Jonge kraai in de tuin die niet kan vliegen! Wat te doen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kel_tje

Jonge kraai in de tuin die niet kan vliegen! Wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 17:21

Hallo,
Bij mijn oma in de tuin zit sinds 3 dagen een jong kraaitje in de tuin die niet kan vliegen. Ik heb hem gevangen en de vleugels nagekeken maar volgens mij is daar niks mis mee! Nu vroeg ik me af wat ik het beste kan doen?? Wilde hem naar het vogelasiel brengen maar die was al dicht, en ook vliegen er steeds 2 kraaien boven de tuin. Zijn dat misschien de ouders?
Wat kan ik het beste doen? Naar vogelasiel brengen?

Xx

Chihiro

Re: Jonge kraai in de tuin die niet kan vliegen! Wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:27

Hoi hoi,
Je kunt hem gewoon laten lopen hoor! Er zijn nu veel kleintjes die uit het nest op de grond scharrelen. Dat hoort nu zo. De ouders blijven ze voeren op de grond totdat ze zelf kunnen vliegen. Wij hebben nu kleine mereltjes hier lopen, en de ouders voeren ze ook nog.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:33

Zelf met de hand opvoeden! ERUG leuk om te doen en je hebt er dik een 1/2 jaar...soms je hele leven...een hele leuke vriend aan!
Ze zijn erg trouw en verlaten je als het broed tijd word en ze een partner willen hebben.
Persoonlijk vind ik dat ze altijd weer de natuur in moeten, dus b.v kortwieken zou ik nooit doen!
Ga er eens op googlen!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 17:51

Waarom zelf opvoeden Aerdenhout, terwijl de ouders nog aanwezig zijn? Het jong moet leren vliegen. Ze worden het nest uit gebonjourd, waarna ze goed in de gaten worden gehouden, maar ze het wel zelf moeten leren!

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 18:59

Het kraaitje krijgt geen eten van de ouders. De ouders komen niet op de grond! Dus daarover maakte ik me wat zorgen. Misschien dan toch wegbrengen?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:00

Gewoon van af blijven, het is normaal dat jonge kraaitjes over de grond scharrelen :)

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:03

Nikki__ schreef:
Waarom zelf opvoeden Aerdenhout, terwijl de ouders nog aanwezig zijn? Het jong moet leren vliegen. Ze worden het nest uit gebonjourd, waarna ze goed in de gaten worden gehouden, maar ze het wel zelf moeten leren!

Omdat het hardstikke leuk is, deden ze vroeger vooral heel veel hier, iedereen had wel een tamme kraai. :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:59

Nikki__ schreef:

Als je zeker weet dat de ouders nog voeren moet je het natuurlijk laten gaan, maar dat kan je vrij snel zien lijkt mij!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:09

zodra je niet kijkt komen ze wel bij het jong anders zag je ze niet vliegen..
ze zijn schuw na mensen toe.

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 21:11

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:44

tja stap 1 is niets aan doen. maar als zo'n diertje eenmaal gepakt is wordt het moeilijker. Vogels leren namelijk vanaf de grond vliegen. Dit binnen een aantal dagen. Helaas zit de natuur dus zo in elkaar en dat kost weleens wat vogels door katten.
Jonge vogels dus laten zitten ouders komen vaak wel voeren en ze gaan vliegen. Wat je wel kan doen is proberen andere dieren dan vogels weg te houden bij het jonge dier.