Ik heb veel plezier van jordy gehad, veel met hem bereikt. Een foto van dit jaar. Niet beseffende dat het 1 van onze laatste ritjes zou zijn.

In juli heb ik nog meegedaan aan de Paardendagen in Driesum-Wouterswoude.2e geworden op het Open frieskampioenschap barrelracen. Kort daarna nog aan het ponyracen geweest in Drogeham, 1e plaats! En dat was dan ook onze laatste wedstrijd... Ik was natuurlijk te groot geworden, jordy deed het ook leuk voor het karretje en daar gingen we dan mee verder waren onze plannen. Helaas ging jordy dit winter ontzettend snel achteruit, op papier stond dat Jordy 20 jaar zou zijn. Zijn tanden bleken toch iets anders, hij knapte nooit op en de veearts snapte het ook niet. Na heel wat onderzoeken zijn we er achter gekomen dat Jordy 10 jaar ouder is dan dat op papier bleek te staan. Contact opgenomen met de vorige eigenaren die ik via via weer terug heb gevonden, en die gaven de bevestiging dat Jordy zijn paspoort later is aangevraagd. Pff, dan schrik je wel even. Na dat besef, 29 jaar en dan nog 2e geworden op het kampioenschap. Hij toonde altijd een sterk karakter, en dat is nu wel even bevestigd! Vorige week zijn we er achter gekomen dat Jordy kanker heeft aan de slijmvliezen en daarom niet goed meer zijn eten kan wegkrijgen etc. We hebben er lang over nagedacht, misschien is inslapen dan wel de beste oplossing. Alleen, ondanks dat hij even 30 jaar is, was zijn karakter veels te sterk om hem in te slapen. Zijn lichaam is dan wel bijna "op" maar zijn karakter is veels te wils.
Hij heeft verder geen pijn, dus hij mag heerlijk van zijn oude dag genieten en hoeft niks meer te doen. Het is wel aftellen, kan elk moment over zijn maar ik mag terug kijken na 7 geweldige jaren met een top pony. Afgelopen zaterdag heeft een vriendin ons vast gelegd op de foto. En ik ben heel blij met het resultaat!

z'n knotje was uitgegaan

zijn heerlijke koppie

Ik ben zo blij met hem! Bedankt voor het lezen!

geen commentaar dat ik te groot ben,dat snap ik zelf ook

Foto's gemaakt door: Danique Meulenaar