Toch terug opt paard&wat voor 1! Bogan, Flemming x JetSetD

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Toch terug opt paard&wat voor 1! Bogan, Flemming x JetSetD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 21:04

Hai allemaal,

In het kader van, ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig, open ik toch maar een topic.
Ik heb altijd op paarden van anderen gereden en vaak wel leuk mee gereden met de wedstrijden. In 2007 ben ik gaan rijden op Tovèrla, een fantastische merrie die mij al mijn plezier in het rijden heeft terug gegeven. Ook heb ik met haar alles gedurfd, springen, crosslessen, alles. Zij was mijn steun en toeverlaat, in goede tijden, maar ook tijdens de ziekte van mijn vader, daaropvolgend de ziekte en het overlijden van mijn moeder.
In 2 jaar van L1 tot Z1, met enkele blessures en veulens tussendoor. 2 jaar geleden, ben ik helaas wegens blessures gestopt. Ook helemaal gestopt met rijden. Door alle gebeurtenissen rondom de ziektes van mijn ouders, het overlijden van mijn moeder ging het een hele tijd niet goed met mij. Ik zat thuis, veel thuis. Na het stoppen met het rijden van Veer, was ik er helemaal klaar mee. Ik heb nog wel geprobeerd een paardje te rijden, maar de motivatie ontbrak, geen plezier, geen klik. Veer zat (en zit) veel te veel in mijn hart, mijn maatje. In die 2 jaar is het heel stil geweest rondom alles wat met paarden te maken heeft.

Tot enkele maanden geleden. Ik zag een oproep voor een bijrijder op facebook, waarop ik bij enkele bekenden ging informeren. Zo ook bij Odenxia@bokt. Zij gaf mij echter een andere tip. Een paard bij haar op stal, zijn eigenaresse kan wegens rugklachten niet, of nauwelijks nog rijden. Bogan is nu 7 en wel toe aan wat werk. Hij is opgeleid tot basisniveau. De laatste 1.5 jaar staat hij niet meer in het werk onder het zadel. Dus er zat nog wel wat werk in.

Goed, afgesproken op een druilerige dag, om kennis te maken. Ik kom aan op stal en daar stond hij. Bogan. GROOOOOT 1.77 schoon aan de haak. En ik? Ik ben net 1.62. Maar goed, 1e indruk, groot, wat te mager, wat lomp, maar lief. Lieve kop, fluwelen blik.
Zijn bazin kan uren over hem vertellen, zij reed al op zijn moeder, heeft de hengst uitgekozen en hem van veulen af aan in haar bezit. Hij volgt haar ook overal, als een hondje. Wel een wat groot uitgevallen hondje dan...

Enkele weken later, nadat ik had besloten me niet door zijn grootte af te laten schrikken, afgesproken om te gaan rijden. Ik ben er op de 1 of andere manier opgekomen, zelfs met krukje leek het of ik de Mount everest moest beklimmen…
Verder? Braaf dier, vlot aan de hulpen. Wel was het wennen, voor hem en voor mij. Maar, ondanks zijn grootte, toch wel het stugge gevoel, was er iets. Een klik, of wat dan ook. Ik vond het leuk, meteen! Het liefste ging ik de dag erna weer _O-
Maar toch rustig aan gedaan. De eerste weken 1x per week gereden. Er werden de 3e keer wat foto’s gemaakt, en pffff dat was geen pretje om te zien! Lekker confronterend haha
De keer erna mezelf even aangepakt, en wat een verschil. Ik voel hem elke keer vooruit gaan. Nu, na slechts 7 of 8 keer rijden, heb ik al een heel ander paard onder me. Wat een werkwillendheid, wat een genot, leergierig en alles bij elkaar. En als ik afstap? Dan volgt hij ook mij als een hondje. In de box altijd zijn oortjes erop, rondje naar buiten, alles prima.
Bogan is gewoon bijzonder!

Voorafgaand had ik vooral als doel, weer plezier krijgen in het rijden, in het werken met een paard en de omgang met een paard. Ehm CHECK! Er werd meteen overal gevraagd, ga je ook starten? Ehm, geen idee. Eerst maar even bovenstaand waarmaken. Maar nu? Nu kriebelt het al wel, heel erg. Ook al zouden we nu nog geen B proef door kunnen rijden, de zin is er! Als ik ons doel echt zou moeten omschrijven, is het vooral genieten van het rijden, genieten van alles en genieten van de vooruitgang en ontwikkeling van beide en ja, hopelijk ook in de wedstrijdring. We werken hard aan de losgelatenheid, schakelen, op het achterbeen en dus meer in de oprichting etc 

Ik heb echt niet de illusie dat wij bij de meest populaire bokkers zullen eindigen, verre van _O- Maar niet geschoten is altijd mis. Wij zouden dit sponsorship heel goed kunnen gebruiken, ik zou dit geld in meerdere dingen investeren. Sowieso in lessen, zonder lessen kom je er niet. Maar om het rijden van wedstrijden mogelijk te maken, heb ik ook enkele praktische dingen nodig, zoals een E rijbewijs!

Dus wil jij het mogelijk maken dat de reus en de dwerg de dressuurringen onveilig gaan maken? Om onze ontwikkeling maximaal te laten zijn? Laat dan een berichtje achter !

Je kunt ook op ons stemmen : Sms sponsor 1729 naar 4422 (0,60 cent per sms). 1 sms staat voor 1 stem

Hier dan wat foto’s van onze ontwikkeling in de afgelopen 5 a 6 weken.

Hier ben ik heel blij mee! Natuurlijk wel de juiste foto uitgezocht ;) _O- Het lijkt hier al heel wat haha Maar, toch, vind het een mooi beeld.
Afbeelding

De 3e keer rijden, ik rijd hem hier bewust met het slofje. Hij is enorm groot, heel lang niets gedaan, ik heel lang niets gedaan en behoorlijk onbekend voor mij. Dus voor de zekerheid een extraatje.
Afbeelding

Afbeelding

De week erna, de 5e keer erop
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gisteren, weer een week later
Afbeelding

Afbeelding

Even belonen :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een voorzichtig pasje opzij, meer bedoeld voor de controle/reactie op mijn binnenbeen dan om een goed stukje wijken te rijden.
Afbeelding

Even controleren of ikzelf er los aanzit en me niet te sterk maak
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moderatoropmerking:
Dit topic maakte deel uit van de Pavo-win een sponsorship-actie, zie ook [VN] Win een Wildcard, maak kans op een sponsorship!. Inmiddels is de winnaar van de wildcard bekend, [VN] De winnaar van de wildcard Pavo/Trust actie is bekend!!.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 16-07-13 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Modopmerking toegevoegd

xxchntl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 21:32

Geweldig!! Dat het na een hele poos rijden nu toch alweer zo goed gaat! En dat je er weer zo veel plezier in hebt! Ik stem liever op jullie dan alle bekende bokkers!! Juist omdat jullie net een nieuwe combinatie zijn en nog veel kunnen en willen leren!! Heel veel succes!!

Raja

Re: Toch terug opt paard&wat voor 1! Bogan, Flemming x JetSetD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 22:05

Wat een verschil al in zo'n korte tijd!!

En zoals mijn bovenbuurvrouw zegt: Ik gun het jullie dan meer dan de "bekende" bokkers!
En ik hoop dat jullie er, ongeacht een sponsor-ship, gaan komen!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:04

Aan de progressie te zien die je nu gemaakt hebt al, en 't plezier dat dit paard je terug geeft in't rijden, stem ook ik voor jou!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:07

Ik zie veel potentie in jullie! Volgens mij, als jullie zo door blijven gaan, komen jullie een eind! Mijn stem heb je :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:17

leuk om nu al verschil te zien in zo een korte tijd!!
ik denk dat het baasje een goede zet gemaakt heeft om jou op dit paard te zetten...
ik zeg succes!!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:19

Leuke combi zijn jullie. Kan ook niet anders met zulk goed bloed ;)

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:21

Wat leuk Mies dat je toch weer zo'n leuk paardenvriendje bent tegengekomen! Geniet ervan meid!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-13 14:35

xxchntl schreef:
Geweldig!! Dat het na een hele poos rijden nu toch alweer zo goed gaat! En dat je er weer zo veel plezier in hebt! Ik stem liever op jullie dan alle bekende bokkers!! Juist omdat jullie net een nieuwe combinatie zijn en nog veel kunnen en willen leren!! Heel veel succes!!

Super bedankt!

Raja schreef:
Wat een verschil al in zo'n korte tijd!!

En zoals mijn bovenbuurvrouw zegt: Ik gun het jullie dan meer dan de "bekende" bokkers!
En ik hoop dat jullie er, ongeacht een sponsor-ship, gaan komen!

Dank je wel Raai :)

Optiwolk schreef:
Aan de progressie te zien die je nu gemaakt hebt al, en 't plezier dat dit paard je terug geeft in't rijden, stem ook ik voor jou!

Het plezier heeft hij mij zeker in deze korte tijd gegeven. Heerlijk

Hanafubuki schreef:
Ik zie veel potentie in jullie! Volgens mij, als jullie zo door blijven gaan, komen jullie een eind!

Dank je wel Jans!

knollentuin schreef:
leuk om nu al verschil te zien in zo een korte tijd!!
ik denk dat het baasje een goede zet gemaakt heeft om jou op dit paard te zetten...
ik zeg succes!!

:o Dank je Knol :)

VValar schreef:
Leuke combi zijn jullie. Kan ook niet anders met zulk goed bloed ;)

Haha nee idd :)

oensan schreef:
Wat leuk Mies dat je toch weer zo'n leuk paardenvriendje bent tegengekomen! Geniet ervan meid!

Dank je wel San. Ben ook erg blij dat hij op mijn pad is gekomen :)

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:42

Jullie vormen een mooi stel samen....mijn stem is voor jullie +:)+

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:47

Gaaf paard zeg! Als iedere onbekende bokker hier een reactie zet heb je gewonnen ;) succes meid! En ga zo door!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 16:53

Wat een leuke combi zijn jullie, en nog maar zo kort samen. Jullie komen er wel!! :)

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 14:09

Leuke combinatie zeg! Veel succes! :D

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:35

Mooie combi hoor! Wat een reus!

Op elke foto zie je de progressie die jullie nu al maken, en dat in maar enkele weken! Knap hoor!
Hij loopt hier en daar nog net wat te diep, maar ik denk dat dat vanzelf wel beter gaat als het allemaal vertrouwder wordt ;). Je hebt volgens mij goed voor ogen waar je aan wilt/gaat werken en dat vind ik super :) Vind het ook een heel groot pluspunt dat je op een gegeven moment als het ware 'loslaat' en kijkt of JIJ het wel goed doet, het is zo makkelijk het paard de schuld te geven ;)

Succes meis, jullie komen er wel! Mijn stem is voor jullie!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-13 21:34

astra4 schreef:
Jullie vormen een mooi stel samen....mijn stem is voor jullie +:)+

dank je wel Astra!

Merell123 schreef:
Gaaf paard zeg! Als iedere onbekende bokker hier een reactie zet heb je gewonnen ;) succes meid! En ga zo door!

Dank je wel! Ach die illusie heb ik helemaal niet, maar vind het wel leuk toch voor mij onbekende bokkers zo positief reageren!

Yonker schreef:
Wat een leuke combi zijn jullie, en nog maar zo kort samen. Jullie komen er wel!! :)

Dank je!

Skessa_ schreef:
Leuke combinatie zeg! Veel succes! :D
bedankt!

BernetteO schreef:
Mooie combi hoor! Wat een reus!

Op elke foto zie je de progressie die jullie nu al maken, en dat in maar enkele weken! Knap hoor!
Hij loopt hier en daar nog net wat te diep, maar ik denk dat dat vanzelf wel beter gaat als het allemaal vertrouwder wordt ;). Je hebt volgens mij goed voor ogen waar je aan wilt/gaat werken en dat vind ik super :) Vind het ook een heel groot pluspunt dat je op een gegeven moment als het ware 'loslaat' en kijkt of JIJ het wel goed doet, het is zo makkelijk het paard de schuld te geven ;)

Succes meis, jullie komen er wel! Mijn stem is voor jullie!

Klopt! Over het algemeen geven wij het verkeerd aan, en niet andersom :)
Dank je wel iig!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:35

Tof, mijn stem heb je :j
Ik vind jullie een erg leuke combi!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 21:40

Wat passen jullie goed bij elkaar! Samen echt een plaatje.
Ik heb meerdere dingen gehoord van die sponsorship, en heb nog op niemand gestemd... Mijn stem gaat ook naar jou!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 15:43

Heerlijk dat je weer aan het rijden bent!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 16:50

Wat gaaf dat je in halve finale zit!!! Gefeliciteerd *\o/*

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:08

Ik ben ook geen bekende bokker, maar ik vind het echt super dat je je zo kan inzetten, en jullie vormen een ontzettend mooie combi! Ik wens jullie heel veel succes, maar ik geloof dat dat zeker goed komt! Mijn stem heb je ! _/-\o_

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 17:37

Wat een ontzettend leuke combinatie zijn jullie zeg!! :D

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 18:14

wat een leuke reacties weer!

Vind t supertof dat we dit soort reacties krijgen, heb al gewonnen!

Bedankt!