Tweeling in aantocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marialva

Tweeling in aantocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 18:40

Tweeling in aantocht

20 Februari is mijn merrie uitgerekend van een tweeling en gaat alles nog erg goed en volgens plan als een gewone eenling dracht.

Voordat iedereen gaat brullen van heb je niet gescant en waarom heb je er niet een weg laten halen? Waar ik niet op zit te wachten!
Zal ik alvast hierop antwoorden en uitleg geven.
Onze merrie is 5 keer gescant en was er niet op te zien dat ze er twee droeg dit omdat de twee op het moment van scan achter elkaar lagen verscholen, toen ze enorm dik werd met 6 maanden dracht hebben we de 6e keer laten scannen en warempel waren er 2 hoofdjes te zien, tja en dan is het veel te laat om er 1 weg te laten halen!
Onze Champie heeft eerder een tweeling gehad en is dat door een grove fout van een dierenarts op het laatste moment verkeerd afgelopen zie deze link: marialva @ [IM] Geboren en Overleden

Nu hebben wij de GSM geboorte alarm en camera beveiliging op afstand erop staan en worden we gealarmeerd op het moment dat het zover is, de dierenarts staat ook paraat om in te grijpen.

Het eerste veulen ligt goed en zal geen problemen opleveren, het tweede veulen ligt verkeerd en op het moment dat het eerste veulen geboren wordt krijgt ze een baarmoeder ontspanner zodat de dierenarts het veulen rustig goed kan draaien.
Ik hoop echt zo dat de tweeling het gaat overleven en onze Champie er goed door gaat komen?!
Gelukkig hebben we nu de beste dierenartsen die ons begeleiden (DAP Moergestel) en geeft mij dat een stuk gerustheid.
Deze Dierenkliniek heeft toen Champie zo ziek werd na de vorige tweeling haar leven gered, en heb ik alle vertrouwen in hun.
Zodra de tweeling is geboren zal ik verslag uitbrengen.

Afbeelding

Moderatoropmerking:
Dit topic is bedoeld voor updates van de TS en voor ontopic reacties over de tweelingdracht.
Oneliners, berichten die niets nieuws toevoegen en offtopic reacties zullen worden verwijderd, om het topic overzichtelijk te houden en zodat de updates van de TS niet verdrinken tussen de andere posts.

Wacht je in spanning mee af, wil je meeleven met de TS en haar een hart onder de riem steken en laten weten dat je voor ze duimt, dan kan dat in dit topic: [HK] De tweeling van Champie....wanneerkomthetnou?? *en meer*

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:42

dat si eens een appart verhaal! :)
Hopelijk gaat alles goed ! en heb jij binnekort 2 kleintjes op de wereld.

Begrijpelijk dat ze er niet meer een konden weghalen :)

succes!

ps : je link werkt niet :)
edit : nu wel ;)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:43

Jeetje dat is balen! Ik hoop dat het gaat komen en je de merries en beide veulens gezond en wel kunt houden!

Een vriendin van m'n moeder had vroeger een merrie die ieder jaar een tweeling baarde, zonder problemen, en zo zijn er meer goede verhalen!

Heel veel succes!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:43

ik kan alleen maar zeggen; succes! zal voor je duimen

FromNorway

Re: Tweeling in aantocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:45

Ik hoop voor je dat alles goed gaat en dat je straks een twee gezonde veulens bij een gezonde moeder hebt lopen!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:45

Donna89 schreef:
ik kan alleen maar zeggen; succes! zal voor je duimen

dan help ik met duimen

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:47

Hopelijk loopt dit beter af dan de vorige keer. Heel veel succes gewenst en sterkte. Ik zal voor jullie duimen.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:48

Ik ga ook helpen met duimen, echt een triest verhaal :)

Ik ga je zeker volgen :j

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:49

Nou ben benieuwd, moet gewoon goedkomen !
Geweldig gezicht als er straks (hopelijk) 2 kerngezonde veulens naast de trotse moeder lopen :D

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:50

Ook ik zal voor je duimen!
En hoop snel mooie foto`s te zien van twee prachtige gezonde veulens en een trotse moeder

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:50

Wauw! Hopen dat alles goed komt en dat je er een gezonde tweeling bij hebt lopen!
Duim voor jullie mee ;)

VERAx

Re: Tweeling in aantocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:55

Hopen dat alles goed gaat!

inge1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:55

duim ook voor je mee.
hoelang is ongeveer de dracht als ze een tweeling dragen en ze zijn levens vatbaar.
bij mensen ga je meestal ook een paar weken eerder bevallen hoewel daar ook weer uitzonderingen mee zijn.

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:03

Nou ik duim mee dat het allemaal goed gaat!
Mijn merrie was bij de eerste keer scannen ook drachtig van een tweeling, maar de 2e en 3e keer zagen ze er maar eentje. Ze is nu 7 en een halve maand drachtig en ik vind haar behoorlijk zwaar, maar het is dan ook een 16-jarige fokmerrie. Ik hoop echt dat het er maar eentje is!
Hier een paar deuren verder woont de dierenartsassistente en haar paard is meerdere malen gescanned iedere keer in het bijzijn van verschillende dierenartsen. Iedere keer was er maar eentje te zien. Helaas is haar merrie met 7 maanden dracht bevallen van een tweeling. Dus ze kunnen het soms echt niet zien!

Het MOET gewoon goed gaan deze keer Marialva! Wordt wel heel spannend nu, maar gelukkig zijn de veulens nu al levensvatbaar! +:)+
Fingers crossed here!

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:04

Jeetje dat maakt het wel weer extra spannend voor je. En dat het de vorige keer niet goed is afgelopen en het risico van een tweelingdracht.
Gelukkig is ze de gevaarlijkste periode al voorbij en heb je al voorbereidingsmaatregelen genomen.
Heel veel succes!

calyppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:05

komt niet vaak voor, heel gaaf!
zal m zeker volgen tot ze er zijn! :)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:06

Ben benieuwd.
Wel spannend !

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:08

spannend, ik duim mee.
en heeel veeel foto's maken :D

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 19:08

gitje65 schreef:
Nou ik duim mee dat het allemaal goed gaat!
Dus ze kunnen het soms echt niet zien!

Het MOET gewoon goed gaan deze keer Marialva! Wordt wel heel spannend nu, maar gelukkig zijn de veulens nu al levensvatbaar! +:)+
Fingers crossed here!

klopt helemaal het is heel moeilijk te zien zeker als ze achter elkaar liggen, ja ze zijn nu al levens vatbaar gelukkig maar ze houdt ze nog lekker warm binnen, de vorige keer heeft ze ze bijna 12 maanden gedragen, ohh die hadden zoveel kans! helaas zijn ze dus door dier dierenarts vlak voor de geboorte gestikt :( |( ik heb dus veel angst, maar de gerust stellende woorden van mijn dierenarts nu doen mij heel veel! ik hoop het echt zo dat het deze keer goed gaat?! en als het goed gaat gaan de twee nooit van mijn leven weg :D

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:09

Ik ga heel hard voor jou, de merrie en de beide veulens duimen!
Wel fijn dat je in iedergeval weet dat er 2 in aantocht zijn en er door jou en de DA al goed over nagedacht is, dit geeft toch wel een meer vertrouwen in een goede afloop!

heel heel veel succes!!

Muga

Ik hoop van harte dat het helemaal goed gaat. Ben nu al benieuwd naar het vervolg!

Quinzy

Op die foto heb ik echt zo iets van "ja indd daar zitten er 2 in haha 1 ligt boven 1 onder"
het zal wel niet zo zijn maar t lijkt wel zo.
Ik ga alvast duimen voor jullie 2 gezonde veulens en een gezonde merrie.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 19:11

Anita1987 schreef:
Jeetje dat maakt het wel weer extra spannend voor je. En dat het de vorige keer niet goed is afgelopen en het risico van een tweelingdracht.
Gelukkig is ze de gevaarlijkste periode al voorbij en heb je al voorbereidingsmaatregelen genomen.
Heel veel succes!

ehhh de vorige tweeling waren nu nog in leven geweest als de toemalige DA geen wee opwekker erin had gespoten en NIET was weg gelopen, met als gevolg een RED BAG DELIVERY :( en twee veulens die kern gezond waren zijn gestikt in de baarmoeder vlak voor de bevalling |(
Laatst bijgewerkt door marialva op 06-02-10 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:11

ik duim ook mee uiteraard!
ik ga het volgen :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:11

nou super veel succes! ik duim heel hard mee voor gezonde veulens en moeder!