Penelope Leprevost onder vuur na bestraffing paard [video]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Penelope Leprevost onder vuur na bestraffing paard [video]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 20:39

* http://www.bokt.nl / http://www.expressen.se

Afbeelding
Archieffoto met Flora de Mariposa. Foto: Sjoert.com

De Franse springamazone Penelope Leprevost is sinds de Gothenburg Horse Show flink onder vuur komen te liggen. De reden van alle commotie is een video waarop te zien is hoe zij haar springpaard Vagabond de la Pomme flink berispt nadat het dier struikelde tijdens het uitdraven.

Leprevost deed met de bruine mee aan de Wereldbekerfinale Springen in het Zweedse Gothenburg. Na haar laatste ronde werd zij gefilmd op het losrijterrein terwijl zij het dier uitdraaft. Vagabond de la Pomme struikelt en kruipt nog enkele passen op de knieën voort alvorens het weer in de benen komt. Leprevost reageert op een manier die veel toeschouwers en mensen op sociale media doet schrikken. Lotta Amnestal, woordvoerdster van de Zweedse hippische bond, laat weten dat zij niet blij is met de reactie van Leprevost: "Ze trok het paard stevig in de mond en sloeg het op de hals, ze deed alles wat ze kon. Ze overdreef en gaf het paard dubbele signalen. Het paard stopte wanneer zij hem in de mond trok, maar vervolgens sloeg zij hem om weer vooruit te gaan."

Klik hier voor de video

different1

Re: Penelope Leprevost onder vuur na bestraffing paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:43

Dat je het paard op het moment van struikelen uit reactie in z'n mond trekt danwel een schop geeft is tot daar aan toe, niet mooi maar kan ik me voorstellen.
Wat deze amazone deed vind ik ver over de grens van acceptabel gaan en het is niet meer dan terecht dat zij nu onder vuur ligt.
Het houd niet op bij de schoppen nadat hij weer staat, een ronde verder gaat het helaas weer verder met straffen.
Ik vind het verbijsterend dat er op dat moment blijkbaar niet is ingegrepen maar dat er nu pas actie komt nav het filmpje.

Koekeroekus

Re: Penelope Leprevost onder vuur na bestraffing paard [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:45

Ik zie alleen twee foto's in de video?

Vind het van wat ik zie wel meevallen, misschien ook schrik van de ruiter dat ze hem in z'n mond zit.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:48

Ik deel de mening van different1 helemaal..... waarom dat dier na een ongelukje zo natrappen (letterlijk) en vervolgens keihard op de rem trekken (meerdere malen)... tssss. Belachelijk!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:49

video zijn een paar snapshots van wat er gebeurd is?

ziet er uit als een schrikreachtie gevolgd door een ruiter in onbalans die de teugels meetrekt..
maar ja, zoals ik zei, het zijn snapshots geen lopende video?

natuurlijk is het overtrokken als het dier al weer staat om dan alsnog ook een klap op de hals te geven .. ik kan mij voorstellen dat ze in schrik gereageerd heeft als het onverwacht gebeurde..

dat maakt het niet goed. Maar als het nu een staaltje paardenmishandeling was zonder enige aanleiding dan kan ik mij nog wel vinden in boos of verontwaardigd reageren.. IN geval van schrik en overtrokken reageren, is een reprimande om het voortaan anders op te lossen meer dan voldoende..

tenzij de beelden natuurlijk zouden uitwijzen dat de situatie alweer onder controle was voor ze begon te trekken en een klap uitdeelde. maar zo zien de paar foto's er niet uit.

kijk ik samen met koekeroekes naar een ander filmpje dan Different?
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 29-03-16 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:49

Die moet lekker gaan touwtrekken en heel ver uit de buurt van paarden blijven!! Zeker op dit niveau mag je toch verwachten dat een ruiter beter weet dan dit. Had al een filmpje voorbij zien komen op fb, filmpje bij dit bericht is niet heel duidelijk idd

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 20:50

Ik heb even een extra link van een andere video toegevoegd! Moeten jullie even kijken welke het wel bij jullie doet! (Hier doen ze het beide nl.)

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:51

Ik zie wel gewoon bewegend beeld. Maar ik schrok echt, dit kan gewoon niet.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:51

Née er is een film. Paard valt op knien en sta terug op. zij trekt op de teugels voor haar evenwicht, OK. Daarna kijkt ze of allés OK is, paard staat stil en braaf. Dan trekt ze weer in de mond en met haar sporen erbij. Dan vertrekt ze opnieuw en stopt ze haar paard wild met de teugels en sporen tegelijk.

Mariska14015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:52

Hier ben ik ook echt niet van gediend. Ben al geen voorstander van rijden met sporen, maar om met sporen zo er in te gaan vind ik echt niet kunnen. Bovendien geeft ze echt onwijs tegenstrijdige berichten aan het paard, wees duidelijk! Ik kon het filmpje op de ene ook niet zien, vond het er filmpje er toch erger uitzien dan die paar foto's
Laatst bijgewerkt door Mariska14015 op 29-03-16 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:53

Elena, het gaat inderdaad verder. Ze trekt hem overeind en geeft hem nog een schop, daar kan ik inkomen. Vervolgens checkt ze zijn benen, ramt hem naar voren, trekt hem op zijn ho, en herhaalt dit enkele keren.

vur

Gewoon een half jaar schorsen. Misschien dat ze het dan (af)leert.

Saskia9

Ongelofelijk.... Zoiets moet toch niet kunnen.. en zeker niet op dat niveau!

elenaMM77

Focussed schreef:
Ik heb even een extra link van een andere video toegevoegd! Moeten jullie even kijken welke het wel bij jullie doet! (Hier doen ze het beide nl.)

je kunt dat snapshot filmpje beter weghalen Focus,
want die geeft echt een heeeeeeeeeeel ander verhaal dan het lopende videootje..

die drie foto's lijken achtereen te zijn.. niet, paard staat al weer stil onder haar, ze zit te prutsen, hij spant misschien een spier aan en dan de sporen erin en achterover trekken als hij naar voren schiet.

geen goed woord voor over zoals het lopende filmpje toont..

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:54

En straffen dat mens.Die is niet goed snik.
Paard struikelt, ze staat stil om te controleren om hem vervolgens kei hard vooruit te schoppen en aan de noodrem te trekken.Arm paard.
Mag hopen dat ze een schorsing krijgt, afstraffen dit gedrag

Mariska14015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:55

elenaMM77 schreef:
Focussed schreef:

je kunt dat snapshot filmpje beter weghalen Focus,
want die geeft echt een heeeeeeeeeeel ander verhaal dan het lopende videootje..

die drie foto's lijken achtereen te zijn.. niet, paard staat al weer stil onder haar, ze zit te prutsen, hij spant misschien een spier aan en dan de sporen erin en achterover trekken als hij naar voren schiet.

geen goed woord voor over zoals het lopende filmpje toont..

Had precies hetzelfde. Keek eerst de ander met foto's en je krijgt echt een heel ander beeld.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:55

Ja, dat tweede filmpje doet het wel.

Nu ben ik het eens met de andere, dit slaat werkelijk nergens op. En het is d'r eigen schuld dat ie op z'n bek gaat, hij loopt te sloffen als een malle. En hem actief houden nadat ie gevallen is, is natuurlijk onzin.

Terecht dat ze kritiek krijgt!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:56

Jeetje ik dacht in eerste instantie: 'zal wel weer meevallen.' Maar ik vind het, na het zien van het filmpje, toch niet meevallen. Beetje onterechte rare actie van de amazone.
Laatst bijgewerkt door Nadine_S op 29-03-16 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:56

Nooit meer terug laten keren in de sport. Totaal nutteloos zoals ze later verder gaat met bestraffen. Het valt me trouwens wel op dat de andere Ruiters totaal niet reageren ze kijken zelfs niet op. En lopen er op zo'n niveau ook geen inspecteurs achter de schermen?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:57

Wereldwijd opheft hier over. En maar goed ook! Dit soort gedrag moet mijne inziens bestraft worden. Of het nou wel of niet in de ring gebeurd. Het is goed dat heel Facebook er van overloopt. Misschien gaat men er dan een keer wat aan doen. Er is teveel dierenleed in de paardensport...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:57

Kijk dat je het paard flink been geeft tijdens het vallen of iets anders doet dat niet zo slim is wellicht, kan ik me iets bij voorstellen, want dat is gewoon een reflex. Maar zij gaat pas na afloop willens en weten straffen en dat vind ik geen enkele meerwaarde hebben in de opvoeding van het paard en ik vind het gewoon not done. Hou hier helemaal niet van.
Terecht de kritiek.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 20:58

Gadverdamme wat een vreselijke vertoning. En dat durft zich professional te noemen. Bah bah

Pallatin

Bah....leprevost valt flink van haar voetstuk...de eerste schrikreactie snap ik nog wel, maar wat ze erna doet klopt van geen kanten

Eliine

De logica van deze afstraffing ontgaat me echt volledig. Arm paard, doet niks verkeerd en dan zo in de mond gerukt en in de buik getrapt worden :n schorsen die handel, zo ga je niet met je paard om.

Mischa

Jeetje wat een nijd zeg! Dat arme dier struikelt gewoon, zoals iedereen dat wel eens heeft. Echt rijontzegging hoor!