Zondag 14 oktober heb ik mee gedaan bij de onderlinge SGW op het Ronostrand. En omdat ik heb meegedaan ben ik nu wel het onderwerp van het jaar geworden. Hier vertel ik straks wel meer over als we bij de cross zijn aangekomen.
We begonnen de vroege ochtend met de dressuur. Helaas heb ik hier geen foto's van. De ring was hartstikke glad en dus heb ik maar op safe gereden. Het waren alleen maar glij partijen. Ik startte voor het eerst in het M1 en had hier mee 175 punten en de eerste plaats. Ik vond dit te hoog gepunt want de proef leek gewoon nergens op!
Daarna begon het springen. Nicole start ik officieel in de B maar we moeten nog erg veel kilometers maken met springen en we zijn er vind ik nog lang niet klaar voor. Het lieve paard is een brede merrie die 168 cm telt en voor mij eigenlijk gewoon te sterk en te groot is. Met dressuur kan ik er alles mee, maar met springen zit ik er nog teveel als een pop op die mee lift en een beetje rond stuurt. Tijdens de springlessen gaat alles goed maar zodra we op concours komen word ze onstuimig. In de training kan ik haar voor en na de sprong stoppen maar dat kan in het parcours absoluut niet. We moeten samen nog veel oefenen en veel kilometers maken. Ik vind dat ik nog super veel aan mijn houding moet werken. Ik moet nog heel erg leren om met haar heet heid op concours om te gaan en mag haar op de sprong zelf meer ruimte geven.
Hier de foto's van het springen van het Ronostrand.
Paard loopt braaf door de ring.

Een voorzichtige sprong waar we eerst een weigering hadden, de grond was glad hier.
http://i45.tinypic.com/iydh0l.jpg
http://i48.tinypic.com/so3ktv.jpg
Fijn beeld.

Tja en toen in de middag begon de cross. Ik mocht als nummer vier starten omdat de rest mee deed aan de terrein rit. De cross ging totaal anders dan ik had verwacht! Bij de eerste hadden we een weigering en na wat gebok er toch maar over heen gegaan. En toen begon eigenlijk al het probleem, ik wat sturen en een beetje tegen zitten. Ze heeft alles gesprongen op een geweldig hard tempo. Ik had nog weinig controle.. Toen we een heuvel op moesten kreeg ik haar nog net in een braaf drafje want anders ging het daar al helemaal mis. De hindernis die er achter kwam was een laag plankje van ik gok nog geen 40 centimeter. Daarna liep de grond af en je had zes meter om een scherpe bocht naar rechts te maken want anders kwam je in het water terecht.
Nou werd het lieve zwarte paard zo sterk dat ze rechtstreeks met mij het water in dook.
We hebben beiden nu een goede zwemles gehad. Gelukkig kon ik hier om lachen maar we zijn aardig diep gegaan. Alles is goed gekomen en we kregen een geweldig groots applaus van het publiek! Hier de foto's!
Hier nog een brave sprong

En de sprong waar het fout ging

En daar zwem je dan

Dat arme paard, gelukkig kwam er al snel hulp!

Hulp! Peesbeschermers waren er afgegleden in het water..

Altijd blijven lachen! Snel naar de trailer voor een deken en om mijn paard warm te houden. De eigenaren en mijn voorlezer hebben haar overgenomen en verder voor haar gezorgd, zodat ik ook geen kou kon vatten. We hebben er beiden gelukkig niks aan overgehouden behalve een beetje schrik.

Nog een foto tijdens de dressuur van van het zomer

Ik ben alle hulp nogmaals eeuwig dankbaar!