hallo bokkers, deze week is mijn laatste week op mijn stage (onderwijs) en wil graag voor mijn stagebegeleidster (juf) een leuk overlevingspakket maken, nu had ik al een paar leuke ideeen:
elastiekje - om flexibel te blijven theezakje - om eens lekker bij weg te dromen kleurpotlood - om een saaie dag wat kleur te geven plastic bekertje - om de laatste druppel in te doen voordat de emmer overloopt dierenkoekjes - eet deze wanneer je denkt dat je klas een beestenboel is puzzelstukje - om de puzzel compleet te maken als er een stukje mist smiley face - altijd blijven lachen mars - voor die dagen dat je klas net een zoete inval lijkt cent - voor al die keren dat je je loonstrookje krijgt, je werk is nou eenmaal onbetaalbaar pen - om van iedere dag de mooie dingen op te schrijven
kunnen jullie mij nog verder helpen met leuke ideeen? ben benieuwd!
Fruit - om je gezonde verstand erbij te houden. Zeep - om de (zware) dagen van je af te wassen. Kaars - voor als je even helemaal opgebrand bent. Voorleesboek - om het kind uit jezelf te halen. Zakdoekjes - voor die ontroerende momenten. Muziek(cd)- voor de stille momenten in de klas. Bloem - gewoon voor de gezelligheid in de klas. Tijd - voor al die momenten dat je teveel te doen hebt in te weinig tijd. Sleutel - om de monden van de kinderen soms even op slot te kunnen draaien. Hart - omdat je ondanks alles toch van ze houdt. Stukje behang: om de kinderen achter het behang te plakken als je helemaal gek van ze bent Piraten ooglapje, om af en toe eens een oogje dicht te doen.
Dit is écht een fantastisch idee! Ik heb zelf 8 juli mijn laatste stagedag in het basisonderwijs, dus ik ga misschien ook wel zoiets doen voor mijn mentoren! Echt heel origineel!
marleen_usar
Geplaatst: 22-06-11 19:41
Depent ?
Aranel
Geplaatst: 22-06-11 21:28
Deze ga ik onthouden, leuk
Edit: zo leuk eigenlijk, dat ik dit ook maar ga doen voor mijn stagebegeleidster denk ik . Heeft iemand een voorbeeld van zo'n pakketje? 'Hoort' gewoon bij elk voorwerp een kaartje met uitleg?
Ik ga nog even op zoek naar meer tekstjes, erg origineel!
Gaaf idee. Ik was nog even aan het zoeken gegaan en vond deze heeele lange lijst (niet specifiek voor stage afscheid, maar voor ouder worden). Misschien zijn daar dus nog leuke toevoegingen bij:
1. Elastiekje om flexibel te blijven. 2. Doosje thee om eens lekker bij weg te dromen. 3. Markeerstiften om een saaie dag wat kleur te geven. 4. Lollie/snoep voor die dagen dat je huis net een zoete inval lijktt 5. Pen om van iedere dag de mooie dingen op te schrijven, 6. Notitieboekje voor maken van aantekeningen voor memoires 7. Zakdoekjes voor die ontroerende momenten 8. Blokje Post-it Vergeet de belangrijke zaken van het leven en ons niet 9. Rolletje plakband en knijper om de boel bij elkaar te houden 10. Kaarsje jij bent een warm lichtpuntje 11. touwtje om de entjes aan elkaar te knopen (pensioen). 12. voorleesboekje om het kind in jezelf naar boven te halen. 13. energiereep/marsreep om weer nieuwe energie te krijgen. 14. bekers voor de laatste druppel die de emmer zou doen overlopen. 15. punaises voor het vastpinnen van de geneugtes des levens 16. zaklampje om een ander licht op zaken te laten schijnen 17. spreukenboekje te raadplegen bij behoefte aan ondersteuning 18. agenda voor de organisatie van de taken des levens 19. fluitje te gebruiken op momenten dat men anderen voor zich wil laten lopen 20. puzzeltje ter bevordering van het doorgronden van de puzzelstukken des levens 21. veiligheidsspeld als hulpstuk te gebruiken om de boel op te houden 22. Muntstuk (kop of munt) te gebruiken bij moeilijke beslissingen 23. Waaier ter bestrijding van opvliegers 24. anti rimpelcrème om het verval vóór te zijn 25. Tijdschrift “Plus”, zodat je weet hoe je je op jouw leeftijd moet gedragen 26. incontinentie materiaal voor die onverwachte momenten 27. krulspelden om er nog een draai aan te geven 28. haarversteviger zilvergrijs om glans te geven aan het grijzende haar 29. Kukident kleefpasta om loszittende elementen weer vast te plakken 30. Flesje witte wijn, jeugdelixer" (zelfgemaakt etiket) 31. Batterijen voor hoortoestel, je kunt ze maar vast in huis hebben 32. steunkousjes tegen beginnende spataderen 33. leesbril (pocket reader) voor de kleine lettertjes 34. Paracetamol in te nemen bij een zware dag 35. Felle nagellak om met de tijd mee te blijven gaan 36. Rieten hart om je creativiteit te behouden 37. Spiegeltje voor het tellen van de rimpels 38. Fietszadeldekje tegen zadelpijn en ander damesleed 39. Opkikkertje voor als je het even niet meer ziet zitten 40. Voetverzorgingspakketje om te helpen bij de zware gang van het leven 41. Lintjes voor een kleurrijk leven 42. Nutricia boekje ter herinnering aan je kindertijd 43. Plak chocola want hoe erg het ook wordt…chocola helpt! 44. Ginkgo tabletten tegen geheugenverlies, voorkomen is beter dan genezen 45. Oordopjes voor als je wakker word van je eigen gesnurk 46. Haarnetje om uitval tegen te gaan 47. Felgele regenponcho zodat je toch nog een beetje opvalt op straat 48. Kruidenbitter houdt de bloedvaten open 49. Handcrème tegen kloofjes 50. Rubberen overschoenen, voor meer grip op de zaak