20 Februari is mijn merrie uitgerekend van een tweeling en gaat alles nog erg goed en volgens plan als een gewone eenling dracht.
Voordat iedereen gaat brullen van heb je niet gescant en waarom heb je er niet een weg laten halen? Waar ik niet op zit te wachten!
Zal ik alvast hierop antwoorden en uitleg geven.
Onze merrie is 5 keer gescant en was er niet op te zien dat ze er twee droeg dit omdat de twee op het moment van scan achter elkaar lagen verscholen, toen ze enorm dik werd met 6 maanden dracht hebben we de 6e keer laten scannen en warempel waren er 2 hoofdjes te zien, tja en dan is het veel te laat om er 1 weg te laten halen!
Onze Champie heeft eerder een tweeling gehad en is dat door een grove fout van een dierenarts op het laatste moment verkeerd afgelopen zie deze link: marialva @ [IM] Geboren en Overleden
Nu hebben wij de GSM geboorte alarm en camera beveiliging op afstand erop staan en worden we gealarmeerd op het moment dat het zover is, de dierenarts staat ook paraat om in te grijpen.
Het eerste veulen ligt goed en zal geen problemen opleveren, het tweede veulen ligt verkeerd en op het moment dat het eerste veulen geboren wordt krijgt ze een baarmoeder ontspanner zodat de dierenarts het veulen rustig goed kan draaien.
Ik hoop echt zo dat de tweeling het gaat overleven en onze Champie er goed door gaat komen?!
Gelukkig hebben we nu de beste dierenartsen die ons begeleiden (DAP Moergestel) en geeft mij dat een stuk gerustheid.
Deze Dierenkliniek heeft toen Champie zo ziek werd na de vorige tweeling haar leven gered, en heb ik alle vertrouwen in hun.
Zodra de tweeling is geboren zal ik verslag uitbrengen.

Oneliners, berichten die niets nieuws toevoegen en offtopic reacties zullen worden verwijderd, om het topic overzichtelijk te houden en zodat de updates van de TS niet verdrinken tussen de andere posts.
Wacht je in spanning mee af, wil je meeleven met de TS en haar een hart onder de riem steken en laten weten dat je voor ze duimt, dan kan dat in dit topic: [HK] De tweeling van Champie....wanneerkomthetnou?? *en meer*