Update Adelinde mogelijk aangeklaagd voor dierenmishandeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Update Adelinde mogelijk aangeklaagd voor dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 11:52

Bokt.nl / Colleen Kelly Riderbiomechanics
Afbeelding
Foto door Focussed

Colleen Kelly, van Rider Biomechanics, is voornemens om Adelinde Cornelissen aan te klagen voor dierenmishandeling. Kelly is van plan alles uit de kast te halen om deze zaak te winnen. Er zijn meerdere landen waarin burgers eerder succesvol een aanklacht hebben kunnen indienen wegens dierenmishandeling.

Ze geeft aan dat het gebruik van rollkur, een strakke neusriem en sporen bewezen pijnlijk zijn voor een paard. En dat ze vele foto's en video's heeft ontvangen waarop deze praktijken door Adelinde gebruikt worden. "Als dierenliefhebber kan ik dit niet negeren" aldus Kelly.

Ook geeft ze aan dat er juridisch advies is ingewonnen en dat ze op basis daarvan later met een statement naar buiten zal komen.

Update:

Adelinde heeft inmiddels al wel een reactie gegeven op de vermeende kaakfractuur.
“Just to get it off my chest,” she wrote, “no hairline fracture of any kind! I guess some people didn’t think the story was interesting enough. Anyway, I am just happy Parzi is happy and healthy again.”
(Bron: Horse and Hound)

Anoniem

Re: Adelinde mogelijk aangeklaagd om dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:55

Jeetje, ik ben ook geen fan van Adelinde en haar rijstijl, maar gun haar dit ook niet. Ben benieuwd hoe dit verhaal verder zal gaan....

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:56

Eerst maar eens zien en dan geloven. Ben benieuwd of we er nog meer van gaan horen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:58

Ze moeten de Nederlandse ruiters wel hebben zeg, Jur ook al. Terwijl als je naar andere combinaties kijkt dat hetzelfde of soms nog erger is.. Iets met monniken en gelijke kappen?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:59

Nou dan kan ze nog wel een flinke was lijst gaan aanpakken :=

Er rijden ontzettend veel mensen met (strakke) aansnoerneusriem en sporen...

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 11:59

Als er echt dierenmishandeling in het spel is vind ik dat daar naar gekeken mag worden.
Maar, laat ze dan alle ruiters aanklagen waar 'mishandelend' beeldmateriaal van te vinden is.
Van vrijwel elke combinatie op de OS zijn wel foto's te vinden, te maken of screenshots uit hun proeven te maken met een spoor erin, mond open, veel oogwit etc.

Het zo persoonlijk op Adelinde gaan gooien na hun OS debakel vind ik vooral heel 'makkelijk'.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:03

Debiel, ik vind Adelindes rijstijl ook niet de fijnste, maar ze heeft alles voor Parzival over.

En als die Kelly dit wint, dan mogen ze nog wel honderden andere ruiters voor de rechter slepen. Echt niet alleen Adelinde maakt deze 'fout'.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:05

Ik vind het ook wel goed dat het Nederlandse rijden eens onder de loep wordt genomen. Men heeft al veel te lang oogkleppen op. Ik schaam mij regelmatig op wedstrijd voor mijn mederuiters/concurrenten hoe je ze wilt noemen. En ook bij de hogere klasses me afgevraagd of dit allemaal nodig is om punten te rijden en zo ja waar we dan met zijn alle mee bezig zijn.

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:06

Zou me er niet te druk om maken.
Met totilas liep het ook met een sisser af.

Is gewoon aandacht trekkerij.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:07

Dus een Amerikaanse gaat een Nederlandse ingezetene voor de Nederlandse rechter dagen? Of denkt ze Adelinde voor de Amerikaanse rechter te kunnen dagen?
Of voor de Braziliaanse, aangezien de OS kennelijk de aanleiding zijn?

Ik wens haar veel succes :+

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:11

Goh... Enerzijds ben ik van mening dat die rollkur-methode eruit moet en dat er ook een serieus aan wat gedaan moet worden. Want zolang het op dit niveau beloond wordt, zal het toegepast worden.

Anderzijds krijg ik hier ook het gevoel bij dat mevrouw nogal op zoek is naar aandacht en publiciteit.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:11

Ze heeft dat paard gereden terwijl zijn kaak was gebroken/gescheurd... Valt zoiets dan echt niet op voordat je gaat zitten? Ik had eerst wel respect voor haar, dat ze halverwege de proef afgroette. Maar nadat die breuk bekend was, ging ik toch twijfelen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:13

Pfff, dan had ze haar pijlen beter op haar landgenoot Steffen Peters kunnen richten. Wat heb ik me daar aan geërgerd met name in de GP.

ElSea

antje_vip schreef:
Ze heeft dat paard gereden terwijl zijn kaak was gebroken/gescheurd... Valt zoiets dan echt niet op voordat je gaat zitten? Ik had eerst wel respect voor haar, dat ze halverwege de proef afgroette. Maar nadat die breuk bekend was, ging ik toch twijfelen.

Was het geen insectenbeet dan?

Cardy

antje_vip schreef:

Maar is dit ook daadwerkelijk zo? Want een insectenbeet of scheur in de kaak zijn wel 2 hele verschillende dingen.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:14

antje_vip schreef:

Hij heeft helemaal geen breuk in zijn kaak.
Ik vind het vooral aandacht trekkerij van de aanklaagster. Nee, ik vind adelinde ook geen hele fijn rijstijl hebben. Maar ze heeft wel alles over voor Parzival.
Laatst bijgewerkt door liedjuh2 op 15-08-16 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:15

Er zijn zoveel dieren die echt mishandeld worden. Waarom richt zij zich niet daarop? Maar nee, altijd weer de top.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:16

Danielleeee_ schreef:
Debiel, ik vind Adelindes rijstijl ook niet de fijnste, maar ze heeft alles voor Parzival over.

Dat betekend nog niet dat hij vriendelijk gereden word.
Blauwe tongen & tong over het bit is niet echt vriendelijk rijden.

Maar van mij mag die hele paardensport wel eens flink onder de loep.
Dat je paard een gouden randje op stal heeft en zn baas geld heeft betekend niet dat t paard het beste plekje vd wereld heeft.

Ik heb met redelijk afschuw naar de dress + springen gekeken.
Zijn zat ruiters / trainers die zich even achter de oren moeten krabben.
Maarja, geld..

MariekeS_

antje_vip schreef:

Die theorie is bedacht door een Amerikaan op basis van foto's van Parzival.
Adeline heeft in haar laatste FB update het genoemd en met een knipoog vermeld dat Parzival geen scheuren in z'n kaak heeft.
Die kaak is ook op Xray geweest voordat ze uberhaupt de ring in ging. Ik mag toch hopen dat de FEI officials van de vetcheck een paard met een gebroken kaak niet groenlicht geven.

aslo

antje_vip schreef:

En zo komen de fabeltjes de wereld in ;(

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:17

Oh, dat was dus weer stemmingmakerij

Laurie

aslo schreef:
antje_vip schreef:

En zo komen de fabeltjes de wereld in ;(

Zeg dat :(:)

Gruis

Ach, in haar eigen land neemt al niemand haar serieus en je moet natuurlijk wel iets doen om een beetje in the picture te blijven. Het zou mij in ieder geval ten zeerste verbazen als hier iets uitkomt. :Y)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:18

Ik vind dat de volledige top van de ruitersport onder de loep moet. Ik blijf het namelijk belachelijl vinden dat hoe hoger je niveau is hoe meer hulpmiddelen je gebruikt. Je zou zeggen als je z kan rijden kan je dus goed rijden en heb je al die shit niet nodig.

Ben allang geen fan meer van de zogenaamde paardensport. Je ziet te vaak dieren die pijn hebben en ruiters die hun frustratie op de dieren botvieren.
Je ziet weinig vriendelijke samenwerking tussen mens en dier.

En adelinde is niet de enige die dat doet.
Maar goed die Amerikaanse mevrouw moet denk ik lekker beginnen bij de Amerikaanse ruiters die zijn geen haar beter.

Lijkt beetje op zwarte Piet verhaal. Is ook een Amerikaanse geweest die dat heeft aangezwengeld.
Valt er geen sensatie meer te behalen in Amerika ofzo en zijn. Wij daarom aan de beurt

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 12:18

Dan kan je elke ruiter wel aan gaan klagen..