Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 22:39

http://www.dehoefslag.nl

Afbeelding
Matthias Alexander Rath & Totilas op het EK dressuur
Foto: FEI EC Dressage 2011 / http://www.sjoert.com

Het eerste publieke optreden van Totilas (Gribaldi x Glendale) sinds het EK van 2011 heeft voor de nodige opschudding gezorgd.

De hengst maakte zijn opwachting tijdens de hengstenshow van Paul Schockemöhle in Vechta, Duitsland. Matthias Alexander Rath had dankzij een korte warming up van slechts twintig minuten zijn handen vol aan de zwarte hengst, die onlangs herstelde van een blessure. Totilas kwam meerdere malen in verzet en weigerde te luisteren naar de hulpen van Matthias. Toen er applaus klonk gooide het paard de tong over het bit en was er helemaal niets meer met hem te beginnen, waarna Matthias teleurgesteld de arena verliet.

De combinatie kwam echter samen met vader Klaus Martin weer terug in de ring en na wat instructies ging het beter. Klaus Martin Rath vertelde het publiek dat dit nou eenmaal kan gebeuren met een fris paard dat niet de gelegenheid heeft gekregen om van tevoren wat stoom af te blazen. Het publiek liet hierop een waarderend applaus horen.

Volgens het programma zouden Matthias en Totilas een Kür op muziek rijden, maar hier werd verder vanaf gezien. Naast Totilas bracht Rath ook nog Fürst Romancier en Bretton Woods in de baan. Deze optredens verliepen wel nagenoeg vlekkeloos.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:43

Kort losrijden, de volgende keer zit 'm een scheet dwars of onee, het was toch weer een blessure waardoor hij níet aan de start kon komen of waardoor het niet goed ging vandaag :j

Maar het ligt er ééécht niet aan dat MAR en Totilas geen goede combinatie zijn hoor. Neeee, ben je gek..

lucky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:44

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:45

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om je eventuele ongenoegen over het filmpje op een respectvolle manier kenbaar te maken.

Caira

Re: Optreden Totilas tijdens hengstenshow zorgt voor commotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:45

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:48

Dood en dood zonde van Totilas!

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:48

Caira schreef:
[ON] Totilas' eerste publieke optreden na EK

Hier is toch al een topic over?

is op slot op verzoek van TS

Zoals ik ook in dat topic al zei : doodzonde van zo'n prachtig paard wat met gemak gouden plakken binnensleepte -O-

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:49

Fris paard onder je kont, ach ja ;) wel jammer voor MAR dat het juist tijdens zo'n show niet wil lukken.

Hoop niet dat heel bokt naar aanleiding van de OP weer over MAR heen valt.. dat hebben we wel gehad ondertussen, lijkt me.

annutjuuh

Caira schreef:
[ON] Totilas' eerste publieke optreden na EK

Hier is toch al een topic over?

Die is gesloten...

Ik heb het net ook zitten bekijken, een vrij hopeloos begin van het filmpje... Gelukkig wordt het aan het eind ietsje beter, maar dit is toch ook gewoon doelloos rondrijden?
Blij wordt je er zeker niet van, zonde van het dier!

BigOne

Ach, daar heeft elk beest, groot of klein, wel eens last van. Ruiters zat die zich wel eens vergissen in de frisheid van hun paard. Jammer voor hun maar om nu meteen weer in het negatieve te gaan.
Misschien past het karakter van het paard idd niet bij deze ruiter, kans zit erin maar hulde dat die jongen het vol blijft houden tot nu toe en waar dit eindigt, we zien het vanzelf wel,klaar.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:50

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 09-11-24 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:51

Wat ontzettend zonde. Stiekem moet ik wel lachen om de reacties eronder.
Zelfs de Duitsers vinden dat Toot terug moet naar Gal.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:51

Het is wel altijd wat met hen he. Maar Toot spettert niet meer zoals we van hem gewend zijn. Eeuwig zonde dat de combi uit elkaar gehaald is. MAR Heeft nu een jaar de tijd gehad om zich te bewijzen maar helaas :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:52

die beenbescherming := of ben ik teveel een leek?

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:53

bigone schreef:
Ach, daar heeft elk beest, groot of klein, wel eens last van. Ruiters zat die zich wel eens vergissen in de frisheid van hun paard. Jammer voor hun maar om nu meteen weer in het negatieve te gaan.
Misschien past het karakter van het paard idd niet bij deze ruiter, kans zit erin maar hulde dat die jongen het vol blijft houden tot nu toe en waar dit eindigt, we zien het vanzelf wel,klaar.

Als ruiter en paard samen, na die tijd, geen combinatie vormen, dan kun je vol blijven houden... maar beter zal het er niet van worden...

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:53

.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:54

terlygert schreef:
Fris paard onder je kont, ach ja ;) wel jammer voor MAR dat het juist tijdens zo'n show niet wil lukken.

Hoop niet dat heel bokt naar aanleiding van de OP weer over MAR heen valt.. dat hebben we wel gehad ondertussen, lijkt me.

Sorry hoor, maar ik vind het persoonlijk heel terecht als heel bokt over dit optreden valt....Fris of niet, hij was ook wel eens fris bij Gal, maar dan zag ik geen boos , gefrustreerd paard..... Dit is duidelijke protest...

Na 1,5 jaar mogen we toch wel meer verwachten dan dit ?

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:54

Ik reageer normaal liever niet in Totilas topics maar dit ziet er niet prettig uit.

Het flitsende wat hij nog in den bosch had is er helemaal af, in het begin loopt hij met ze mond open / oren in ze nek en
het lijkt of hij ongelukkig wat circus trucjes doet, hij spetterende van nature zoals dat eerst toonde is nu ( nog ) niet.

Natuurlijk is het helemaal niet makkelijk zo paard overtenemen en te rijden dat snapt denk ik iedereen maar dan zou
ik ervoor kiezen hem niet oner het zadel te laten zien. Dit lijkt me je zelf vertrouwen niet goed te doen en het is geen reclame
voor Totilas.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:55

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:56

.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:57

mensen we zien het verkeerd het is koud en dan kunnen ze fris zijn,dat klopt inderdaad maar gal liet hem galoperen, en ging dan pas weer verder met zijn ding.als je goed het filmpje bekijkt van 2010 de hengstenkeuring is toot ook erg heet onder gal, maar je ziet wel een wereld van verschil met het opvangen van het paard.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:58

Ik denk dat MAR zelf nu ook wel het idee heeft dat hij meer een combinatie met Totilas moet worden. Hij heeft het paard niet gekocht, dat heeft Paul Schockemohle gedaan en die heeft hem ondergebracht bij Matthias. Een super kans voor hem, maar het is nu nog niet hoe het moet zijn. Edward en Totilas waren al veel langer een combinatie dan deze twee. Maar ik hoop echt dat Matthias Totilas ook kan laten stralen zodat hij al die negatieve mensen kan laten zien dat hij echt wel wat kan. En nee, ik vind dit ook geen geweldig filmpje!

Het is voor die jongen ook niet makkelijk.. Iedereen bekijkt hem met een vergrootglas en volgt hem op de voet. Das echt moeilijk voor hem lijkt mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:58

Zoals ik in het andere topic ook al zei, pijnlijk filmpje om te zien, auch auch auch. :n Arme, arme Totilas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:59

its all about the money :D en daar zijn vaker paarden of dieren de pineut van

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:59