Voor de mensen die Desprit nog niet kennen:
We rijden dressuur, heb haar gekocht op haar 3 jaar, zelf opgeleerd, vanaf het moment ze de basis begrippen kende les beginnen nemen.
Ik zat vroeger écht scheef op m'n paard waardoor ik ook altijd rugpijn had en waardoor mijn paard serieus op de voorhand liep.
Dan les genomen bij een andere lesgever waar ik écht superveel geleerd heb, ook heeft hij mij een zo goed mogelijke houding 'aangeleerd' en heeft hij het er gewoon ingestampt om rechter te gaan zitten

Vandaag weer even foto's laten nemen terwijl ik aan het rijden was

Het rijden voelde op sommige momenten erg fijn aan

Het ene moment droeg ze haar hoofd zelf mooi, achterhand er beter onder, goed in evenwicht.
En het andere moment was ze erg hangerig, hoofd willen kantelen, op de voorhand.
Ook haar galop was erg wisselend. Het ene moment liep ze mooi gecontroleerd in evenwicht, andere moment dan weer helemaal uit evenwicht waardoor ze opeens rare sprongetjes neemt zodat ze in kruisgalop komt te zitten en zo uitbreekt.
Dus daar moet nog aan gewerkt worden!
Helaas heb ik niet veel (bijna geen) foto's van de galop op mijn camera staan. Ik had mijn camera mee, en Mieke (Laverite hier op bokt) had ook haar camera bij. MIsschien dat zij wat meer galopfoto's heeft op haar camera, maar ik moet dus de foto's nog krijgen van haar. Als ik ze gekregen heb dan zie ik wel of er nog betere galop foto's tussen zitten en plaats ik ze in het topic.
Ik weet dat ik soms te streng ben met mijn binnenhand, hier moet ik dus zéker op gaan letten.
Soms heb ik de neiging om teveel naar achter te hangen, ook iets waar ik moet op letten.
Handen recht op blijven houden en voor me kijken.
Voor de rest hoor ik het wel van jullie, maar blijf vriendelijk

Heb het in het vorig topic ook gemeld, maar op bijna (of toch veel) alle foto's loopt ze met haar mond open.
De reden hiervoor: ?
Heb haar tanden/rug/zadel al vaker laten nakijken en altijd goed gekeurd geweest, daaraan ligt het dus niet.
Verder had ik het eens gevraagd aan mijn lesgever en die zei dat het kan zijn omdat ze op die momenten moeilijkheden heeft om haar evenwicht te bewaren. Ook wanneer ik dus bepaalde figuren rij, of wanneer ik net op dat moment verkeerd inwerk... Maar hij zei dat het met oefenen en lessen wel zou kunnen verbeteren. Maar ze doet het nu nog steeds.. Heb wel zelf al gemerkt dat het wat verbeterde als ik inderdaad veel les nam en veel oefeningen met begeleiding uitvoerde. Daarom dat ik dus ook terug lessen wil nemen

Als jullie nog tips hebben ivm dit probleem, hoor ik het graag

Nu de foto's:
1. Eventjes hallo camera zeggen

2.

3. Inrijden

4.

5. Lekker arrogant op mijn paard

6.

7. Binnenhand

8.

9.

10. Galop