heb jij een suiker allergie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

heb jij een suiker allergie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 18:47

Heb jij die een suiker allergie, en hoe ben je daar achter gekomen.Heb al op Google gekeken maar daar wordt ik niet wijzer van, ben ook op zoek naar de symptomen enz.

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: heb jij een suiker allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:49

Ik heb 2 periodes gehad waarin ik er heel gevoelig voor was.
Hier ben ik dankzij onderzoek bij een biologisch arts achter gekomen. Ik was erg moe en vaak ziek, zwak & misselijk.

Youknowme

Berichten: 2566
Geregistreerd: 19-08-05

Re: heb jij een suiker allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 18:51

Even een stipje, vertel er vanavond meer over .

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 18:52

Okee.

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re: heb jij een suiker allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:56

Ik kan ook niet goed tegen aangemaakte suiker.
Als ik teveel suiker in neem, dan gaat het gisten in mijn darmen en kan ik mijn ontlasting niet goed ophouden. En van teveel suiker in te nemen krijg ik eczeem rond mijn mond :j

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: heb jij een suiker allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:03

Ik weet niet of ik allergisch ben, maar ik kan er echt niet tegen :n
Als ik suiker eet ga ik meteen vocht vasthouden (opgezwollen tenen en handen vooral), ik krijg heel erg veel dorst, jeuk etc.

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: heb jij een suiker allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:06

als ik teveel suiker eet krijg ik enorme hoofdpijn, ik weet niet of ik er echt allergisch voor ben, maar ik eet daardoor wel minder suiker!

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re: heb jij een suiker allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:12

Ik het ziekenhuis kijken ze je heel erg raar aan als je zeg dat je niet tegen aangemaakte suikers kunt. Ik liep maanden in het ziekenhuis vanwege eczeem rond mijn mond (ik leek letterlijk op een clown). Ze hebben niets kunnen vinden. Toen gaf iemand mij te tip te stoppen met aangemaakte suikers te eten. De eerste weken werd het erger en daarna trok het helemaal weg. Vervolgens kwam ik in het ziekenhuis en vertelde van mijn ondervindingen, waarop ik als antwoord kreeg dat dat onmogelijk was.
Ik eet nu met mate aangemaakte suikers, maar ik merk als ik er teveel van neem dat de eczeem bobbeltjes weer opspelen :j

DivaS

Berichten: 359
Geregistreerd: 03-03-08
Woonplaats: NH

Re: heb jij een suiker allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:17

Nooit aan gedacht, maar dit is wel een héle goede tip. Ik ben ook onwijs moe en veel ziek zwak en misselijk.

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Re: heb jij een suiker allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:21

@nassie: wat bedoel je met aangemaakte suikers? Zijn dit kunstmatige suikers? Of geraffineerde suikers? En hoe ga je dan om met zetmeelhoudende producten?

Gewoon interesse :j

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Re: heb jij een suiker allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:26

Ik kan wel tegen natuurlijke suikers die van de vruchten afkomen. Maar andere suikers niet, dus dan bedoel ik inderdaad de suikerklontjes, rietsuiker, kunstmatige suiker en suiker wat in alle producten zit.

Ik eet zelf alles natuurlijk, dus niet uit pakjes/zakjes/blikjes/potjes. Maak zelf mijn brood en voeg daar geen suiker aan toe. Mijn avond eten bestaat ook voornamelijk uit rijst met groente en kip. Maar ik let er zoveel mogelijk op dat er in het ingrediëntenlijstje geen suiker bij staat.

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Re: heb jij een suiker allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 15:40

Ik beperk zelf ook al jaren de hoeveelheid suiker die ik binnenkrijg. Ik ben er niet echt allergisch voor, maar ik heb wel gemerkt dat dit een goede invloed heeft op schommelingen in mijn bloedsuikerspiegel (minder vaak en minder heftig) en mijn algemene lichamelijke 'conditie'.
Mijn valt vaak op dat er in veel meer producten suiker zit dan je zou denken. Vaak verscholen, met namen zoals maltodextrine, bepaalde zetmelen etc. In veel vleessoorten zit bijvoorbeeld suiker. Ongeloofelijk maar waar.

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re: heb jij een suiker allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:56

In principe kan niemand tegen suiker maar het uit zich bij de meeste mensen niet op dezelfde manier. Daarom denken veel mensen dat ze 'nergens' last van hebben maar suiker pleegt echt roofbouw op je lichaam. Ik ga er zelf ook met een grote boog omheen. Als ik iets wil zoeten gebruik ik stevia - hiephiephoera sinds gisteren officieel toegestaan voor inwendig gebruik door onze knappe koppen in Brussel die het wiel opnieuw moesten uitvinden terwijl het door andere culturen al ...tig jaar wordt gebruikt als zoetstof maar dat is een ander verhaal :x

Suiker heet niet voor niets - het witte gif. En dat is precies wat het is.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:59

ranna schreef:
Suiker heet niet voor niets - het witte gif. En dat is precies wat het is.

Ben je niet in de war met cocaine...?

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 10:19

Kuggur schreef:
ranna schreef:
Suiker heet niet voor niets - het witte gif. En dat is precies wat het is.

Ben je niet in de war met cocaine...?


Lol - zou je bijna denken hè?! :D

Maar wist je dat suiker net zo verslavend is als cocaïne? En terwijl dát met man en macht 'bestreden' moet worden pleuren we de suiker gewoon overal in 8)7

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: heb jij een suiker allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:01

Complete onzin.

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 20:25

Kuggur schreef:
Complete onzin.

onderbouw

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:42

ranna schreef:
Maar wist je dat suiker net zo verslavend is als cocaïne? En terwijl dát met man en macht 'bestreden' moet worden pleuren we de suiker gewoon overal in 8)7


Zeker waar :j
Ik was ook verslaafd aan suiker. Ik deed namelij 5 klontjes suiker in mijn koffie, ja jullie lezen het goed 5. En het liefste nog meer. Ik at tussendoor graag suikerklontjes, snoepte erg vaak ect.
Afkicken is voor mij (en omgeving) heel zwaar geweest. Ik was niet te harden en stik chagerijnig. Mijn lichaam ging ook vaak trillen en ik wilde kosten wat kost suiker!

Het is rot spul!

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 22:56

Duhelo schreef:
Kuggur schreef:
Complete onzin.

onderbouw

De stelling die ik "complete onzin" noemde is "suiker is net zo verslavend als cocaine".
Heeft dat werkelijk onderbouwing nodig...?
Maar goed in plaats daarvan sla ik een eenvoudig experiment voor: Diegenen die deze stelling geloven nemen oraal dagelijks een grammetje cocaine, laten we zeggen een jaar lang. Ik zal geheel vrijwillig de tienvoudige(!) dosis suiker tot me nemen; een hele tien gram kristalsuiker per dag, een heel jaar!
Na dat jaar stoppen we er abrupt mee, en vergelijken we onze gezondheidstoestand en ontwenningsverschijnselen. Deal?

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 23:04

Ik heb geen suikerallergie, omdat dat sowieso zelden voorkomt. Last van de maag en darmen, kan duiden op een intolerantie. Maar allergie is zeer onwaarschijnlijk :) een allergie hoef je je niet af te vragen, dat merk je bij voedsel echt direct! Dus misschien je zoektocht oriënteren op de suiker intolerantie?

Neemt niet weg dat wij, als mens, snel teveel suikers binnen krijgen. Dat is niet gezond. Dus wat dat betreft is het sowieso verstandig om bewust op het eten te letten :)

Teveel suikers maken mij ook geen blije ik. Maar goed, opzich wel logisch omdat mijn lichaam al dat suiker niet kan inzetten voor nuttige dingen.

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re: heb jij een suiker allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 23:10

Ik ben het er ergens wel mee eens dat suiker verslavend is,... in ieder geval voor je lichaam ;)
Ik ging 4 jaar geleden aan de Sonja, moest een stuk gezonder eten. Nou dronken we al niet veel cola en dat soort spul maar onbewust krijg je toch veel suikers binnen,...
De eerste dagen heb ik zitten beven als een rietje en dat had er écht mee te maken dat mijn lichaam aan het 'afkicken' was van de suikers ;)

milatje
Berichten: 3491
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: In het Brabantse land

Re: heb jij een suiker allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 23:19

Ik ben een paar jaar allergisch geweest voor o.a. suiker en producten met suiker daarin verwerkt.
Als ik dit at werd ik ziek (buikpijn, hoofdpijn etc.). Ik heb toendertijd bij een homeopaat gelopen en inmiddels ben ik erover heen gegroeid.
Ik heb er soms nog wel last van als ik ''teveel'' suikers binnen krijg. Maar over het algemeen gaat het prima.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: heb jij een suiker allergie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 23:29

Milatje, dat is geen allergie... Maar een intolerantie. Dat maakt wel verschil namelijk :j
Een voedselallergie kan levensbedreigend zijn, maar een intolerantie is gewoon enorm vervelend in de uitwerkingen.

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 21:10

Kuggur schreef:
De stelling die ik "complete onzin" noemde is "suiker is net zo verslavend als cocaine".
Heeft dat werkelijk onderbouwing nodig...?
Maar goed in plaats daarvan sla ik een eenvoudig experiment voor: Diegenen die deze stelling geloven nemen oraal dagelijks een grammetje cocaine, laten we zeggen een jaar lang. Ik zal geheel vrijwillig de tienvoudige(!) dosis suiker tot me nemen; een hele tien gram kristalsuiker per dag, een heel jaar!
Na dat jaar stoppen we er abrupt mee, en vergelijken we onze gezondheidstoestand en ontwenningsverschijnselen. Deal?


Citaat:
Sugar as addictive as cocaine, heroin, studies suggest
BY ROSEMARY BLACK
DAILY NEWS STAFF WRITER
Friday, December 12, 2008

It's one addiction that won't land you in court or an inpatient rehab. But sugar - as anyone who mainlines sweets can attest - can be just as habit-forming as cocaine.

Researchers at Princeton University studying bingeing and dependency in rats have found that when the animals ingest large amounts of sugar, their brains undergo changes similar to the changes in the brains of people who abuse illegal drugs like cocaine and heroin.

"Our evidence from an animal model suggests that bingeing on sugar can act in the brain in ways very similar to drugs of abuse," says lead researcher and Princeton psychology professor Bart Hoebel.


bron:
http://articles.nydailynews.com/2008-12 ... -addiction

Maaaarrr... die zullen er geen verstand van hebben denk ik >;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 11:08

Volgens mij kun je voor suiker niet allergisch zijn maar gaat het in alle gevallen om een intolerantie. Die 2 termen worden vaak door elkaar gebruikt. Ik heb een voedselintolerantie voor sacharose, dextrose, glucose en honing. Iets meer dan 10 jaar geleden is dit uit een test gekomen ik ben doorgemeten door een arts die hiervoor de EAV methode heeft gebruikt (elektro acupunctuur) zal wel niet wetenschappelijk onderbouwd genoeg zijn....maar ik word echt heel ziek als ik iets met suiker eet, ook als ik niet weet dat ergens suiker in zat. Dat is voor mij bewijs genoeg.

@Kuggur: voordat ik er achter kwam dat ik niet tegen suiker kon had ik ook een suikerverslaving, mede doordat ik naast de voedselintolerantie die ik ontwikkeld heb hypoglykemie heb en dus steeds meer suiker nodig had om me heel even weer goed te voelen.