Budget kokosvet!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Re: Budget kokosvet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:12

*zucht

Olie ---- vet

Ja anders had het wel hetzelfde geheten ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:12

Joeeeeeeee :')

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:14

:o?

:')

Ben ook al een tijd opzoek, maar zie dus dat je het bij de kruidvat kan halen. Snel eens kijken dus.

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 20:16

Oke haha ben een beetje blond

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 20:19

kruidvat heeft een hele kokos lijn, dus als je speciaal iets voor je haar wilt hebben ga daar heen.

Ik heb 500 ml onbewerkte kokosvet (olie als je het verwarmd) voor 3,- bij de toko gekocht en ik gebruik dit om te koken maar ook in mn haar als masker. Werkt prima :))

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:16

Leuk idee, ik heb een pot staan waarmee ik kook. Ga het vanavond eens in mijn haar smeren. :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:43

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 21:45

phormicola schreef:
Kokosvet en kokosolie zijn hetzelfde.

Er is kokosvet haarproduct, maar dat is niet puur kokosvet.
Goedkoop kokosvet is prima in het haar te gebruiken: http://tokohoiyunrotterdam.files.wordpr ... .jpg?w=432

Wel? Nou wat stom van mij := Maar het kokosvet waar ik mee kook stolt heel snel, olie niet. Vandaar...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 22:21

Dat komt omdat aan die olie een substantie is toegevoegd waardoor hij niet meer stolt :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 07:43

IndianLady schreef:
*zucht

Olie ---- vet

Ja anders had het wel hetzelfde geheten ;)

kokosvet/olie is gewoon 1 en hetzelfde product en ja, dat word gewoon verwerkt in haarproducten.

ik koop 1000ml bakken van G&W bij de natuurwinkel , in de aanbieding een 10 euro
bij de tuinen is het ook regelmatig in de aanbieding, niet van G&W, maar andere merken.
ik zou gewoon eens een natuurvoedingswinkel binnenlopen, .

ik gebruik het voor koken/bakken etc , maar idd ook gewoon in mijn haar en soms als creme voor mijn gezicht als mijn huid erg droog is.

kokosolie is trouwens geen vloeistof maar een substantie die een soort van vast is, maar bij een heel klein beetje warmte al smelt en daarvoor hoeft er helemaal niets aan toegevoegd te zijn, ik heb hier gewoon 100% kokosolie staan die gewoon vast is en heel makkelijk/snel smelt.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:23

Sonja_vR schreef:
ik gebruik het voor koken/bakken etc , maar idd ook gewoon in mijn haar en soms als creme voor mijn gezicht als mijn huid erg droog is.

Ik heb het gisteren als haarmasker gebruikt. Aan mijn haar merk ik niet zoveel maar het lijkt wel of mijn hoofdhuid minder droog aanvoelt! Ga het dus nog een paar keer gebruiken. :j

Overigens waren mijn handen lekker zacht na het inmasseren in mijn haar dus ik bedacht me dat je het vast ook als hand/gezichtscreme kunt gebruiken. Leuk om te lezen dat jij dat doet.

Overigens koop ik het voor 6.95 (500ml) bij Ekoplaza.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 09:31

Vet is olie in vaste vorm geloof ik. Vet wordt ook olie als het opwarmt.
Ik geloof dat TS pure kokosvet bedoelt waar je ook mee kan koken, maar zij wilt het dan voor haar haren gebruiken...

Ik lees even mee, want ik ben er ook naar op zoek en kan het hier in de buurt niet vinden.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 09:34

Kokosvet is vast bij kamertemperatuur maar smelt vanaf een graad of 25, waardoor het olie wordt. Als je een haarmasker wilt doen van kokosolie moet je NIET een product gebruiken met kokosolie erin (Palmers) omdat je haar hier enorm vet van wordt, aangezien er niet alleen kokosolie inzit maar ook nog allerlei andere rommel. Bij de tuinen kan je overigens ook kokosolie kopen, maar vond het wel tof dat het bij de plus ook te koop was. Zit in zo'n zelfde containertje als van 100% organic van de tuinen.

-Overigens, op www.beautygloss.nl staat een filmpje over kokosolie haarmasker, wordt idd gedaan met 'bak/kook'kokosolie, omdat dit pure olie is zonder toevoegingen-

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 15:38

vorige week hadden ze bij de tuinen twee potten voor de prijs van 1, weet niet of die actie nu ook nog geldt.