Freejump soft up pro vs JIN stirrup

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjoleinn95

Freejump soft up pro vs JIN stirrup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-17 17:02

Ik ben opzoek naar nieuwe stijgbeugels voor het springen.
Mijn oog viel op de Freejump soft up pro en de JIN stirrup.
Zelf vind ik het lastig om een keuze tussen deze twee te maken, de prijs maakt me namelijk niet uit.

Wat is jullie ervaring (en advies) met deze stijgbeugels?

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Marjoleinn95 op 01-10-17 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Re: Freejump soft up pro vs JIN stirrup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 17:04

Proberen welke voor jou het beste aanvoelt.

Ik heb thuis 2 paar freejumps en ben er super tevreden van. Ooit met een zadel van een vriendin gereden waar JIN's aan hingen en ik zat er gewoon helemaal niet lekker in om één of andere reden. Mijn volgende aankoop zal wellicht weer freejump zijn. Ik glij niet meer uit mijn beugel, heb veel meer grip, nog nooit in vastgezeten bij het vallen en ik vind ze ook mooi. :)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 17:22

Zelf vind ik de JINS mooie stijgbeugels hebben. Er is nog een stijgbeugel die wellicht aan je eisen kan voldoen: De Metalab air:
Afbeelding

Marjoleinn95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-17 19:17

Laurievc schreef:
Proberen welke voor jou het beste aanvoelt.

Ik heb thuis 2 paar freejumps en ben er super tevreden van. Ooit met een zadel van een vriendin gereden waar JIN's aan hingen en ik zat er gewoon helemaal niet lekker in om één of andere reden. Mijn volgende aankoop zal wellicht weer freejump zijn. Ik glij niet meer uit mijn beugel, heb veel meer grip, nog nooit in vastgezeten bij het vallen en ik vind ze ook mooi. :)

Hoe doe je het met het opsteken van deze beugels? Want ik heb mijn zadel altijd in een smalle zadelkast hangen, dus het is niet handig als ze ver uitsteken.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:04

Gewoon opsteken, dan het langst stuk nog eens rond de beugel draaien en als het dan niet blijft hangen steek ik het overige stuk van mijn beugelriem (waar de gaatjes zegmaar inzitten) erdoor. Moeilijke uitleg maar het is heel simpel eigenlijk :P Als ik eraan denk maak ik een foto

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:10

Ik vind een plastic beugel nooit zo'n succes. Toch sneller kans op breken.

Dit gebeurde ook met een Freejump:
https://www.facebook.com/jumpingsquad/v ... 416606298/

Ik heb zelf Jin Stirrups, maar nu ook Tech Stirrups. De laatste vind ik het fijnste, omdat ze meer grip geven en die ik heb zijn ook nog veiligheidsbeugels zoals de Freejumps.

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:17

Ik vind zelf de BR Lorenzini beugels erg fijn! Fijn breed voetvlak en de metalen(?) beugelblokjes hebben echt veel grip!
Ik heb wel eens met soortgelijke Jin Stirrups gereden, maar die gaven mij niet zo veel grip...

Marjoleinn95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-17 20:22

HopeDreamer schreef:
Ik vind zelf de BR Lorenzini beugels erg fijn! Fijn breed voetvlak en de metalen(?) beugelblokjes hebben echt veel grip!
Ik heb wel eens met soortgelijke Jin Stirrups gereden, maar die gaven mij niet zo veel grip...

De lorenzini beugels leken mij inderdaad ook erg fijn. Maar kan ze niet meer (in het zwart) vinden in de winkels..

Marjoleinn95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-17 21:57

Laurievc schreef:
Gewoon opsteken, dan het langst stuk nog eens rond de beugel draaien en als het dan niet blijft hangen steek ik het overige stuk van mijn beugelriem (waar de gaatjes zegmaar inzitten) erdoor. Moeilijke uitleg maar het is heel simpel eigenlijk :P Als ik eraan denk maak ik een foto

Ik denk dat ik het wel begrijp, maar een foto zou nog wel fijn zijn. Alvast bedankt voor je advies, ik ga kijken of ik ze ergens kan proberen:)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:06

Ik heb JIN stirrups en ik vind ze super! Deze waren bij een kortingsactie nog te doen qua prijs om eens te proberen, de free jumps vond ik te duur :+

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:25

Marjoleinn95 schreef:
HopeDreamer schreef:

De lorenzini beugels leken mij inderdaad ook erg fijn. Maar kan ze niet meer (in het zwart) vinden in de winkels..

Schockemohle heeft ze ook! Hetzelfde, enkel het merk.. (ook zelfde prijs)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:30

Ik heb ook staan twijfelen tussen deze 2.. maar ben voor de Freejump gegaan.
Om de doodeenvoudige reden dat je hier makkelijker los komt bij een eventuele val.
Maar het voordeel is ook dat je beugel zo blijft hangen dat je je voet er weer zo in kan steken, mocht je hem kwijt zijn.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:35

Ik heb bij een vriendin 1x met de JIN gereden en ik vond ze verschrikkelijk. M'n smalle voetjes bleven er niet goed in zitten en ik vind ze er verschrikkelijk lomp uitzien. Met de free jump geen ervaring maar die zien er veel fijner uit, ook met de andere beugelophanging :)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:00

Voor ik het vergeet. Mijn pootjes zijn niet zo lang dus ik geraak niet aan het onderste deel vd beugel. Maar dan zie je het systeem hoe ik het doe. Werkt geweldig iig haha
Afbeelding

Marjoleinn95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 10:44

Laurievc schreef:
Voor ik het vergeet. Mijn pootjes zijn niet zo lang dus ik geraak niet aan het onderste deel vd beugel. Maar dan zie je het systeem hoe ik het doe. Werkt geweldig iig haha
[ [url=m/1M34fX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bedankt voor de foto. Het opsteken valt inderdaad mee!

zelmago4it

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:10

Ik rij 1 paard met de Freejump, fijne beugels op zich maar vind ze niet heel bijzonder. Zeker gezien ze zo duur zijn. De JIN lijken me wat glad, maar verder geen ervaring mee. Zelf rij ik met de JIN Evol, die zijn al een stuk goedkoper, en heb je echt super fijne grip op. ook zijn ze vrij breed voor veel steun. Ben ze echt nooit kwijt.
Afbeelding