Mijn prachtige Welsh-Arabier & Arabisch Volbloed <3 <3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AdemoJoey

Mijn prachtige Welsh-Arabier & Arabisch Volbloed <3 <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 12:36

Mijn lieve Ademo, al 17 jaar mijn grootste maatje, mijn grootste liefde en gelukkig nog steeds bij mij! Wat hebben we mooie jaren gehad, zoveel mooie dingen meegemaakt; buitenritten, trainen, workshops, wedstrijden, vakanties én in 2015 een fotoshoot; 2 zelfs! De eerste was door Kim's Fotografie eind juli op een ongelofelijk hete dag van rond de 35 graden en de 2e was begin oktober door CV-pictures. Fantastische momenten, ik ben zo dankbaar!

Ademo (welsh-arabier, 19 jaar, zelf beleerd) staat helaas op vervroegd pensioen. Op zijn 15e (4,5 jaar geleden) liep hij zelf een diepe beenwond op, die te goed geheeld is eigenlijk; zijn spaakbeen is aan zijn ellepijp vastgegroeid. Hier kwamen we pas later achter, doordat de eerste 6 dierenartsen aangaven dat er niets aan de hand was. Vervolgens kwam ik er eind 2014 achter dat hij Cushing heeft, in juni 2015 dat hij kankergezwellen heeft en een aantal dagen later dat hij een gebitsziekte (EORTH) heeft.. Voor de Cushing krijgt Ademo medicijnen.
Zolang Ademo happy is mag hij op deze aarde blijven en gelukkig is dat nog steeds het geval! Ik zie hem elke dag, poets hem regelmatig en ook wandelen we regelmatig even lekker buiten :)

Mijn trots :+:

Afbeelding

Mijn vriend

Afbeelding

Mijn grote liefde!

Afbeelding

Samen

Afbeelding

Zoveel vertrouwen <3

Afbeelding

Aangezien ik er enorm veel verdriet van heb dat Ademo en ik samen niet meer echt dingen kunnen ondernemen en het de afgelopen 4,5 jaar continu een rollercoaster was met hoop en dan weer enorm veel verdriet, heb ik uiteindelijk (na veel rekenwerk) besloten dat ik er graag een paardje bij wilde. Ik mis mijn passie namelijk enorm, het samen ergens naar toe kunnen werken, het samen kunnen opbouwen, de voldoening als je samen geniet en als je samen groeit. En toen kwam Anouar Flash Star op mijn pad... Een helemaal groene 3-jarige volbloed arabier hengst!

Anouar heeft zijn hele leven op het land gestaan, bij andere hengsten in verschillende leeftijden. Alleen voor chippen, entingen en ontwormingen is hij kort in contact met mensen geweest. Hij was dan ook enorm angstig, aanraken kon je hem niet. Een pink bewegen was al teveel :p Na de 2e bezichtiging heb ik hem op 8 juni 2015 laten keuren en na de goedkeuring heb ik hem laten castreren. Vervolgens kwam hij 1,5 week later op 18 juni bij mij :D Hij had in die laatste 4 weken daar voor het eerst op stal gestaan, halster om e.d. Anouar was echter wel echt heel erg angstig voor aanrakingen.

In de tijd die volgde heb ik ontzettend veel vertrouwen met hem opgebouwd; aanraken, halster om doen, aanraken met carrot stick, borstelen, aanraken met plastic zakjes/zakken, voetjes geven, oren aanraken, vloeistof in mond kunnen spuiten,benen afspoelen, druk van halster, met paraplu lopen, aan longeerlijn stappen en draven, buiten wandelen en ik heb (alleen voor de ervaring) 6 weken geleden voor het eerst een westernzadel op zijn rug gelegd en hier heeft hij rustig wat mee gestapt aan de longeerlijn in de round-penn. We bouwen alles heel rustig op, wat naar mijn idee bij Anouar extra belangrijk is. Hij kan vanuit 'het niets' ineens volledig in paniek raken en dan is hij niet bereikbaar. Al is dat al wel een hele tijd geleden en zoekt hij mij nu op als hij iets spannend vind :)

Helaas heeft hij van 18 juni tot nu flink wat medische tegenslagen gehad; o.a. ontstoken castratiewond, direct gevolgd door onhoudbare jeuk en een flinke wormenbesmetting (waarschijnlijk door verlaagde weerstand; stress gehad en een flink zware antibioticakuur van 14 dagen). Vandaar dat hij er op de foto's van oktober minder goed uitziet. Afgelopen december raakte hij kreupel door een trap van een paard en hij heeft, net zoals 80% van de paarden op het pension, mok. Hij loopt inmiddels gelukkig weer goed en de mok is aan de beterende hand! Nu alleen de teruggekomen jeuk (na het stoppen met vitaminesupplement/probiotica en drainage) verslaan, ik hoop dit te gaan doen door over te stappen van Subli basisibrok naar Fibra. Ik wilde Anouar in april gaan beleren als hij 4 jaar is, alleen kan dit door alle lichamelijke tegenslagen die hij heeft gehad mogelijk toch later worden. Ik wil dat hij daar lichamelijk en psychisch meer dan sterk genoeg voor is.

De eerste ontmoeting tussen Ademo en Anouar *\o/*

Afbeelding

Beauty!

Afbeelding

Ook het rode halster kun je goed hebben, knapperd! =:)

Afbeelding

Wij werken aan vertrouwen <3

Afbeelding

En daar zijn wij ook al heel ver mee!

Afbeelding

En natuurlijk mag ik ook mijn grote andere vriend niet vergeten, onze lieve hond Kirtonmae Sir Higgins *\%/*

Afbeelding

Als laatste een mooie afsluitende foto van mijn 2 beauty's samen <3 Aangezien Ademo nogal heftig kan reageren sta ik er allesbehalve charmant op, maar ik vind hen er wel echt top op staan, dus gelieve naar hen te kijken :+ *D

Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie van ze vinden :)

goriginal

Re: Mijn prachtige Welsh-Arabier & Arabisch Volbloed <3 <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:43

Prachtige paardjes heb je, vooral die arabier, wat een fijn koppie heeft die! :D

Hafje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:43

ooh, wat een mooi topic! De liefde voor je eerste paardje en wat een parel is Anouar!
Veel plezier met hem en veel topics openen over deze kanjers!! :j

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:45

Wat een knappe kerels zeg! :D

Nog heeeel veel geluk gewenst met hem en idd vaker foto's spammen :D

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 13:16

Dank jullie wel! Ik hoop nog vele foto's van hun te kunnen maken, dus dat komt goed!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 18:04

Wat een prachtig koppie heeft je Arabiertje zeg. En wat goed dat je van niks kunnen naar langzaamaan een paard wat dingen steeds meer accepteert. Ga je later alleen maar een fijner paard aan hebben omdat je hem met vertrouwen alles leert. Veel plezier met hun maar gaat vast goed komen :D .

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 18:10

Wat een plaatje, je Arab! En je ouwe mannetje ook absoluut. 17 jaar is ook nogal een tijd...

Een westernzadel lees ik...? *\o/* Ben je al bekend met de DAWRA?

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 19:25

Bedankt Manon-S! Het is ook super om zo samen met hem te groeien! Het is al een heel mannetje. . Door alle ervaringen wordt hij ook zekerder en dat is te merken in de groep :p van onzeker onderdanig paard naar een showbink :o :D

Ja Rije, Ademo mag er ook zeker zijn! Ik wil ook echt niet dat hij wegvalt bij Anouar, dan doe ik hem absoluut geen recht:dus kijk ook vooral naar mijn oude topics :D Ademo en ik waren echt een team en eigenlijk had hij zelfs nog meer uitstraling dan Anouar :) we zijn dan ook meerdere keren gewezen op het starten bij de DAWRA,dat leek me fantastisch, hij kon zo mooi showen! Maar helaas waren die wedstrijden vaak te ver weg en was ik aan de WRAN al aardig wat geld kwijt :) zijn er inmiddels al wat meer wedstrijden in het Noorden? Zou me geweldig lijken! Ik zit ook aan endurance te denken... :D

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:30

Ja je "oudje" mag er ook zeker wezen, wijs koppie! Wat is de afstamming van je Arab eigenlijk?

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 09:32

Wat een prachtige paarden heb je! En vorig jaar was medisch betreft wel een rotjaar zeg! Ik hoop voor je dat dit jaar gezonder mag zijn :(:)

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 10:14

Dank je Manon_S! Ademo is ook echt een heel bijzonder paard, we hadden een fantastische samenwerking en echt hele speciale band :) Ik ben ook echt heel blij en dankbaar dat hij nog steeds bij me is :)

Anouar heeft een hele mooie afstamming. Anouar zijn vader is QR Marc en zijn moeder is de Poolse Arabier Fraskata. Ik begreep van een Bokker dat Fraskata heel mooi oud bloed heeft en zelfs op de baan gelopen heeft. En QR Marc is in 2011 en 2012 als mooiste paard ter wereld uitgeroepen. Ik denk alleen eerlijk gezegd dat ze mooiste Arabier bedoelen?

Dit is QR Marc:
Afbeelding

En dit is Fraskata:
Afbeelding

Ademo heeft ook een hele goede paps: Amonza Ox :) Dit is een foto van inmiddels bijna 2 jaar geleden waarin ik zijn vader heb mogen ontmoeten :D Hij is hier 23 jaar oud:
Afbeelding

Ademo zijn moeder is Marianne, een Nederlandse pony met Arabisch bloed (NRPS)

En Maaikevdk: het was zeker een medisch rotjaar -O- Het goede wat ik er wel uit kan halen is dat Anouar nu aan veel verschillende dingen is gewend, zoals iets in zijn mond spuiten (dit kon hij nu zelfs 2x helemaal los!) en zijn benen af laten spuiten, wat hij echt verschrikkelijk vond in het begin (hij kan blijkbaar razendsnel naar achteren draven :')). Na veel geduld kan ik hem nu inmiddels met 1 hand vasthouden en met de andere hand zijn benen afspoelen. Toch echt wel successen :D
Laatst bijgewerkt door AdemoJoey op 23-01-16 10:51, in het totaal 2 keer bewerkt

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 10:20

Beide prachtige paardjes!

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 10:51

Dank je wel Piezze!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:09

QR Marc ken ik wel, ook in het echt gezien. Bloedmooi paard! Ja klopt idd en hij is zo'n 4,5 miljoen dollar waard ofzo dacht ik. De moeder ken ik niet :) .

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 11:58

Wat zijn ze gaaf :D

arth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:15

Mooie paarden <3
Ademo lijkt op mijn paard dat verkocht is :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 13:40

Haha, ik heb ook zo'n geval als Anouar, je krijgt er grijs haar van maar als je weer een stap hebt bereikt ben je on top of the world! :D
Ademo is ook ontzettend leuk, heel mooi die twee!
Succes! :))

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 14:35

Wat gaaf Manon_S dat je QR Marc in het echt hebt gezien!! Lijkt me heel indrukwekkend!

Bedankt voor de leuke reacties Eline91 en Arth! Ik hoop dat de keuze voor het verkopen van jouw paardje jouw eigen keus was Arth, dat maakt het hopelijk iets makkelijker.. :(:)

MirandaFuego, ik heb inderdaad op grijze haren gecheckt bij de foto's :P Maar inderdaad, als je wat bereikt dan ga je dansend het leven door! Ik kan er echt wel 2 dagen helemaal vol van zijn :D Arm vriendje :+ Bedankt voor je leuke reactie!

En ik zag nu net ook dat Ademo en ik op de Hoofdpagina van Bokt staan!! Wat super leuk! Ik weet niet wie dit regelt of geregeld heeft, maar in ieder geval hartstikke bedankt! It made my day!

taff

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:35

mooie foto's tess
ademo is volwassen geworden hij was toen zoo;n puber, en nu heb je er weer een bij
wens je nog een mooie en onbezorgde tijd met ze.

lovesky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 16:45

Wat een plaatje /3 :j <3

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 18:56

Wat een prachtige paarden heb je!
Hoop dat je samen met je beestenboel nog een hoop mooie momenten gaat beleven.
En dat het blessure leed nu achter je kan laten.

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 21:55

Dank je wel taff! Ademo was inderdaad toen nog een puber, mooie tijd! En wat zijn we gegroeid :)

Heel erg bedankt allemaal! Ik hoop het ook zeker Linnie050! Daar gaan we voor :D

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:50

Wat een mooie paarden heb je. Heb genoten van je verhaal en de foto's. Jaren geleden zat ik in dezelfde situatie. Mijn destijds 17 jarige Arabier had artrose en kon niet meer gereden worden. Toen ook een nieuwe Arabier gekocht om op te leiden en te rijden. Ik heb ze samen nog 7 jaar gehad was een mooie tijd. Geniet van je paarden en veel succes met Anouar.

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 19:51

Wat een leuke reactie Karoune! Dank je wel! Leuk om te lezen dat je zo genoten hebt van ons verhaal en foto's :) en inderdaad een vergelijkbaar verhaal, triest maar wel bijzonder! En zeker wel heel erg mooi dat je nog zo'n fijne tijd gehad hebt! Die herinneringen blijven en zijn onvervangbaar!