Een jaar lang met Jauke en Llevado

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amable

Een jaar lang met Jauke en Llevado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 13:56

Alweer een jaar voorbij, wat gaat het toch vreselijk hard! Het jaar begon tof met de commercial die in Belgie uitgezonden werd met Jauke in de hoofdrol :D

https://caviar.wiredrive.com/present-re ... 65090fe86d

Het blijft jammer dat die in Nederland niet op de buis komt, zou het zo tof vinden om mijn paard regelmatig langs te zien komen :D

1
In Februari kwam Nikki langs om te oefenen op studiofotografie, wat een gaaf resultaat!
Afbeelding

2
Afbeelding

Meer foto's kun je in de topics terug zien, de moeite waard! :D
[ITP] Andalusier Llevado in de studio met Nikki de Kerf!!!
[ITP] En ook fries Jauke in de studio bij Nikki de Kerf!!!

3
In maart was het de tijd van de necknominations. In de paardenwereld ging het er gelukkig steeds meer om dat je op een ludieke manier iets dronk dan dat je een flinke hoeveelheid alcohol achterover sloeg. Om toch in het alcohol-thema te blijven ;) was mijn thema voor de nomination carnaval :D Ik vond het filmpje geslaagd, dus zet hem er hier ook weer bij :D En wat hebben we een lol gehad bij het filmen!

4
Tevens deden we in Maart mee aan een fotomeeting, gezellig met een mooi resultaat :D
Afbeelding

5
Afbeelding

Ook hier kan je natuurlijk meer foto's in de betreffende topics vinden :)
[ITP] Jauke op fotoshoot 16 maart op de Regteheide
[ITP] Valk andalusier Llevado op de Regte Heide in Goirle!

6
Eind april mochten we weer aan iets bijzonders mee werken, een fotoshoot met mannelijk model, oud-profvoetballer Levchenko.
Afbeelding

Meer foto's staan in deze link http://fotoalbum.friespaardenforum.nl/g ... rah-Roffel De foto's zijn gemaakt door Deborah Roffel. Dit was het bokttopic [ITP] Fotoshoot met oud voetballer Evgeniy Levchenko..., 17 pagina's, combinatie mooie man met paard werkt overduidelijk prima hier :))

7
Uiteraard gaven we dit jaar ook weer meerdere shows, van een aantal zijn ook foto's gemaakt
Afbeelding

Deze foto's zijn in Juni gemaakt:
[VD-ITP] Foto's show paard & leven dag KNHS

En deze foto's werden in juli gemaakt:
[VD-ITP] Wederom wat foto's van een show en clinic :)

8
Rond deze tijd kwam ook de wintermode online van La Gauchita, vanuit dit merk kwam de vraag of Jauke met hun model samen model kon staan voor de wintermode, uiteraard kon dat :D
Afbeelding

Op deze site is de rest te vinden van wat ze gebruikt hebben :) http://www.lagauchita.eu/en/

9
Uiteraard waren we in September ook weer te vinden op Horse Event, uitje van het jaar!
Afbeelding
Meer foto's :D [HE] Amable Vrijheidsdressuur op Horse Event

10
Eind september deden we mee met een fotoshoot met een stel top-fotografen! Het was ook nog eens prachtig weer, echt een heerlijke dag! En wat zijn er een geweldige foto's uit gekomen, kijk maar! *\o/*
Afbeelding
En de link naar meer foto's van Jauke [ITP] Jauke @ fotoshoot op het Herperduin

11
Ook Llevado was mee!
Afbeelding
En hier is de rest van zijn foto's te vinden [ITP] Valk andalusier Llevado tijdens fotoshoot Herperduin

12
Uiteraard deden we ook VD tijdens deze shoot :)
Kijk, alle 4 de voetjes van de vloer!
Afbeelding
[VD-ITP] vd tijdens fotoshoot in Herperduin met Jauke en Llevado

Eigenlijk is het hierna wat rustiger geworden, Sinds juli woon ik samen met een huisgenootje in een huis waar we de paarden aan huis kunnen hebben, ideaal, maar helaas bleek het toch lastig om samen eea te delen. Hierdoor heb ik ervoor gekozen om toch weer op zoek naar iets anders te gaan en daar ben ik de laatste paar maanden toch wel heel druk mee geweest. Eerst natuurlijk met alles thuis een beetje op orde krijgen, tot het moment dat je merkt dat het allemaal echt niet gaat, iets wat vreselijk veel energie kost, om daarna dus hard te gaan zoeken en nadenken over hoe en wat dan. Kwam nog bij dat de nieuwe poes die ik van mensen over genomen had niet alleen kwam [BB-ITP] Blauwe Rus Anushka drachtig, update p.6, bevallen! en een nest kittens is natuurlijk heel erg leuk, maar ook vreselijk intensief. Hierdoor al het andere op een wat lager pitje gezet. Neemt niet weg dat we wel een prachtig jaar achter de rug hebben waar we weer enorm veel leuke dingen in mee gemaakt hebben!

Dat 2015 maar net zo leuk, zo niet nog leuker, mag worden met een boel nieuwe uitdagingen!

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 14:29

Wat een fantastisch overzicht. Ik ben echt zo'n fan van jouw paarden en wat jij met ze kan. En dat Jauke zo ontzettend braaf is, zelfs midden in een woonkamer :D Geweldig! <3

JesdaJinn

Re: Een jaar lang met Jauke en Llevado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:22

Ik volg je topics altijd trouw!
Gave paarden en wat een band heb je met ze.

Veel succes en vooral plezier in 2015

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:26

Gaaaf :D , die met de oud profvoetballer blijft wel het gaafst hoor pff , tof stel paarden heb je ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:31

zuchttttttttt...... het is denk ik maar goed dat ik je paardjes niet gezien heb toen ik met die vriendin mee kwam om een van de kittens op te halen... ik denk dat ik gewoon geprobeerd had jouw brave Jauke in mijn kleine autootje te proppen :o
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-12-14 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:31

Heel eerlijk? Als ik de foto's zie denk ik gave paarden! Maar op HE vond ik het ontzettend tegenvallen, ik vond beide paarden ontzettend opdringerig naar jou en totaal geen respect hebben naar elkaar. Op het laatst ging je 'spelen', wat eigenlijk opjagen was, met Llevado terwijl Jauke op de hoefslag stond en Llevado liep Jauke gewoon letterlijk ondersteboven. Ik snapte dat niet zo goed en ik vind het jammer om dat live dus wel te zien.
Ik wilde dit toch gezegd hebben, niet om je af te branden maar om eerlijk te zijn.

Ik vind overigens de foto met de voetballer wel erg mooi!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 17:52

Wat een ontzettend gave paarden!
Er zitten echt super mooie foto's tussen.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-14 20:01

Dank jullie wel!

Joolien schreef:
Heel eerlijk? Als ik de foto's zie denk ik gave paarden! Maar op HE vond ik het ontzettend tegenvallen, ik vond beide paarden ontzettend opdringerig naar jou en totaal geen respect hebben naar elkaar. Op het laatst ging je 'spelen', wat eigenlijk opjagen was, met Llevado terwijl Jauke op de hoefslag stond en Llevado liep Jauke gewoon letterlijk ondersteboven. Ik snapte dat niet zo goed en ik vind het jammer om dat live dus wel te zien.
Ik wilde dit toch gezegd hebben, niet om je af te branden maar om eerlijk te zijn.

Ik vind overigens de foto met de voetballer wel erg mooi!

Eerlijk zijn mag altijd, ik had het gewaardeerd als je me naderhand had aangesproken, dan is het voor mij makkelijker om te reageren omdat ik dan nog precies weet wat er gebeurde op welk moment.
Ik neem aan dat je de zaterdag gezien hebt, toen was vooral Llevado namelijk vreselijk druk, drammerig en opdringerig. Kijk, normaal staan mijn paarden 24/7 buiten en kunnen hun energie dus goed kwijt. Helaas is dat op Horse Event niet mogelijk en staan ze dus ineens 24/7 op stal met af en toe een demo en 's avonds nog even een keer uit de stal. Niet te vergelijken met normaal en ja, daar reageren ze op. Persoonlijk vind ik het ontzettend tof dat ze ondanks een enorm energie overschot toch nog met mij bezig zijn en bereidwillig zijn om opdrachten aan te nemen. Ze zouden ook gewoon als een gek rond kunnen gaan stieren. Opjagen en spelen lijkt op elkaar, er is alleen een intentie verschil, dat voelt je paard. In dit geval was het bij Llevado ook enorm nodig, hij was zo wakker. Ik heb hem zaterdagavond nog een keer in de paddock gehad en hem uitgedaagd om zich helemaal te laten gaan, we zijn denk ik wel een uur bezig geweest waarin de meest zotte sprongen voorbij kwamen, hij ging echt helemaal uit zijn stekker. Dat had hij die middag niet gedaan, daar was toen ook geen ruimte voor, maar dat zat er wel al in.

Respect tussen de paarden onderling is hun pakkie aan. Jauke is oud en wijs genoeg om van zich af te bijten en als hij dat echt nodig vindt dan doet hij dat ook. Als hij zich aan de kant laat beuken dan is dat zijn keuze, daar bemoei ik mij verder niet mee. Voorheen deed Llevado dat ook bij mij, daar heb ik wel hard tegen op getreden en dat is er nagenoeg uit. Nadeel is dat Llevado van zichzelf vreselijk lomp is, als veulen al, als hij iets eng vond dan sprong hij standaard bovenop je of tegen je aan. We zijn ondertussen zover dat dat niet meer standaard is, maar hij is echt niet makkelijk geweest daarin. Mensen die hem als jong paard gekend hebben kunnen dat beamen. Het is ook niet voor niets dat Llevado nog niet mee de shows in gaat, de clinics zijn voorlopig uitdaging genoeg met en voor hem. Llevado heeft kort geleden ook voor het eerst een betaalde opdracht gedaan, hij mocht ook mee voor de fashionshoot van La Gauchita, spannend, want ik weet hoe druk en drammerig hij kan zijn, maar gelukkig vindt hij buitenrijden geweldig en deed hij het super, maar dat is bij hem echt nog niet vanzelfsprekend. Lees het topic van de voetballer, ook daar schrijf ik dat hij druk was ;) Jauke is wat dat betreft mijn steun en toeverlaat, die kan alles en dat zie je eigenlijk ook wel als je bijvoorbeeld dit topic terug leest :)

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 20:07

Ik ben helemaal verliefd op jouw valk, wat een pracht dier is dat! En ik ben normaal helemaal geen fan van friezen maar deze toont zeker karakter, dat vind ik dan wel weer prachtig. Maar die valk, wauw, wat een droompaard. Je bent vast heel blij met ze :)

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 20:17

Fantastische paarden, vind de foto's allemaal even mooi.

En Joolien, btje flauw dat je nu iets zegt over het optreden op Horse Event. Was inderdaad netter geweest als je dat destijds had aangegeven bij TS of in een HE topic ipv nu maanden later.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 20:25

Wat leuk om al die foto´s nog eens terug te zien, vooral die met die voetballer waren erg gaaf. Wat heb je toch een toffe paarden. De rust die Jauke altijd uitstraalt vind ik zo mooi om te zien.

(Heb trouwens net een leuk kledingmerk ontdekt in je topic.)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-14 20:31

Een mooi overzicht en wat een goed en eerlijk antwoord geef je Jolien. Top!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 19:01

Heb dit in het bijzondere kleurtjes topic al eens willen zeggen, maar aangezien ik daar (behalve als stille meelezer) niks te zoeken heb, doe ik het hier. Wat een prachtig dier is Llevado :~ Ik ben altijd gek geweest op valkjes, maar hij springt er toch wel tussenuit.

Jauke mag er trouwens ook zeker zijn <<)

Leuke foto's ts :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 19:05

Ik vind jullie zo gaaf! Alleen moet ik wel eerlijk zeggen dat ik jouw eigen kostuum wat minder fraai passend en flatterend vind. Dat doet imo wel wat afbreuk aan de plaatjes.
Mooi overzicht en duidelijke uitleg over het verhaal achter HE. Plaats je nog eens rijfoto's of filmpjes? :)

liviavdg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 19:46

Ik blijf beide paarden zo ontzettend gaaf vinden <3 Hoop in 2015 ook nog veel te zien van jullie

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 02:28

Leuk overzicht met prachtige foto's!
Die vd voetballer springt er voor mij echt uit, WoW! En ook de foto voor het kledingmerk, erg mooi.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 02:41

Wat een knap stelletje paarden heb jij <3

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 09:16

Jauke heeft zo' n mooie wijze blik <3
Lkevado zijn kleur vind ik zo speciaal, maar het is Jauke die mij het meest aanspreekt door zijn mooie blik.

groetjes van janouk, image en mij

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:50

Mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi mooi!!
Ik vind alles mooi!
Ben fan van Jauke!!
Gave foto's en leuk dat je zo van alles met haar doet!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:29

Jauke is een hij....

De foto met Lev springt eruit, allemachtig prachtig!!

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:43

Die met Levchenko :wow: Holy fak, dát is een gave plaat _/-\o_

Horsecheck

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 14:02

Hele gave foto's!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 16:52

Wow wat een mooie foto's heb jij toch altijd van je paarden <3 Maar ze zijn dan ook wel erg knap :P :+:
Leuk overzicht Daan! :D

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 17:54

Wauw wat een retegave foto's, stuk voor stuk!! En wat krijg jij veel gave dingen aangeboden zeg, enorm gaaf! :oo :))
Maar dat kan ook niet anders met zulke knapperds die zó veel bijzonders beheersen! :))
Leuk overzicht :D

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 19:29

Wauw! ik heb echt met veel plezier naar je jaaroverzicht gekeken! erg gave foto's zijn het allemaal! <3 ook heel mooi om te zien dat je zo n goede band met je paarden hebt! op naar een mooi 2015 met ook zoveel plezier! +:)+