Fotoshoot met fotograaf Bert Spits

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Reasey1992

Fotoshoot met fotograaf Bert Spits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 23:28

Naar aanleiding van mijn vorige topix [ITP] Fotoshoot, maar welke laten uitvergroten? heb ik op advies van jullie toch gewacht tot de echte fotoshoot en gister hebben wij onze fotoshoot gedaan , ik vind zelf dat de foto's erg geslaagd zijn en hoop dan ook op jullie advies welke jullie vinden dat ik moet uitvergroten. ( al zijn ze dit nog lang niet allemaal en ga ik eerst nog kijken welke mooier zijn maar ik kon niet wachten om alvast een aantal foto's te laten zien) De foto's zouden eigenlijk gemaakt worden op het strand maar der ijzer zat los dus dat risico durfde ik niet te nemen omdat het strand een uur rijden is en het bos is maar 10 minuuten bij mij vandaan dus heb ik voor het bos gekozen! Nou ik hoop dat jullie net zo genieten als ik doe van de foto's ik heb nog lang niet alles maar ik wou er alvast een aantal laten zien. ( de fotograaf had er namelijk 1300 gemaakt haha! )

1. Deze foto was puur perongeluk gemaakt daarom staat ze er ook niet helemaal op maar toch vond ik hem leuk omdat die lekker spontaan is!
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Deze word het zoiezo niet ik doe net mijn voet naar voren maar toch vond ik hem wel wat hebben om hem te plaatsen!
7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

Bedankt voor het kijken en ik hoop natuurlijk op leuke reacties!
:D
Laatst bijgewerkt door Reasey1992 op 11-07-12 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:32

Leuke fjord heb je! :) Al zal ik geen van deze foto's uitvergroten .. vind het geheel blote benen/gestreept shirtje en de poses niet zo. Oogt allemaal nogal rommelig, snap je wat ik bedoel? :) Ik weet zeker dat er in die 1300 foto's wel een perfect plaatje zit :) Foto 5 vind ik bijvoorbeeld wel leuk, maar daar missen de puntjes van de oren dan weer, zonde!

lisaislisa

Re: Fotoshoot met fotograaf Bert Spits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:35

Ben het met de reactie boven mij eens!
Wel een hele mooie fjord <3

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:37

Leuk paardje :)! Ik zou er ook niet 1 van uitvergroten :o. De aandacht gaat op de foto's meer uit naar jou dan naar het paard en jou samen als ik eerlijk mag zijn :o. Wel een leuk fjordje :)

Reasey1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 23:39

Ik heb er nog zon 1300 daar zal er vast wel 1 bijzitten die ''perfect''' is maar ik kon niet wachten en zetten er alvast een aantal op! :D

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:41

Heb het idee dat de fotograaf niet echt een paardenfotograaf is? dat zie je terug in de foto's

Reasey1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 23:42

Klopt dit was zijn eerste keer dat hij het heeft gedaan.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 07:38

Wilawander schreef:
Heb het idee dat de fotograaf niet echt een paardenfotograaf is? dat zie je terug in de foto's

Helemaal mee eens.. Hij is voornamelijk alleen op jou gericht en dat vind ik juist niet mooi bij een uitvergroting met je paard erbij. Dat moet spontaan of leuk zijn niet te gemaakt en druk..

Wel leuk dier

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:10

mijn commentaar..
foto 1 verkeerde positie je fjord staat er niet helemaal op ..en jij kijkt een hele andere kant uit.
foto 2 scheef en de ruiter/paard is totaal niet scherp eerder de grond..en jammer van geen rijbroek had je beter zonder zadel kunnen gaan.
foto 3 is ook weer enorm scheef en ook de compositie is niet mooi.
foto 4 daarbij vind ik dat jij meer de foto opeist dan dat er iets is dat overkomt als een mooie combinatie ruiter en paard.
foto 5 opzich mooie foto maar er missen stukken oor en ik stoor me aan de hengsten? honden ketting snap niet goed waarom die er aan zit aangezien je ook teugels eraan heb zitten stoort het gewoon enorm.
foto 6 foto lijkt niet helemaal scherp en hij is scheef lijkt een behoorlijke groene gloed erover heen te zitten en je paard kijkt alles behalve vrolijk
foto 7 ook totaal niet scherp scherpte lijkt te liggen op de brug en ook kijkt je paard niet zo heel geweldig.
foto 8 had van mij veel meer ingezoomd mogen worden daar kijkt je paard vrolijk jammer dat jij dan richting camera kijkt en niet meekijkt in de richting van je fjord.

verder zou ik geen van al deze foto's laten uitvergroten ze zijn niet mooi zit een waas overheen en ze zijn gewoon niet scherp.
laat anders eens nog eens een fotoshoot doen door een paarden fotograaf b.v 1 van bokt er zitten er echt genoeg die weet waar hij/zij naar moet kijken welke poses mooi zijn om jullie als eenheid samen te laten overkomen ipv individuen die zo ver van elkaar staan dat de connectie om t zo maar te zeggen totaal niet zichtbaar is.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 08:23

ik ga mee met bovenstaande commentaren, zoek een fotograaf uit (en bokt staat er vol mee, keuze zat) die vaker paarden op de foto zet.

Mijn ervaring is, en dat wordt elke keer weer bewezen, is dat "mensen"fotografen moeite hebben het paard er ook mooi op te krijgen, ze weten immers niet hoe ze het paard er zo goed mogelijk op te zetten en focussen dus alleen maar op de mensen in het beeld en de paarden hangen er maar een beetje bij. Let maar eens op de oortjes van je fjord, het feit dat jij in het midden staat, je fjord ernaast etc.
(valt meestal op bij bruidsfotografie waar een paard in beeld komt, maar ook in jouw foto's dus).

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:01

Ik zou geen laten uitvergroten hoewel ik de laatste de mooiste vind! :j

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:03

Wilawander schreef:

grappig dat je dat zegt want dat was het eerste wat ik dacht :D

sivie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:12

Haaai leuk... bente is echt opgekapt whahha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:13

Oef, 1300 foto's in 1 shoot...?
Dan ben je bijna aan het filmen, in plaats van fotograferen...
Je zal wel moe zijn geweest na zo'n lange shoot ;)

Ook als het door een "mensenfotograaf" is gedaan, vind ik dit geen sterke serie.
Mensenfotografen weten ook (ongeveer les 1 van fotografie) dat je geen lichaamsdelen buiten de foto moet laten vallen, zoals de oren van het paard, etc. Neem bijv. foto 5...

Ik hoop dat dit een gratis shoot was van iemand die hobby fotograaf is en wilde oefenen... ?

Ik vind dat jij wel goed je best hebt gedaan om te poseren. En je hebt een ontzettend leuke fjord!
Let hier en daar nog wel op je benen. Zorg dat ze op de foto niet "op slot" staan in de knieën (zoals foto 6).
En schoentjes met een heel klein beetje hak doen ook meer voor je figuur dan platte ballerina's.

Nog een tip voor de volgende keer: kies óf voor een hengstenketting óf voor teugels.
Niet voor allebei tegelijk. Als je afwisselt is het waarschijnlijk makkelijker om ook bij het poseren gewoon de teugels te gebruiken en de hengstenketting helemaal weg te laten :)

Deel je shoot de volgende keer op in categorieën.
Begin met portretfoto's, zodat je nog geen springschoenen en zadel hoeft te gebruiken. Daarna maak je rijfoto's, mét zadel.
Nu zie ik heel veel poseer foto's met een zadel... Zonde...

Kijk of het lukt om iemand extra mee te nemen met een rammelend bakje brokjes ofzo. Dan kun je ook de aandacht van je fjordje goed mee vasthouden, zodat zijn oortje naar voren komen te staan :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:16

Ik ga ook helemaal mee met het commentaar.
Als ik je nog één tip mag bijgeven..

je bent tien keer zo mooi als je zo lacht als op de eerste foto... :o

Reasey1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 10:25

Femke schreef:
Oef, 1300 foto's in 1 shoot...?
Dan ben je bijna aan het filmen, in plaats van fotograferen...
Je zal wel moe zijn geweest na zo'n lange shoot ;)

Ook als het door een "mensenfotograaf" is gedaan, vind ik dit geen sterke serie.
Mensenfotografen weten ook (ongeveer les 1 van fotografie) dat je geen lichaamsdelen buiten de foto moet laten vallen, zoals de oren van het paard, etc. Neem bijv. foto 5...

Ik hoop dat dit een gratis shoot was van iemand die hobby fotograaf is en wilde oefenen... ?

Ik vind dat jij wel goed je best hebt gedaan om te poseren. En je hebt een ontzettend leuke fjord!
Let hier en daar nog wel op je benen. Zorg dat ze op de foto niet "op slot" staan in de knieën (zoals foto 6).
En schoentjes met een heel klein beetje hak doen ook meer voor je figuur dan platte ballerina's.

Nog een tip voor de volgende keer: kies óf voor een hengstenketting óf voor teugels.
Niet voor allebei tegelijk. Als je afwisselt is het waarschijnlijk makkelijker om ook bij het poseren gewoon de teugels te gebruiken en de hengstenketting helemaal weg te laten :)

Deel je shoot de volgende keer op in categorieën.
Begin met portretfoto's, zodat je nog geen springschoenen en zadel hoeft te gebruiken. Daarna maak je rijfoto's, mét zadel.
Nu zie ik heel veel poseer foto's met een zadel... Zonde...

Kijk of het lukt om iemand extra mee te nemen met een rammelend bakje brokjes ofzo. Dan kun je ook de aandacht van je fjordje goed mee vasthouden, zodat zijn oortje naar voren komen te staan :)

Dit was zijn eerste keer en het was inderdaad gratis ik ga het vaker doen zodat hij ook ze ervaring op kan doen en ik ook , bente was onwijs druk we hadden bakjes en noem het allemaal maar op bij maar ze was veelste druk met andere dingen bezig, we waren alleen gegaan zonder ander paard der bij en dat vond ze best eng! Springschoenen had ik hoe dan ook niet af gedaan , der ijzer zat los en ze tikt onwijs aan en der ijzers klappen er vaak af omdat ze zo aan tikt en dat vond ik het niet waard voor een shoot aangezien ze daarna altijd erg pijn heb .

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:45

ik ben het eens met femke.. :)
het zijn leuke fotos.. maar niet om 1 daarvan uit te laten vergroten..

als ik jou was zou ik een fotograaf uitzoeken die ervaring heeft met paarden fotografie :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:54

Vind eigenlijk alleen de 1e foto echt leuk, omdat je daar lacht. Alleen staat daar t paard maar half op. Op de foto's waar je poseert zeg maar kijk je zo streng :+ je mag best lachen hoor, dat staat je prachtig!
foto 5 is ook wel leuk, omdat je daar bijna lacht haha, maar daar is een stukje van de oortjes af geknipt. Vind de foto's een beetje stijfjes niet echt dynamisch zegmaar.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:01

Tja lopen teveel mensen rond die denken fotograaf te zijn omdat ze een mooi toestel hebben gekocht en een simpel 1 dags cursus.

Helaas eten deze de boterhammen van de echte op en dat is toch vaak aan het resultaat te zien. Zonde van je tijd en geld. Denk als je en andere (echte) fotograaf had gehad hij het compleet anders had gedaan.
Ook al ben je mensen fotograaf dan heb je in je opleiding ook dieren gehad en hoe je sfeer maakt ik mis dit compleet in alle foto's.

Echt zonde.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:08

Ik zou ook geen van de foto's laten uitvergroten..
Kan je niet eens kijken of je je fjord mee kan nemen naar een fotografenmeeting?
Dan heb je meerdere fotografen die allemaal wel een tijdje fotograferen, dus meerdere soorten stijlen en foto's. En dan kan je daar een mooie foto uitzoeken?

Vind het ook wel een beetje jammer voor je dat je nu 2x een shoot hebt laten doen voor een foto op canvas en dat tot 2x toe de foto's niet echt een hoge kwaliteit hebben..
Zonde!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:11

Ts heb je de foto's op de site van deze man gezien? Wat vond je daar van?

Bij alleen die tekst krijg ik al kriebels, de bewerkingen zijn ook om te huilen .. ik zou een leuke meid van bokt uitkiezen die een keer bij je langs komt, heb je veel meer aan :)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:39

De meeste commentaar wat ik had is al gegeven maar ik wou wel even zeggen.
Meid op de eerste foto, straal je zo lekker in je gezicht. Helaas is daar de rest van de foto's weinig van te zeggen.
Vind je gezicht echt hard geworden door de 'pose' die je daarvoor aanneemt.
foto 4 is overgens niet netjes afgewerkt.
Veder vind ik je fjord wel echt knap :D ik zou zeggen gewoon een keer iemand anders zoeken voor de foto's zodat je leukere foto's krijgt van je topper.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 18:44

De eerste foto vind ik heel sprankelend..
Ik heb alleen het idee (dat ben ik) dat je op alle foto's nogal.. ja, de bovenkant van jezelf naar voren duwt.
Dit vind ikzelf op foto 4 storend.

Wel een leuke fjord :)

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:02

ze hebben wel gelijk hier boven maar neem aan dat je hun punt nu wel begrijpt. en inderdaad als het een gratis shoot is en hij wil oefenen kan het geen kwaad toch. leuke fjord! :)