MarloesHJ schreef:Ik heb er serieus na gekeken na het afronden van mijn bachelor (HBO), maar ze willen eigenlijk alleen maar studenten tegenwoordig hebben die een 8 of hoger stonden op het HBO, veel trajecten worden niet meer mogelijk gemaakt ondanks de toezeggingen (ongeacht je cijfers) die ik heb gehad toen ik aan mijn HBO-opleiding begon, ik had van tevoren al geïnformeerd bij de uni. Ook moet je kritisch kijken naar de nieuwe regel met betrekking tot twee bachelors volgen (zowel op HBO of uni) want dan kan je wel eens voor een vervelende verrassing komen te staan mbt het collegegeld.
Uiteindelijk komt het er op neer dat ik niet meer verder ben gegaan met studeren, nu geldt dit in mijn geval en heb ik een andere (ook medische) opleiding gevolgd. Maar helaas heb ik gemerkt dat het doorstuderen ook met behulp van een minor niet echt meer mogelijk is.
Ondanks onze zogenoemde geweldige kenniseconomie. Laat je dus goed informeren van tevoren en ik zou er zelf denk ik voor kiezen om toch een deelcertificaat te gaan halen zodat je naar het VWO kan, of deelcertificaten halen om geneeskunde te gaan studeren en dit niet via een HBO-opleiding. Als je al je propedeuse in een jaar haalt geeft dit nog geen garantie dat je ook daadwerkelijk bij de universiteit terecht kan. Ik zou gewoon contact opnemen met de universiteit en je het door een studiebegeleider het laten uitleggen, dit had ik ook gedaan maar ondanks dat van een koude kermis thuis gekomen toen ik mij wilde inschrijven...
Welke hbo opleiding heb je gevolgd?
Ik zit er ook aan te denken om hbo psychologie te studeren ( Mij lijkt mensen helpen een van de leukste dingen die er zijn , klinkt misschien heel clique maar vooruit maar )