Een interessant topic over hoe een moederloos veulen opgroeit en ervaringen kunnen delen over de aspecten die voor gaan komen zoals bijvoorbeeld de opvoeding, gedragsverandering, groei en natuurlijk de verschillende situaties waarom een veulen moeder loos is geworden.
Mighty's moeder kreeg toen hij 4 maanden oud was zomaar opeens koliek. De koliek was zo erg dat Image naar me hinnikte toen ik aankwam en ik al voelde dat er iets niet goed was. Toen ik kwam voeren ging ze voor me staan en liet ze zich voor mijn neus op de grond vallen. Na 3 bezoeken van de dierenarts bleek alles weer rustig en kalm te zijn maar toch wilde ik met haar naar de kliniek om even te pijlen dat ze niet nog eens pijn kreeg en ze vaker gevoelig was voor koliek. (al haar hele leven). In de kliniek bleek dat ze altijd al een iets gekantelde darm heeft gehad waardoor er altijd een stuk vernouwde darm zat. Dat verklaarde dus de gevoeligheid op koliek. Haar overlevingskans was 60% en het kwam allemaal goed. Tot ze de volgende dag een aanval had gekregen die zo erg was dat de koliek dus niet meer goed kwam en dus nog maar 30% overlevingskans had.. (Dan schrik je) Opereren was voor 30% dus geen optie en we hebben moeten kiezen om haar in te laten slapen.

Mighty en ik hebben samen afscheid genomen en we zijn nu dubbel zulke goeie vriendjes geworden sinds dat moment

Ik ben benieuwd wie zich meld en wie gaat volgen om te zien hoe deze paarden opgroeien en/of mee omgegaan wordt!!