Weglopen zonder betalen in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Weglopen zonder betalen in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 17:29

Zat net met mn vriend in een strandtent in Hoek v Holland, het was schreeuwend druk en we hebben een half uur gewacht voor we uberhaupt een eerste drankje mochten bestellen. Om ons heen zaten mensen te mopperen omdat ze al bijna 3 kwartier op de rekening wachtten. Een man en vrouw zijn uiteindelijk opgestaan en liepen weg met de woorden 'als ze ons geld niet willen dan maar niet'.
Ik vind dat best erg, heb ook wel eens de neiging hehad hoor maar ben toch te braaf voor zo'n actie :=

Ik was benieuwd wat de bokkers hiervan vinden, lopen jullie weg als het echt té lang duurt voor je bestelling komt of voor je kunt betalen?

Elise_0o

Re: Weglopen zonder betalen in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:31

Ik heb het tot nu toe nog nooit gedaan, maar heb wel een paar keer de neiging gehad om het te doen. Kan daarom dus ook niet zeggen dat ik het nooit zal doen :P

YellowGray

Ik ben een keer per ongeluk weggelopen zonder te betalen. Maar ik ben toen ook niet teruggegaan. :=
Ik vind het niet netjes om niet te betalen voor een dienst die wel geleverd is, maar ik zou ook nooit drie kwartier gaan zitten wachten op een rekening. Dan loop ik wel naar de bar toe. En fooi kunnen ze dan in elk geval wel vergeten :P

K_im

Ik zou dan gewoon naar de bar lopen om daar mijn geld af te geven.. Desondanks zou ik het wel schandalig vinden als je inderdaad drie kwartier moet wachten om te kunnen betalen, ik was na 15 minuten echt wel vertrokken (naar de bar dus wel te verstaan ;) ).

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:32

Mijn ouders zijn 1 keer weggelopen bij een café zonder te betalen, ze hadden al besteld en ik kwam iets later binnen met een ijsje. Ik was nog best jong. De eigenaar van het café heeft mij toen naar buiten gestuurd, ik moest maar een ijsje van hem kopen of ik mocht niet naar binnen.

Toen zijn mn ouders zo hop naar buiten gelopen := Is al wel lang geleden hoor haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:32

Nou ik heb het ook 1 x gehad samen met een vriendin.. In Scheveningen, drankje hadden we wel vrij snel en wouden meteen afrekenen, maar dat moest bij degene die onze bestelling had opgenomen.. We hebben serieus een half uur geprobeert te betalen, meerdere keren iemand aangesproken en steeds doorverwezen naar een ander (degene die drankjes bezorgden mochten niet afrekenen) Nou ja, op een gegeven moment vind ik het mooi geweest en toen zijn we ook weggegaan. Dus ja, als het écht zo lang duurt, dan hebben ze pech.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:33

Als het echt heel lang duurt zou ik het ook wel willen, maar weet niet of ik dat zou durven. :') Ik vind het best wel slecht als iemand heel lang op zijn bestelling moet wachten of zelfs op zijn rekening. Dan moet er wat mij betreft een extra personeelslid bij komen die dag want dat vind ik toch wel een beetje slecht. Vind het ook niet goed om weg te lopen zonder te betalen maar als je een uur moet wachten op je rekening...

Vjestagirl

Ghostattack schreef:
Mijn ouders zijn 1 keer weggelopen bij een café zonder te betalen, ze hadden al besteld en ik kwam iets later binnen met een ijsje. Ik was nog best jong. De eigenaar van het café heeft mij toen naar buiten gestuurd, ik moest maar een ijsje van hem kopen of ik mocht niet naar binnen.

Toen zijn mn ouders zo hop naar buiten gelopen := Is al wel lang geleden hoor haha

Nou vind ik dat op zich best logisch van die café eigenaar, zeker als hij ook ijs verkoopt.

NRJ

Als het me te lang duurt voordat ze de rekening brengen, ga ik aan de bar betalen en zeg er ook wat van. Maar weglopen? Nee, nooit O:)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:34

Vjestagirl schreef:
Nou vind ik dat op zich best logisch van die café eigenaar, zeker als hij ook ijs verkoopt.

Is het ook, maar om nou een klein meisje het café uit te schoppen := Ik mocht echt niet binnen komen.
Geen idee hoe oud ik was, maar in ieder geval erg jong. Niet ervan bewust dat ik met ijsje niet naar binnen zou mogen, mijn ouders zaten immers binnen en daar ging ik natuurlijk naar toe.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:35

Ik ben zelf nooit weggegaan zonder te betalen, mag dat duidelijk zijn. Maar soms kan ik er écht van balen als het heel lang duurt voor ik kan betalen. Zo heb ik wel eens een theatervoorstelling gehad om 20.00. Vlak bij het theater zat een heel leuk cafeetje, waar we met een groepje wat wilden drinken. Het duurde bij ons ook heel erg lang voor we eindelijk konden bestellen. Maar goed, het was druk dus dat kan gebeuren.

Toen we echter wilden afrekenen, hebben we bijna een kwartier geprobeerd om de rekening te vragen. Helaas, niemand keek naar ons, het leek bijna wel expres. En aangezien de tijd toch wel begon te dringen, zijn we uiteindelijk maar naar de bar toe gelopen. Hier hebben we nog 10 minuten moeten wachten op de rekening en vervolgens ook nog minstens 5 minuten op wisselgeld. Ik geloof dat we echt om 19.55 op onze stoelen zaten. Niet heel erg relaxed...

Maar goed, weg gaan zonder te betalen? Nee sorry, daar kan ik wel boos om worden. Al kan ik me wel voorstellen dat ze soms een verkeerde inschatting maken van hoe druk het gaat worden en er daarom wat te weinig personeel is.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:40

Ik werk zelf ook op een strandtent en het is best wel eens moeilijk om in te schatten hoeveel personeel je nodig hebt. Vind het niet netjes als mensen dan weg lopen zeker als ze zien dat het personeel het druk heeft. Nu vind ik driekwartier wachten op de rekening ook wel erg extreem en ik zou zelf ook al lang naar de bar zijn gelopen om af te rekenen. Ook bij ons zijn er wel eens mensen weg gelopen, ging toen om 2 colaatjes maar toch. Wat ik ook vaak hoor is dat mensen dachten dat de ander al betaald had en zo liepen ze dus weg.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:40

Ik ben wel eens weggelopen zonder te betalen. Diefstal of niet, tijd is ook geld en die griet (enige personeel in de tent) was al zeker een kwartier aan de telefoon met haar vriendje (dat werd goed duidelijk uit wat ze allemaal zei), waarbij ze met haar rug naar ons toe stond.
We hebben zeker 10 keer geprobeerd haar aandacht te trekken, maar ze wuifde het steeds weg. Prima joh, het is jouw kasverschil! :evaw:

Natuurlijk kun je dan ook geld achterlaten, maar we hadden het niet gepast, moesten echt 20 euro achterlaten voor 2 drankjes dan. Ja doei. :+

Als ik zie dat het personeel het druk heeft met werken, dan wacht ik natuurlijk wel netjes.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:41

1 keer gedaan.
Nieuwe zaak en we gingen die uitproberen.
Drankjes kwamen wel vrij vlot maar het viel wel al op dat het druk was en de bediening niet soepeltjes verliep.
Wij braafjes wachten na doorgeven bestelling, hadden het op zich wel gezellig onder elkaar en letten ook niet echt op de tijd.
Anderhalf uur later hadden we nog geen eten en was het ons al opgevallen dat mensen die na ons binnengekomen waren wel hun bestelling kregen.
Bij verhaal halen bleek dat onze bestelling 'kwijt' was, maar we mochten gerust nu een nieuwe bestelling doorgeven.
Toen hebben we hen vriendelijk bedankt en zijn weggegaan (zonder drank te betalen) om in het restaurant ernaast te gaan eten.

Anderhalf uur wachten is me toch iets teveel van het goede.

Indien wel al gegeten zou ik idd naar de bar gaan om te betalen.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:41

Konstantine schreef:
Ik ben wel eens weggelopen zonder te betalen. Diefstal of niet, tijd is ook geld en die griet (enige personeel in de tent) was al zeker een kwartier aan de telefoon met haar vriendje (dat werd goed duidelijk uit wat ze allemaal zei), waarbij ze met haar rug naar ons toe stond.
We hebben zeker 10 keer geprobeerd haar aandacht te trekken, maar ze wuifde het steeds weg. Prima joh, het is jouw kasverschil! :evaw:

Natuurlijk kun je dan ook geld achterlaten, maar we hadden het niet gepast, moesten echt 20 euro achterlaten voor 2 drankjes dan. Ja doei. :+

Als ik zie dat het personeel het druk heeft met werken, dan wacht ik natuurlijk wel netjes.

Dan zou ik het inderdaad ook nog wel durven hoor, dat is dan d'r eigen schuld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:43

Ik ben één keer weggelopen zonder te betalen in een snackbar.

Ik deed mijn bestelling (en we waren de enige in de zaak) en stond al klaar met mijn portemonnee. De medewerkster draaide zich zonder pardon om en ging aan de slag met mijn bestelling. Vervolgens kreeg ik mijn bestelling en stond ik wederom met mijn portemonnee omhoog om te betalen. Mevrouw duwt me de bestelling in handen, zegt 'dag', draait zich om en loopt weg :+

Ik stond een moment vertwijfeld en ben toen de zaak uitgelopen. Om me vervolgens nog steeds schuldig te voelen :=

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:45

Lente schreef:

Ik deed mijn bestelling (en we waren de enige in de zaak) en stond al klaar met mijn portemonnee. De medewerkster draaide zich zonder pardon om en ging aan de slag met mijn bestelling. Vervolgens kreeg ik mijn bestelling en stond ik wederom met mijn portemonnee omhoog om te betalen. Mevrouw duwt me de bestelling in handen, zegt 'dag', draait zich om en loopt weg :+

Ik stond een moment vertwijfeld en ben toen de zaak uitgelopen. Om me vervolgens nog steeds schuldig te voelen :=

Huh? :+ Dat is best wel... vreemd? :+

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:48

naomi_g1998 schreef:
Lente schreef:

Huh? :+ Dat is best wel... vreemd? :+

Dan was ze dr niet helemaal bij met d'r hoofd denk ik! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:52

Ik hed een keer zoiets in Turkije gehad. We hadden een dagje uit geboekt waarvoor je de helft vooraf moest betalen en de helft tijdens het uitje (bootreis van een hele dag incl. uitgebreide lunch) zelf. Omdat we bij het boeken weinig contant geld bij ons hadden bespraken we dat we het resterende bedrag tijdens het uitje zelf zouden betalen, was geen probleem. Echter, toen het uitje bijna ten einde was kregen wij het gevoel dat ze ons geld echt niet wilden. :+ Wij wilden afrekenen bij een vierkante bar. De barman stond aan de andere kant van de bar. Wij vertelden dat we wilden afrekenen, en hij brabbelde steeds iets van 'ach dat komt zo meteen wel', en was te lui om een aantal passen onze kant op te lopen om bij ons te komen. Na een aantal keer gevraagd te hebben en met onze portemonnee te hebben gezwaaid gaven we het op. Wij verwachtten dat we dan misschien moesten betalen als we van de boot af zouden gaan. Niets was minder waar. :+ Voor 5 euro p.p. hebben wij de mooiste eilanden van Turkije bezocht, overal in de zee gezwommen en een overheerlijke uitgebreide lunch genuttigd. :+

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:20

Wij zijn 1x opgestaan toen we naar een uur verder en 6x vragen de rekening nog niet hadden en ik aan de bar 0,0 aandacht kreeg om te betalen.. Heel banketstaaf maar ik was vreselijk gefrustreerd en kan m'n tijd wel beter besteden..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:29

Ik loop in zo'n geval gewoon naar de kassa, als ik vind dat het betaaltijd is.

Is doorgaans zeer duidelijke hint als je daar gaat staan en zegt: "Ik wil graag betalen."

Doorgaans printen ze dan ter plekke je rekening en kan je afrekenen en vertrekken.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:32

Nooit gedaan, maar ik snap ik sommige gevallen het heel goed!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:33

Ik heb gisteren ook behoorlijk lang zitten wachten op 2 simpele koppen koffie in een strandtent aan Hoek van Holland, maar dan vraag je het nog een tweede keer en dan krijg je ze gewoon.
Weglopen vind ik wel echt onbeschoft, hoe moeilijk is het om zelf even naar de bar te lopen om te betalen??

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:35

Wij gaan eigenlijk altijd gelijk naar de kassa als we weg willen. Wacht bijna nooit op de rekening en tot ze die weer komen ophalen. Scheelt hoop tijd en ergernis.

En weglopen zonder te betalen, ook al duurt het vrij lang, vind ik ook onbeschoft. Vaak zijn de eigenaren hardwerkende ondernemers en goed personeel is tegenwoordig schaars. Dus als zij verkeerd inschatten dat het drukker is dan verwacht, of ze hebben laks personeel wat met hun vriendje staat te bellen, hoeven de eigenaren daar niet zomaar voor te worden afgestraft.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:39

Als het heel druk is wil ik best rekening houden met een wachttijd, dat geeft niks. Maar ik ga niet smeken of ik alsjeblieft van mijn geld af mag.

Op een gegeven moment dan ben ik wel uitgeprobeerd met trachten te betalen en dan ga ik zeker wel weg. Maar ik zal zeker wel het nodige proberen om af te kunnen rekenen.