[HK] Show je aquarium II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellepel

Berichten: 47349
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 16:31

Ohw he bah :(:)
Ja dat is balen!

Lor. Ok ja dan snap ik dat je inderdaad wat vaker moet voeren.

Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:47

Zojuist even naar de discus in Veenendaal geweest om een paar plantjes te halen en heb gelijk een stuk hout en een extra verstopplekje meegenomen.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 10:47

T vrouwtje is toch overleden helaas! Ze had bij der kiew de laatste tijd ook iets roods. Wormen? Tumor? Gewoon een zieke vis?

Wat zeggen jullie, t mannetje alleen gaan houden?(wel zielig denk) nieuw vrouwtje erbij halen of t mannetje weg doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 23:04

Blue electrics zijn enorm zwak door de inteelt, dus ik zou het mannetje tot zijn dood houden en er niets bij kopen. Sowieso staan Mikrogeophagus ramirezi onterecht bekend als beginnersvisjes, dat ze in leven blijven wil niet zeggen dat ze het ook goed hebben. De water parameters komen best precies, zelfs bij nakweek.

PeeltjE
Berichten: 180
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 10:58

Ooo Gloa wat een drama! :(:) gelukkig maar inderdaad dat jullie het gehoord hebben. Ik hoop dat het snel hersteld is.

Hier gisteren een van mijn boesemani vrouwen dood gevonden, was aan de bovenkant in een hol stuk hout gezwommen en kon er niet meer uitkomen, heeft zich door een gaatje aan de zijkant naar buiten willen wurmen en is vast komen te zitten. Heb het helemaal niet gezien, terwijl ik vaak meerdere keren per dag mijn vissen tel. baal echt als een stekker ;(

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 17:58

Iemand in de omgeving Beverwijk interesse in vuurgarnaaltjes? Ik heb een beetje overbevolking gekregen
Ze zijn wisselend van kleur, vind het zielig om de minst gekleurde ertussenuit te vissen
Afbeelding

jolmer20Jarig

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:02

Jammer dat ik niet in de buurt woon!
Minst gekleurde zijn de mannetjes trouwens ;)

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:28

Mijn aquarium is beginnen lekken gisteren, ik baal enorm. Heb pas in de zomer mijn bak heringericht. Alle plantjes zijn net geworteld. Babyboom van platy’s en appelslakjes. Alles gaat zo goed en nu dit lek |(
Kan helemaal opnieuw beginnen, om te janken

Indien iemand jonge platy’s of appels wil? Ik woon in midden België, dicht bij Zaventem

Afbeelding

ellepel

Berichten: 47349
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 22:56

Oh wat erg zeg, ook al de boel lek.
Zo sneu als dat gebeurd,was het een oude bak?


Ik zit nog steeds in dubio.
Wil graag een grotere bak,maar ja nieuw is duur.
Maar 2e hands ben ik zo bang dat ze snel gaan lekken.
En heb nu 60cm,dat is nog te doen,maar wil graag een meter.

Wel mooi die slakken ..wat is dat balen zeg als dat gebeurd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 23:00

Ik heb hier een bak van 100x40x50 staan, gekocht voor €30 en moest alleen kitranden wegkrabben.. Zit overigens geen deksel op. Niet lek maar momenteel in hevige staat van verwaarlosing en be-alging :)) De Amano garnalen die erin zitten vinden dat niet erg.

En een 125x40x50 cm bak voor mijn schildpadden zelfs gratis gekregen na een oproep op Marktplaats (waarin ik aangaf er gewoon voor te willen betalen). Deze was letterlijk van een oud koppel, wederom flink moeten schoonmaken maar niet lek. Van die bak staan zelfs nog voor- en nafoto's in dit topic :)

ellepel

Berichten: 47349
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 23:05

Nou ja weet je,die,60cm bakken die ik hier heb zijn ook 2e hands.
Maar ja als die lek gaan is dat nog te overzien.
Van een meter heb je alweer meer water :+

Oh ja en ik wil,persé een met meubel.dus ben sowieso al duurder uit.
2e hands groter bakken gaan hier echt voor best veel geld weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 23:15

Voor prima aquaria moet je elke dag op MP zitten en geduld hebben is mijn ervaring. En gewoon bieden naar wat je het waard vind, zijn vanzelf mensen die er vanaf willen. :) En ja, er zit flink meer water in :)) 100cm en 60cm staan hier naast elkaar, is het verschil ook goed te zien :D

mindful

Berichten: 3556
Geregistreerd: 24-09-08
Woonplaats: Zaventem - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 23:23

mijn aquarium is net 5 jaar oud en is nooit verplaatst geweest, enkel heringericht.

Het gaat weer een hoop stress aan men visjes bezorgen, dat is nog het ergste.

Een 2e handse is idd een risico, als een gebruikt aquarium lange tijd droog staat, gaat de kwaliteit vd silicone erg achteruit. Onlangs heb ik een garanlenbakje gekocht maar bij de eigenaar samen leeg gemaakt en dan is het betrouwbaar.
Die dat lekt heeft een inhoud van zo'n 400 liter en dat vervang je niet zomaar, ellepel, van 1 meter ga je veel meer plezier hebben, het is dat ik geen plek heb, anders was die groter geweest denk ik <3

smurfjeJarig

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 00:04

A balen een lek Aquarium. Is het nog op te lossen? Of einde oefening?

Ik heb vandaag een extern filter besteld. Die komt hopelijk vrijdag of zaterdag binnen.

Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 10:33

Ik heb mijn aquariums ook 2e hands overgenomen. De 1e was 60cm inclusief pomp, verwarmingselement, platy's, koperzalm en barbus titteya's voor €25-

En de 2e was 1meter inclusief meubel, pomp, verwarmingselement, allemaal extra spullen, 2 grote algeneters, grote garnalen, neon tetra's, fantoomzalm en slakjes voor €50-

Sommige mensen willen er gewoon snel vanaf en als je iedere dag MP in de gaten houd en wat "onzin biedingen" bied dan hapt er vanzelf een.

Pluttersput

Berichten: 15019
Geregistreerd: 11-09-05

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 13:41

Ik heb mijn aquarium van 1.5 meter gekocht voor 250 euro. Met onderstel, verwarming, dubbel filter, werkende verlichting, tijdsklok, 3 achterwandpanelen, een berg stenen en hout. En nog wat andere meuk zoals voet, teststrips, slangen om af te hevelen etc... ben er dolgelukkig mee en vond de prijs ook meevallen :)

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 19:58

Wij hebben vandaag het aquarium een metamorfose gegeven! Nieuw stuk hout eindelijk geplaatst :D we hebben nog wat finishing touches op de planning staan op t gebied van plantjes, die gaan we maandag nog regelen. Maar voor nu ben ik er super tevreden mee, en voor zover ik kan zien de vissen ook! :) maar ben altijd benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie nog dingen zien die beter anders zouden kunnen!

Afbeelding

Dit was btw nog kort na de verbouwing, dus t is allemaal nog niet 100% helder etc

ellepel

Berichten: 47349
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 20:08

Maar ik ga lekker wel een nieuw aquarium kopen!-
Kadootje voor mezelf. :D

Het word de aquatlantis style led,
Deze
https://www.zooplus.nl/shop/vissen/aqua ... EUEALw_wcB


Renee wat heb je dat leuk ingericht!
Dat magneetje vqn je raam halen,kan zand onder blijven zitten en krijg je krassen op je raam :j

smurfjeJarig

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 20:14

Ziet er goed uit Renee.

Leuk Aquarium ellepel. Prima kadootje lijkt me.

Morgen komt hier het filter binnen. Eindelijk dat lelijke blok uit de bak

Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:22

Mooi ingericht Renee en lek cadeautje voor jezelf ellepel.

Hier dacht ik van de week dat 1 van mijn waaierhand garnalen overleden was, maar gelukkig bleek het enkel het velletje te zijn :')

Afbeelding

Nu had ik vorige week wat plantjes (en guppen) gehaald, maar blijkbaar zaten er wat verstekelingen tussen de planten, want ik heb zojuist een stuk of 20 baby slakjes en 2 grote uit mijn aquarium gehaald.
Nu had ik er al torenslakjes in zitten, maar de 'nieuwe' slakken worden blijkbaar als 'onkruid' gezien en zal van de week maar wat Helena slakken halen.

Ik heb trouwens mijn kleine aquarium ook maar weer vol gegooid, er zaten in het grote aquarium teveel scholen visjes waardoor er geen rust was in de bak. Nu heb ik de koperzalmen en de barbus titteya's in het kleine aquarium gedaan en hier wat kleine algeneters voor gehaald.

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 12:35

Vanmorgen eindelijk tijd gemaakt om mijn aquarium opnieuw in te richten.

Voor
Afbeelding


Na
Afbeelding


Inmiddels zijn de platys, guppen, kubotais, zebrabarbelen verkocht en heb ik nu nog
4x corydoras
4x Galaxy
2 kardinaaltetra
2x halfsnavelbekje
9x briggitae en helaas zat er 1x pygmy bij de laatste groep. Maar die sluit prima aan bij de briggitae


Ik laat de bak nu even met rust om te kijken wat dit bestand gaat doen qua zwemniveau want dat was aardig verstoord met het bestand waarmee ik het aquarium heb overgenomen.

lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 12:48

Gisteren weer grote waterwissel gedaan:
Afbeelding
En erna:
Afbeelding
Ik doe nu elke 5 dagen een grote ww van ong 75%, zo blijft het water helderder.
Op de eerste foto zie je een tuinslang op een filter, zo hevel ik af, de tuinslang hangt uit mijn raam dus geen gedoe met emmers slepen enzo.
De andere tuinslang hang ik aan de kraan in de douche en hang ik via het raam in de bak.
Zo ben ik exclusief handmatig de bodem afhevelen nog geen 1,5u bezig.

Overigens wel besloten om de 'platoogjes' weg te doen zodat de bak minder belast wordt maar ook omdat ik me op de telescoopogen wil gaan toeleggen.

ellepel

Berichten: 47349
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:59

Ukkiepuk, heel mooi geworden zo!
Dat hout er bij in is heel leuk, heel natuurlijk :j
Heb jij grof grint op de bodem?
Zo ja dan eventueel kijken of je een hoek met wat filterzand kunt doen.
Corydoras "spoelen" namelijk hun kieuwen en dan hebben ze zand nodig :o


Hier net alle bakken water ververst, heb 1 bak waar steeds teveel troep op de bodem blijft liggen.
Ben ook wel een beetje klaar met dat aquaflow pompje, wil es kijken of ik daar een buitenfilter op kan zetten.
Heb alleen geen verstand er van, dus moet me nog in lezen over wat geschikt is.

Lor,gaaf zeg zoveel ruimte voor de vissen!
en ik loop met emmers heen en weer,naar heb maar kleine bakjes nog.
Met de slang uit je raam hangen is wel zo handig ja

Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:11

Heel mooi gedaan ukkiepuk.

Hier heb ik blauw licht in mijn kleine aquarium die ik van de week weer heb vol gegooid en blijkbaar brengt dat het sfeertje aardig omhoog voor mijn Titteya's, want ze zijn nu de hele dag bezig met hun paringsritueel :+:

smurfjeJarig

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:14

Heel mooi ukkepuk.

Lor wil je eens een overzicht foto maken van hoe jij je vissen hebt? Ziet er gaat uit, lijkt wel een binnenvijver.

Ellepel, wij hebben de oase biomaster thermo. Echt super, en vooral super makkelijk op te zetten. Deze kan je gewoon in je eentje opstarten. Werkt goed en is super stil. Navulling is niet zo duur. Neem hem mee in je lijstje