft een sleutel van ons huis enkel wij en die meid destijds
Helaas nooit niks kunnen bewijzen tot op de dag van vandaag nooit het geld terug gevonden
Wij hebben haar destijds in huis genomen omdat we zo met haar te doen hadden

Maar nooit nee nooit meer neem ik iemand in huis dit was een hele dure les

Ik denk niet dat je er ooit nog eens iets van verneemd

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 11:04

Wat een rotsituatie TS. Dat de poetsvrouw het niet gedaan zou kunnen hebben omdat ze al 3 jaar bij jullie poetst vind ik echt totaal geen valide argument. Kan echt een pure gelegenheidsdiefstal zijn. Wat niet wegneemt dat er een prima kans is dat zij dat helemaal niet gedaan heeft, en dan is het voor haar net zo rot dat het vertrouwen nu even weg is. Geld heeft een ontzettende aantrekkingskracht op mensen, ik vind het niet gek dat je even helemaal niemand meer vertrouwd in je eigen huis.

Zijn er mensen in je omgeving die (kunnen) weten dat je dat geld in een envelopje bewaart? Of die weten dat jij vaak/veel contant geld in huis hebt liggen?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 11:13

Tja wij hebben hetzelfde gehad, ook met de poets die er al liep. Zij heeft ook bekend. En m'n chef heeft het gehad met een vriend die hij al 30 jaar kende. Die heeft echt veel geld gestolen, maar steeds kleine beetjes zodat het eerst niet opviel. Uiteindelijk met de camera opgenomen en daar stond ie op.