Horizon College in Alkmaar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Horizon College in Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 12:04

Iemand die hier ervaringen mee heeft? :P Hoor dat het een slechte school is, maar ben net aangenomen voor Kinderopvang daar. ;)

MiiGurl
Berichten: 533
Geregistreerd: 11-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:34

Ik wens je alvast succes aangezien je weer een nieuwe leer methode krijgt waar de leraren nog niet bekend mee zijn. Jammer genoeg zijn de eerste jaars dan altijd de pineut...
Wel moet je echt zelfstandig kunnen werken dus echt je opdrachten goed plannen anders kom je in de problemen want helpen bij het horizon kennen ze niet!!! :Y) ;)
En ik hoop niet dat je mevrouw V.... (als je der hele achternaam wilt weten mag je PB'en) krijgt als mentrix want dan heb je helemaal een probleem :=
Als je bijvoorbeeld ergens niet uitkomt met je mentor/mentrix dan hoef je op de opleidingsmanager niet te rekenen want die staat geheel achter de leerkracht... :x :x

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 14:35

bedankt.. heb er ook niet veel zin in , hoor alleen maar negativiteit.. Scheelt het dan niet per afdeling? ;)

MiiGurl
Berichten: 533
Geregistreerd: 11-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 14:48

StillAngel schreef:
bedankt.. heb er ook niet veel zin in , hoor alleen maar negativiteit.. Scheelt het dan niet per afdeling? ;)

Misschien vind je toch leuk ondanks de negativiteit?!
Ik heb ook kinderopvang op het Horizon College gedaan. Dus ik weet precies wat je gaat meemaken :P :)

hanneke1

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Omgeving Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:17

ik doe ook daar m'n opleiding, en er zijn inderdaad wel dingen wat slecht geregeld zijn, al doe ik een andere opleiding.
ga bijna naar m'n 3e jaar, en had ook een leermethode waar nog niet iedereleraar mee bekent was, net als de stage, dit was dus wel wat lastiger uitzoeken.
verder zijn de lessen ook ietwat rommelig geregeld zo nu en dan, maar verder heb ik weinig te klagen..

voel me niet onveilig of onprettig op school, en ik ga er niet met tegenzin heen :D

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Horizon College in Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 16:34

Ik heb daar ook een opleiding gevolgd en men wat een chaotische klerezooi was dat zeg! Door de chaotische leermethoden en de ''hulp'' die je kreeg ben ik fulltime gaan werken bij mijn toenmalige parttime baantje ruim een jaar terug en ik twijfel nog of ik terug ga naar EEN school en zo ja welke opleiding. Ik was er ZO klaar mee.... Dus ik hoop voor je dat het inmiddels een stuk beter is.

Gelukkig waren niet alle docenten van het niet-helpen, helaas wisten de docenten alleen ook niet alles omdat het zelfs bij alle docenten chaotisch was. Iedereen had andere maatstaven. Ging je ertegenin omdat jij gewoon je opleiding klaar wilde hebben en die chaotiek zat was, zat je bij de opleidingsmanager... Lekker boel hoor..

MannyTexel
Berichten: 58
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Horizon College in Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 20:32

Wat een *&^% school. Ik heb het eerste jaar in Hoorn gezeten en dat was echt 10 keer beter. Hier kregen wij nooit les, werden nooit geholpen en moesten alles zelf uitzoeken. Echt het laatste wat ik iedereen aanraad..

hanneke1

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Omgeving Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:26

Hmm.. nouja zelf heb ik dit niet zo erg meegemaakt tot nu toe, er vielen wel lessen uit in het 1e jaar ivm leraar wat ziek was en waar geen vervanger voor was, maar heb nooit zomaar n dag geen les gehad of lessen die niet doorgingen verder..
goede hulp gehad van mentoren enzo..

Maargoed ieder zijn eigen ervaringen ;)

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Horizon College in Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 22:33

Wij dus wel. Waren ze gewoon vergeten te melden dat er een lerarendag was ofzo. Of als hun een uitje hadden ons verplichten wel op school te zitten.... oa.

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 13:33

hanneke1 schreef:
Hmm.. nouja zelf heb ik dit niet zo erg meegemaakt tot nu toe, er vielen wel lessen uit in het 1e jaar ivm leraar wat ziek was en waar geen vervanger voor was, maar heb nooit zomaar n dag geen les gehad of lessen die niet doorgingen verder..
goede hulp gehad van mentoren enzo..

Maargoed ieder zijn eigen ervaringen ;)


ben heel blij dat er ook positieve reacties tussen zitten haha :D
Keep writing, vind het interessant om te weten wat ik kan verwachten ;)

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Horizon College in Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:38

Ik hoop gewoon dat het inmiddels ten positieve is veranderd. Ik zat er ook toen het pas een half jaartje ingevoerd was ofzo. Dat was ook een gruwelijk nadeel denk ik.

Youknowme

Berichten: 2566
Geregistreerd: 19-08-05

Re: Horizon College in Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:46

Ik zat er ook op en deed helpende welzijn, voor opleiding voor pedagogisch werker.
Ik ben na 3 maanden gestopt, niks wat goed geregeld, heb denk ik in totaal maar 2 weken les gekregen waarvan ik wat leerde.
Daarna wisten de leraren ook niks, we werkten via pop's en pap's en leerdoelen maar de leraren wisten helaas niet hoe we dat moesten maken.
Dat eindigde met de heledag hyves/bokken, en ben ik der mee gestopt. Niemand kon mij vertellen hoe het werkte en dat vond ik zeer slecht.
Helaas ga ik in het nieuwe school jaar weer daar heen, maar dan een andere opleiding die wel goed geregeld is.

BabsieJana

Berichten: 2028
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Horizon College in Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 13:50

Ik zit hier ook op school.
Heel slecht ongeregeld zooitje is het. Je moet zelf achter je werk aan zitten etc.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Horizon College in Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:56

Laat ik het zo zeggen: (heb al vaker gepost hier) het enige wat wij geleerd hadden (opleidingsgerelateerd), leerden wij op stage.

randyLOVER
Berichten: 1479
Geregistreerd: 09-02-04

Re: Horizon College in Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:47

Ai klinkt allemaal niet zo best.. Ik had vandaag een brief ontvangen van horizon Hoorn met de mededeling te weinig aanmeldingen in of ik naar Alkmaar wil? Best balen want dat is een stuk verder dan een half uurtje met de bus..

Ik ga de opleiding medewerker maatschappelijke zorg 3 doen iemand daar ervaringen mee?

Is het een mooie school en zijn er ook meer positieve dingen of niet echt?

Kaula

Berichten: 2494
Geregistreerd: 22-09-09
Woonplaats: Aan het einde van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:54

Volgens mij zijn alle MBO opleidingen nogal een zooitje. Zowel over Horizon, Clusius en ROC scholen hoor ik niet niet bijster veel goede verhalen.
Denk dat dat er ook gewoon een beetje bijhoord, ook dat zelf achter je werk aangaan, je zit immers voor jezelf op school.
Vriendin van mij heeft op het Horizon in Alkmaar gezeten en vond de sfeer wel goed. Ook zit je in een nieuw gebouw dat goed te bereiken is met het ov,
ook zeker een pluspunt vind ik.

randyLOVER
Berichten: 1479
Geregistreerd: 09-02-04

Re: Horizon College in Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:08

Ligt de school bij het stadsion of is het op loopafstand oid?

Youknowme

Berichten: 2566
Geregistreerd: 19-08-05

Re: Horizon College in Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:09

Station is aan de overkant, is z'n 5 minuten lopen want je moet onder het station door.

randyLOVER
Berichten: 1479
Geregistreerd: 09-02-04

Re: Horizon College in Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:17

Dat is dan wel weer een pluspunt haha :D

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:18

Ik heb daar SPW gedaan, beroerde school, slecht contact met stageadressen, geen duidelijkheid over toetsen. Incompetente leraren die liever over hun scheiding praten dan lesgeven. Succes!

Youknowme

Berichten: 2566
Geregistreerd: 19-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 23:22

Verder ben je zo in de stad, dus als je 2 tussen uren hebt of opeens vroeg uit ben en nog geen zin om naar huis te gaan , kan je ook nog shoppen/terasje pakken met het mooie weer.

De sfeer is er wel goed al maak je soms rare dingen mee .. Zat een keertje in een lokaal dat over de aula heen kijkt . Zien we opeens een meisje door der knieƩn zakken en een enorm bloedbad . En een ander meisje schreeuwend '' geef mijn mobiel terug '' .

Verder is het goed voor je conditie als je helemaal achterin het gebouw zit, dan moet je een stukje lopen.
Je hebt na elke 2 lesuren pauze dat vind ik ook wel lekker.

Der is idd erg slecht contact met stage adressen.

Edit ; iets bijgevoegd

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Horizon College in Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 01:32

Ons was toendertijd uitgelegd dat die rond 10:00 en half 3 (exacte tijden weet ik niet meer) verplicht waren en dat als je tussendoor (hadden wij vaak) 12-1 geen les had je blij mocht wezen met de roostermakers. In principe is dat gewoon een lesuur. Dus je hebt niet elke 2 uur pauze, het is dan gewoon een tussenuur.

Youknowme

Berichten: 2566
Geregistreerd: 19-08-05

Re: Horizon College in Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 14:29

Ik had altijd na 2 lesuren pauze, samen met andere klassen die op de zelfde tijd begonnen. Altijd kwartier pauze en grote pauze altijd een uur.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Horizon College in Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 15:24

Ja dat hadden wij het eerste jaar ook. 2 korte pauzes en 1 lange. Alleen werd ons dus later verteld dat je die grote pauze als tussenuur moet zien en dat die ook ingeroosterd had kunnen zijn. Het jaar erop hadden we dus geen grote pauze meer.. Je kan het (of kon) het eigenlijk vrij duidelijk terugzien in het rooster. De grote pauze heeft of had dezelfde tijdsduur als een lesuur. Dat was het tenminste toen ik er nog op zat.

Youknowme

Berichten: 2566
Geregistreerd: 19-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 16:41

Als ik om half 9 moest beginnen had ik 2 lessen later , 5 voor half 11 tot 10 over half 11 pauze. Daarna na 2 les uren om 12 uur tot 1 uur. en daarna na 2 lesuren om half 3 tot kwart voor 3.

Als ik om 5 voor half 11 moest beginnen had ik om 1 uur 3 kwartier pauze.
Die grote pauze kan idd ook een lesuur zijn, maar dan heb je dat lesuur daarna pauze.
Of iig zo was het vorig jaar.