Schimmel Desprit d'Escuro (v.Escuro) @ work!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NewGirl_BQ

Schimmel Desprit d'Escuro (v.Escuro) @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 00:09

Hey!

Voor de mensen die Desprit nog niet kennen:
We rijden dressuur, heb haar gekocht op haar 3 jaar, zelf opgeleerd, vanaf het moment ze de basis begrippen kende les beginnen nemen.
Ik zat vroeger écht scheef op m'n paard waardoor ik ook altijd rugpijn had en waardoor mijn paard serieus op de voorhand liep.
Dan les genomen bij een andere lesgever waar ik écht superveel geleerd heb, ook heeft hij mij een zo goed mogelijke houding 'aangeleerd' en heeft hij het er gewoon ingestampt om rechter te gaan zitten :) Waardoor ik zelf voelde dat mijn paard zelf een heel andere houding aan nam :)) Vele lessen genomen, enkele onderlinge dressuurwedstrijdjes (E3,E5) gereden. Ze staat nu in een wei samen met haar maatje Bastet (het paard van Laverite hier op bokt). Vorig jaar heeft ze 3 maand in de kliniek gestaan (heb het verhaal al zoveel moeten vertellen) , maar het kwam erop neer dat ze opeens blind was door onbekende reden, dokters hebben veel gedaan voor haar en ze hadden bijna de hoop opgegeven, maaar ze is er nu volledig terug door :) enige overblijfsel dat ze er aan over heeft is op haar linkeroog een punt waar ze 'niets' ziet. Maar ze gaat er goed mee om en verder blijkt ze er niet veel last van te hebben. Al bij al heeft ze bijna een klein jaartje stil gestaan dan wegens ziekte, winter (geen piste) én examens. Nu zijn we weer volop aan het werk. En misschien neem ik binnenkort wel weer eens een lesje!

Vandaag weer even foto's laten nemen terwijl ik aan het rijden was :))
Het rijden voelde op sommige momenten erg fijn aan :) dan op andere momenten was het fijn gevoel helemaal weg :(
Het ene moment droeg ze haar hoofd zelf mooi, achterhand er beter onder, goed in evenwicht.
En het andere moment was ze erg hangerig, hoofd willen kantelen, op de voorhand.
Ook haar galop was erg wisselend. Het ene moment liep ze mooi gecontroleerd in evenwicht, andere moment dan weer helemaal uit evenwicht waardoor ze opeens rare sprongetjes neemt zodat ze in kruisgalop komt te zitten en zo uitbreekt.
Dus daar moet nog aan gewerkt worden!
Helaas heb ik niet veel (bijna geen) foto's van de galop op mijn camera staan. Ik had mijn camera mee, en Mieke (Laverite hier op bokt) had ook haar camera bij. MIsschien dat zij wat meer galopfoto's heeft op haar camera, maar ik moet dus de foto's nog krijgen van haar. Als ik ze gekregen heb dan zie ik wel of er nog betere galop foto's tussen zitten en plaats ik ze in het topic.

Ik weet dat ik soms te streng ben met mijn binnenhand, hier moet ik dus zéker op gaan letten.
Soms heb ik de neiging om teveel naar achter te hangen, ook iets waar ik moet op letten.
Handen recht op blijven houden en voor me kijken.
Voor de rest hoor ik het wel van jullie, maar blijf vriendelijk O:)

Heb het in het vorig topic ook gemeld, maar op bijna (of toch veel) alle foto's loopt ze met haar mond open.
De reden hiervoor: ?
Heb haar tanden/rug/zadel al vaker laten nakijken en altijd goed gekeurd geweest, daaraan ligt het dus niet.
Verder had ik het eens gevraagd aan mijn lesgever en die zei dat het kan zijn omdat ze op die momenten moeilijkheden heeft om haar evenwicht te bewaren. Ook wanneer ik dus bepaalde figuren rij, of wanneer ik net op dat moment verkeerd inwerk... Maar hij zei dat het met oefenen en lessen wel zou kunnen verbeteren. Maar ze doet het nu nog steeds.. Heb wel zelf al gemerkt dat het wat verbeterde als ik inderdaad veel les nam en veel oefeningen met begeleiding uitvoerde. Daarom dat ik dus ook terug lessen wil nemen :)
Als jullie nog tips hebben ivm dit probleem, hoor ik het graag :)

Nu de foto's:
1. Eventjes hallo camera zeggen :) ( en god wat een kop trek ik ook weer :+ )
Afbeelding

2. :+:
Afbeelding

3. Inrijden
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Lekker arrogant op mijn paard }:0
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Binnenhand |o
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. Galop
Afbeelding

11
Afbeelding

12. Helaas zat ik hier op het verkeerde been 8)7
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. Lol met je knol :+
Afbeelding

En ja ze is rond en gezond :+ maar er wordt aan gewerkt en we gaan die vetmassa omzetten in spiermassa 8-)

Groetjes!
En hou het vriendelijk :)

Babbelkous

Re: Schimmel Desprit d'Escuro (v.Escuro) @ work!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 00:40

Het ziet er echt goed uit ! En zoals je zelf al aangeeft: je houding is idd heel netjes geworden vind ik ! Al denk ik dat het plaatje helemaal 'perfect' zou worden, als je naar voor kijkt (hoe verleidelijk het ook is, naar je mooie paardje kijken, zeker na er zo lang niet mee gereden te hebben ;) ) en heel soms je schouders nog iets rechter of meer 'open'. Maar kijk, je algemene houding vind ik echt al netjes ! (Ik ben er jaloers op :+ )

Wel goed dat je erbij zet dat er goede en 'mindere' momenten tussen zaten. Dat verklaard al veel ! Want op sommige foto's vind ik dat je binnenhand 'strenger' is dan gewoonlijk. Dat ben ik niet van jou gewoon :) Maar je intro verklaard dat ;)
Jullie gaan echt vooruit ! Ben benieuwd naar de volgende foto's ! Echt fijn om jullie weer aan het werk te zien, daar keek ik echt naar uit :j

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 07:53

Allereerst wat een leuk paardje heb je onder je kont :-).

Wat je zelf al aangeeft, probeer niet telkens je binnenhand vast te zetten of te streng inwerken, mooi naar voren kijken en wat betreft het opendoen van de mond, ik zie dat je nogal met gespannen/stijve polsen rijdt, ook je handen staan niet mooi rechtop, wanneer je zelf wat meer ontspannen gaat rijden en de juiste arm/pols/handhouding wordt dit dan ook niet minder?

Ik moet eerlijk zeggen mijn 11-jarige ruin doet dit ook, ook als ik geen druk op zijn mond heb, eigenlijk vanaf het moment dat hij zijn bit inheeft doet hij dit al, ook bij hem is alles gecontroleerd, verschillende bitten geprobeerd, maar niks helpt helaas.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:43

Alison, ze heeft inderdaad al betere dagjes gehad maar het ziet er zeker nog goed uit! Ik bezorg je zo rap mogelijk mijn foto's.

Je binnenhand oogt inderdaad iets strenger dan normaal, maar het kan nog altijd 'door de beugel' vind ik.

Zoals Esther zei, je houding is echt goed, behalve dat je inderdaad nog een beetje meer vooruit kan kijken? :)

Tot op de volgende fotosessie! ;)

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:42

Wat ziet ze er knap uit alison! Ze staat mischien wel "dik" maar ze ziet er gezond uit en knap!!
De momenten dat ze begint te hangen kan je oefeningen doen bv, zo traag draven dat je bijna stapt dan overgaan in middendraf dan arbeidsdraf, dan middendraf, arbeidsdraf, terug zo traag draven , galop... IK merk dat dit bij sommige paarden goed! helpt!
En ja , nog steeds ben ik jaloers op u houding!!

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 19:11

@ Maykie:
Bedankt voor de tips!
Net zoals jij zegt, ook al is er geen druk op haar mond durft ze het ook doen :( . Ik rij nu met dubbelgebroken bitje, dus ik denk niet dat dit ook het probleem is.

@ Esther: Bedankt! En ik ben ook weer blij hoor dat ik terug aan het werk kan met haar :))

@ Robby:
Ze is inderdaad rond en gezond ;) en ik vin eerlijk gezegd dat haar ook nie mis staat :+ maarja, toch mag ze ietsje afvallen hoor :))
En inderdaad zoals je zegt, veel overgangen rijden , halthouden, dan weer weg rijden helpt bij haar ook goed om dat hangen wat minder te hebben, probleem is dan dat ze haar wel erg snel gaat opkrullen dus da's dan ook weer niet goed. Alhoewel ja, beetje bij beetje en stap voor stap aan alles werken éh :)

Nog tips?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:15

Leuk beestje, maar wat doet die steeds met ze mond? hahaha :P

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 20:16

briitje schreef:
Leuk beestje, maar wat doet die steeds met ze mond? hahaha :P

Lees misschien eens mijn beginpost? :)
Daar staat er meer uitleg over.

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 10:50

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:25

mooie schimmel!! Die foto met je wat strenge binnenhand zie ik maar 2 keer dus dat zit wel goed...zijn gewoon momentopname's en die heeft iedereen wel :). Ga lekker zo door zou ik zeggen!

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:36

Weet je wat my opvalt? Dat als jy een strenge binnenhand hebt, dat ze juist op die foto's dr mond open doet! Dat kan dus zo zyn dat ze dat niet fyn vind en daardoor "protesteert" door haar mond te openen.! Zou dat het "probleem" kunnen zyn? Voor de rest super mooi beestje! *kykt niet naar de bolle buik* *D

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 21:35

@ Stephanie66: heel erg bedankt :)
@ Jamiie: Het kan inderdaad daar mee te maken hebben, maar ook wanneer ik een 'losse' binnenteugel heb durft ze echt opvallend haar mond openhouden. Dus ik denk dat het inderdaad te maken heeft met wanneer ik op het 'juiste' moment inwerk of net nageef... En met begeleiding zou dit wel opgelost kunnen worden na een tijdje, alleen kan ik nu eventjes geen les nemen , of toch niet iedere week. Maar ik ga misschien deze week toch eens kijken om een lesje te nemen :) Hopen dat ze dan goed meewerkt :+