Romy is een welsh van 24.
Ons eerste jaar is hier samengevat:
[JITP] ik en mijn baasje , van vroeger tot nu.
Het andere jaaroverzicht vind ik niet meer
Januarie
Ons jaar 2014 begon vrij goed!
Mijn pony was in topconditie, en ik had een leuk ruitertje voor haar gevonden.
Aan het begin ging het moeizaam, ze was namelijk alleen ''echte'' manegepony's gewend, en mijn pony is echt van een ander kaliber.
Ze hadden veel lol samen, en het meisje heeft op mijn pony leren springen, wat super ging!
Februari
Met het bijrijdstertje ging het aan het begin nog erg goed!
1.

2.

3.

Maar helaas vond het meisje crossen daar de wei als ze alleen was leuk, te leuk.
Waardoor ze mijn de hele rust waar we een hele tijd aan gewerkt hadden compleet kwijt was, het was alleen maar crossen. Ze had niet genoeg controle meer en met springen vloog ze met zo'n rotvaart op de hindernissen af dat de pony erlangs ging omdat ze echt niet uit kwam. Helaas heb ik dat niet op tijd gezien, en toen ik het in de gaten had was het eigenlijk al te laat.
Ik had ondertussen een ongeluk met een jong paard gehad, waardoor ik 4 weken op krukken moest lopen en de 1e week helemaal niet mocht lopen. Dus hebben we afgesproken dat ze haar tijdelijk alleen zou poetsen. Maar helaas liet ze na 2 keer poetsen niets meer van zich horen, waarschijnlijk omdat haar moeder het toch te gevaarlijk vond worden omdat er veel ongelukken op 4 weken tijd had meegemaakt. ( mijn tante haar been gebroken, vriendin zware hersenschudding en ik ook nog mijn binnenband van knie gescheurd, buitenband uitgerekt en kraakbeen beschadigd, andere knie alleen banden uitgerekt en ook nog de enkelbanden uitgerekt)
Maart
In maart heeft mijn broertje haar af en toe gereden, maar hij vind rijden maar af en toe leuk, echt niet elke dag of meerdere keren per week.
Ik kon helemaal niets met haar doen. Ze was zelfs bang voor mij omdat ik op krukken liep.
Toen is mijn broertje helaas gevallen waardoor hij niet echt meer durfde te rijden om mijn pony'tje.
4.

Voor mij waren het echt hele lange weken, de hele zomer heb ik niet kunnen en mogen rijden.
één keer ben ik erop gestapt, maar daarna helaas niet meer.
5.

April en Mei
Vreselijke maand waren April en mei, ik heb alleen vanaf de kant foto's kunnen maken met de spiegelreflex die ik nu toch had aangeschaft, vooral ook tegen verveling.
En dat terwijl mijn romy in topconditie niets aan het doen was in de wei. En dit gewoon de laatste zomer zou zijn dat ik er nog op kon...
6.

7.

Juni
In deze maand kon ik eigenlijk weer eens beginnen met rijden, ik ben OHZ toen teruggeschakeld naar 1 a 2 keer per week onder het zadel. We deden vooral schapen drijven en af en toe ook wat dresuurmatig.
Hier een topic van het schapendrijven:
[RIJ-ITP] Schapen drijven te paard met de camera vastgelegd.
8.

Jullie
In Jullie had ik en ponylief geluk.
Er kwamen 2 meisjes 3 weken op vakantie die zo met mijn pony wegreden.
Ze heeft op mijn pony leren springen, en echt een hele stap vooruitgemaakt tijdens het rijden.
Haar zit is veel en veel beter geworden en ze hadden echt heel veel plezier met zo'n tweetjes.
Ze is in het begin een aantal keer gevallen omdat ze te harde hulpen haf, maar dat was ze zo afgeleerd

9.

Ook haar zusje reed zo met mijn pony weg en heeft lekker tuigloos rondgecrosst op het einde.
Ze had van te voren nog nooit tuigloos of zonder zadel gereden.
10.

Echt doodzonde dat ze weer naar huis moesten, het was echt een leuke teams!
Augustus
In de vorige maanden had mijn broertje op een shetlander gereden, en daarmee het vertrouwen weer terug gekregen.
Ze zijn 2 keer per week serieus gaan rijden, en ik ben toen getopt met haar te rijden.
Samen hadden ze veel lol.
Hier zijn ze kersen aan het plukken.
11.

En hier zijn ze een dagje samen gaan zwemmen.
12.

13.

September.
In september is mijn broertje verder gegaan met rijden.
Het ging erg goed! En ook na een val in galop is hij gewoon dapper verdergegaan met rijden.
14.

15.

Oktober
In october heeft mijn pony'tje een vriendin die normaal in Zuid-Frankrijk woont leren rijden.
Ook is mijn broertje gewoon blijven rijden.
16.

November.
In November ben ik met mijn pony veel naast de fiets gaan fotograferen.
Onderweg maakte ik dan op mooie plekken foto's van haar.
17.

Een reactie zou erg leuk zijn!
Tot volgend jaar!

Maar zo te zien heeft ze een prima leventje!