[SGW] Nicole tijdens de onderlinge SGW

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ismy

Nicole tijdens de onderlinge SGW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 11:45

Het is bijna een week geleden maar ik wil toch nog even de foto's plaatsen voor nog wat tips en trucs.

Zondag 14 oktober heb ik mee gedaan bij de onderlinge SGW op het Ronostrand. En omdat ik heb meegedaan ben ik nu wel het onderwerp van het jaar geworden. Hier vertel ik straks wel meer over als we bij de cross zijn aangekomen.

We begonnen de vroege ochtend met de dressuur. Helaas heb ik hier geen foto's van. De ring was hartstikke glad en dus heb ik maar op safe gereden. Het waren alleen maar glij partijen. Ik startte voor het eerst in het M1 en had hier mee 175 punten en de eerste plaats. Ik vond dit te hoog gepunt want de proef leek gewoon nergens op!

Daarna begon het springen. Nicole start ik officieel in de B maar we moeten nog erg veel kilometers maken met springen en we zijn er vind ik nog lang niet klaar voor. Het lieve paard is een brede merrie die 168 cm telt en voor mij eigenlijk gewoon te sterk en te groot is. Met dressuur kan ik er alles mee, maar met springen zit ik er nog teveel als een pop op die mee lift en een beetje rond stuurt. Tijdens de springlessen gaat alles goed maar zodra we op concours komen word ze onstuimig. In de training kan ik haar voor en na de sprong stoppen maar dat kan in het parcours absoluut niet. We moeten samen nog veel oefenen en veel kilometers maken. Ik vind dat ik nog super veel aan mijn houding moet werken. Ik moet nog heel erg leren om met haar heet heid op concours om te gaan en mag haar op de sprong zelf meer ruimte geven.

Hier de foto's van het springen van het Ronostrand.
Paard loopt braaf door de ring.
Afbeelding

Een voorzichtige sprong waar we eerst een weigering hadden, de grond was glad hier.
http://i45.tinypic.com/iydh0l.jpg

http://i48.tinypic.com/so3ktv.jpg

Fijn beeld.
Afbeelding

Tja en toen in de middag begon de cross. Ik mocht als nummer vier starten omdat de rest mee deed aan de terrein rit. De cross ging totaal anders dan ik had verwacht! Bij de eerste hadden we een weigering en na wat gebok er toch maar over heen gegaan. En toen begon eigenlijk al het probleem, ik wat sturen en een beetje tegen zitten. Ze heeft alles gesprongen op een geweldig hard tempo. Ik had nog weinig controle.. Toen we een heuvel op moesten kreeg ik haar nog net in een braaf drafje want anders ging het daar al helemaal mis. De hindernis die er achter kwam was een laag plankje van ik gok nog geen 40 centimeter. Daarna liep de grond af en je had zes meter om een scherpe bocht naar rechts te maken want anders kwam je in het water terecht.
Nou werd het lieve zwarte paard zo sterk dat ze rechtstreeks met mij het water in dook.
We hebben beiden nu een goede zwemles gehad. Gelukkig kon ik hier om lachen maar we zijn aardig diep gegaan. Alles is goed gekomen en we kregen een geweldig groots applaus van het publiek! Hier de foto's!

Hier nog een brave sprong
Afbeelding

En de sprong waar het fout ging
Afbeelding

En daar zwem je dan :+
Afbeelding

Afbeelding

Dat arme paard, gelukkig kwam er al snel hulp!
Afbeelding

Hulp! Peesbeschermers waren er afgegleden in het water..
Afbeelding

Altijd blijven lachen! Snel naar de trailer voor een deken en om mijn paard warm te houden. De eigenaren en mijn voorlezer hebben haar overgenomen en verder voor haar gezorgd, zodat ik ook geen kou kon vatten. We hebben er beiden gelukkig niks aan overgehouden behalve een beetje schrik.
Afbeelding

Nog een foto tijdens de dressuur van van het zomer
Afbeelding

Ik ben alle hulp nogmaals eeuwig dankbaar!

Dav

Re: Nicole tijdens de onderlinge SGW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:49

Heb je een mobieltje in je zak? (laatste waterfoto?) Gelukkig blijf je lachen.

Blijf het leuke foto's vinden :D

Omdat ze zo heet word met springen is het dan niet iets fijner om haar zonder spoortje te rijden?

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 11:54

Ja, ik had mijn mobiel bij mij. Die is nu helaas overleden haha.

Ik ga het eens proberen om zonder sporen te gaan rijden. Ze is aardig traag op mijn hulp en ik kan dit paard niet goed met een zweep rijden, hier word ze stressig van en dan krijg ik aardige bok sessies. Ze wil snel weigeren en met de lessen heb ik veel impuls verlies waardoor ik weer meer aansporing nodig heb. Ik ga eens kijken hoe het is met springen. Bedankt!

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 11:57

Zoo flinke duik zeg! Ook aardig diep. Nog een behoorlijk eind zwemmen om weer aan de kant te komen
Gelukkig hebben jullie er beide niets aan overgehouden! Weet je iig dat je paard kan zwemmen :+

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 11:59

hihi ja een goede training en zwemles zo. Ja we moesten aardig zwemmen, we konden niet meer staan.. Het paard vloog ook nog door toen ze in het water was, ze stopte pas toen ze moest zwemmen..

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:00

Oh jeetje! Die laatste foto's! Hindernis is daar dus ook niet helemaal handig neergezet... Ja, goed voor het stuurwerk, maar als jij nou niet kon zwemmen := ?

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 12:03

ja dan had ik een erg probleem gehad. Inderdaad lastig neer gezet, voor een paard met een kleine galopsprong kon het wel maar met zo'n paard als ik onder me heb is het al snel lastiger, ze was ook een van de grootsten die mee deed.

Gelukkig was ik de enige die het over komen was!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 12:12

Woow, wel een bizar moment haha. Gelukkig hebben jullie het allebei overleefd :D

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 13:04

Ja het is helemaal goed gegaan! :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:12

Haha geniaal, je paard heeft humor!
Maar ze was niet bang voor dat water? Die van mij zou in de ankers gaan en mij mooi alleen laten gaan :P

Maar als ze zo oncontroleerbaar is zou ik ze gewoon eens goed op de rem zetten, dus echt even halthouden, stap achteruit om de controle terug te hebben en dan weer rustig verder rijden. Als het nodig is maar na elke sprong, ze zal het toch moeten leren anders komen er echt ongelukken van.

En je peesjes zou ik vervangen door crossbeschermers, peesjes bieden zowieso weinig bescherming tijdens de cross. En als ze afglijden in het water moet je ze strakker doen, vind ze op de eerste crossfoto ook vrij laag zitten dus daar zijn de al wat gezakt denk ik.

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:15

oh dit komt me bekend voor.
gelukkig is het bij jou goed afgelopen!

ik ging ook door het water en het werd ineens wel heel diep en bam daar lag ik met paard en al in het water.
helaas stond mijn paard toen een paar weken met een dik been.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 13:16

Nee daar is ie dus blijkbaar niet bang voor..

Daar zijn wij inderdaad heel erg mee bezig en in de training doen we dat ook maar in het parcours kan het gewoon niet. Ik denk dat ze dat door heeft. Bedankt!

Ik ga ze voor de volgende cross inderdaad vervangen! Bedankt!

Ooh gedsie tanee_blaze.. Hoe kwam dat bij jou dan? Alles verder rest wel goed gegaan?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:41

ismy schreef:
Daar zijn wij inderdaad heel erg mee bezig en in de training doen we dat ook maar in het parcours kan het gewoon niet. Ik denk dat ze dat door heeft. Bedankt!

Waarom kan het in het parcours niet? Ik heb ook zon enthousiast paard gehad en die zette ik ook gewoon stil hoor, het is jammer dat het je punten kost maar als je het niet doet kom je daar nooit doorheen.

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:49

Inderdaad wat anneliesdj ook zegt ook gewoon in de ring durven corrigeren! Ik had ook zo'n halve malloot die op een gegeven moment als een gek zo gevaarlijk hoog door de teugel ging springen dat je niets meer in te brengen had. En in de cross was het nog een tandje erger die heeft onderweg een z-lijn gesprongen (terwijl we L reden), over een fiets gesprongen aangezien er een mevrouw overstak en ik niet meer kon remmen (want van start was van start). En zo heb ik best wel eens met geknepen billetjes erop gezeten. Toen gewoon paar keer flink gecorrigeerd. En uiteindelijk nog safe met haar M kunnen rijden.

lindar1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 13:57

hahah super grappig, ik zou het me zelf ook zo zien doen! Vet stoer dat je het op Bokt zet!
Tip voor je telefoon, laat m een weekje drogen in een bakje met rijst (je kan m ook nog van te voren in de oven doen oo ongeveer 40-50 graden) en doe hem dan pas aan. Mijne deed het toen weer!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:17

Man0n89 schreef:
Inderdaad wat anneliesdj ook zegt ook gewoon in de ring durven corrigeren! Ik had ook zo'n halve malloot die op een gegeven moment als een gek zo gevaarlijk hoog door de teugel ging springen dat je niets meer in te brengen had. En in de cross was het nog een tandje erger die heeft onderweg een z-lijn gesprongen (terwijl we L reden), over een fiets gesprongen aangezien er een mevrouw overstak en ik niet meer kon remmen (want van start was van start). En zo heb ik best wel eens met geknepen billetjes erop gezeten. Toen gewoon paar keer flink gecorrigeerd. En uiteindelijk nog safe met haar M kunnen rijden.

Jeetje mina man, is de vrouw wel veilig weg gekomen? (wat deed ze daar trouwens)
Zo ver heb ik het niet laten komen gelukkig, die van mij was in een gewoon parcours al een dolle en daar heb ik veel geoefend op de controle. In de cross kon ze heel sterk worden en ook heerlijk doortrekken als we een lastige lijn hadden en ik twijfelde, maar als het te gek werd dan trok ik d'r echt wel even lomp op de rem, is maar één of twee keer nodig geweest en daarna was ze hanteerbaar.

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:45

whaha, ik moet zeggen dat ik het best grappig vind dat hij zo het water in duikt! Mooi dat jullie er niks aan over gehouden hebben, leuk paard heb je!

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:50

Ziet er grappig uit, gelukkig dat jullie er niks van hebben overgehouden.
Nu kan je er gewoon om lachen :D

irisloove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 15:59

tja, zo kan het ook he :P

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 16:17

Wauw wat veel reacties allemaal.

Ik denk dat ik van het winter nog veel op oefenparcours ga en dan idd heel veel aan de rem trek. Ik mag inderdaad wat lomper zijn want ik ben maar een klein iemand met voor zo'n paard heeeeel weinig gewicht. Ik ga hier inderdaad mee bezig, in de training is het haast niet meer aanwezig maar gewoon in het parcours wel en het word gewoon gevaarlijk zo. Ik krijg soms hierdoor ook extra rare sprongen waardoor ik niet altijd mee kan zitten. Bedankt! Ik ga dit zeker doen!

Idd, hoe is het met die vrouw afgelopen?!

Bedankt voor de tip van de telefoon maar ik heb er nu officieel afscheid van moeten nemen, ik had m op de kachel gelegd om hem te laten drogen en toen heeft mijn hond de achterkant te pakken gekregen en nou is ie helemaal kapot :')

Ik heb inderdaad nog getwijfeld om dit er op te zetten maar ach ik ben nou toch al een beetje het gespreksonderwerp van de cross. :+

Bedankt! Ja hoor ik kon er meteen daarna ook om lachen gelukkig!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 16:32

Zo, dat is niet niks! Zijn jullie echt naar de overkant gezwommen? Volgens mij is dat wel vaker gebeurd, dat een paard de rest van de paarden aan de overkant zag en naar de overkant is gezwommen. Gelukkig is mij dat nooit gebeurd daar, het lijkt me verschrikkelijk haha.

Misschien kun je voor het springen/crossen ook een ander bit gebruiken of een martingaal, zodat je iets meer te vertellen hebt. Zelf gebruik ik daar een ongebroken bitje voor en dat maakt het wel een stukje makkelijker.
Ga je binnenkort ook officieel starten in de M1 dressuur? Wel fijn om even onderling te oefenen in een klasse hoger.

Wel jammer dat ik zelf niet mee kon doen, de hindernissen zagen er leuk uit. Volgend jaar moet het wel weer lukken denk ik!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 16:40

nee hoor, ze kwam gelukkig gewoon weer terug maar we zijn wel aardig diep gegaan. Ja dat klopt, dit is jaren terug eerder gebeurd inderdaad.

Eigenaren en ik zelf zijn niet weg van extra hulp middelen maar ik heb wel gezegd dat ik er misschien een martingaal bij wil. (:

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 16:56

Ah daar zijn de foto's :+.

Wij hadden nooit kunnen voorzien dat het paard zo recht doorging, na die 6-8 meter gras kwam er eerst nog 6m zand en dan pas water.
Ik zag haar in 1 keer rechtdoor gaan, en zag geen paard meer.
Gelukkig draaide ze in het water om, ze was zelf ook wel erg geschrokken, ze durfde er niet uit toen ze de bodem omder de hoeven had, gek paard!

Gelukkig is alles goed afgelopen :D! en had je extra kleren mee!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 17:04

Oepsie! :D
Achteraf wel grappig natuurlijk, als het goed is afgelopen!
En je zult je wel flink opgelaten voelen zo'n actie met publiek erbij! :')
Ik denk dat de meeste paarden dit niet zo snel zouden doen, haha, je hebt een raar paard!

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 17:07

Wow!! Jullie hebben een duik gemaakt!!! :wow:
Die van mij had me alleen laten gaan haha!! Die moet ik echt overtuigen het water in te gaan :')