[img]Nu 3 jaar geleden zagen wij Orion voor het eerst, op de hengstenkeuring van het NMPRS. Wij waren op zoek naar een stippel hengst om onze Peaces door te laten dekken, eisen voor deze combi waren dat hij een sublieme hals moest hebben omdat Peaces haar hals behoorlijk zwaar en diep aangezet is, hij moest hoogbenig zijn, goed gangwerk kunnen laten zien en een klein luxe hoofd hebben en een goed karakter hebben. Wij waren compleet nieuw in de minipaarden wereld maar het viel ons op dat de meeste stippels vrij zwaar en kort in hals waren en zo'n lang recht groot hoofd hebben, teleurgesteld als wij waren ter plekke besloten dat we de stippels moesten vergeten en moesten gaan kijken naar onze eisen zonder de kleur mee te nemen. Dus naar andere paardjes gaan kijken en toen opeens kwam er een stippel de ring in waarvan ik direct wist......dit is hem, door deze hengst moet Peaces gedekt worden. EHR Little Orion Light Star kwam de ring in gesjeesd en wauw, wat een dier. Hij was daar voor zijn goedkeuring en direct de eigenaresse aangesproken of hij merrie's van buitenaf mocht dekken, dolgelukkig dat dit zo was en direct de dekking besproken. We moesten er een lange rit voor over hebben, Orion woonde bij de Franse grens, 380 km heen en 380 km terug maar voor deze combi deed ik dat met alle liefde. Peaces is door hem gedekt en verwachtte Orion zijn eerste veulen. Kort daarna zag ik Orion te koop staan, en jullie zullen het begrijpen....hij loopt nu bij ons in de weide. In de tussentijd zijn wij twee keer met hem naar keuring geweest en heeft hij twee keer een 1ste premie behaalt. Vorige week is er een fotoshoot door Nyckle gedaan van Orion, ik denk dat de foto's wel duidelijk maken waarom wij voor hem gekozen hebben, raak nog steeds onder de indruk van dat mannetje. Zo'n klein paardje van 91 cm maar wauw.....ik blijf het zeggen. Kijk en huiver